Over de wielersport en zijn beoefenaars.

wat doe jij met wielplakkers of wielzuigers?

klaas-kippegaas
Forum-lid

klaas-kippegaas 17 mar 2010 15:22

Titel zegt het allemaal vermoed ik....

Seizoen is amper begonnen en erger me nu al groen en geel aan onbekende mensen die spontaan in mn wiel gaan hangen en vervolgens weigeren over te nemen :rolleye:

Afgelopen dagen was het weer vaker feest, afgelopen zondag zat ik na 115km redelijk stuk, dicht tegen hongerklop want (te) weinig gegeten en ook nog eens windkracht 5 tegen. Tot 2x toe gingen mensen meer dan 5 minuten lekker uit de wind in mn wiel zitten en weigerde over te nemen, ben uiteindelijk uit frustratie maar harder gaan rijden, net zo lang tot ze niet meer konden volgen.

Mijn acties sloegen eigenlijk nergens op, was al zo moe maar werd niet zo vrolijk van dergelijke grappenmakers, wind tegen koste mij immers even veel energie....

Bestaan er eigenlijk wieler-ettiquete en wat doe jij in zulke gevallen?
mijn bikes :

Wilier Cento Cunego | Specialized Epic Carbon | Cube Reaction | Tomahawk ICE

edwinfe
Forum-lid

edwinfe 17 mar 2010 15:24

nou dat is dan ook wel weer een mooie training, toch?

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 17 mar 2010 15:24

Wat kan jou dat nou interesseren? Nu ga je alleen maar je eigen training verklooien door iemand eraf te rijden :s Deze discussie komt wel vaker terug ;)
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

foosho
Forum-lid

foosho 17 mar 2010 15:26

Dat is al eens uitgebreid aan bod geweest: enjoy :)

cliors
Forum-lid

Gebruikersavatar cliors 17 mar 2010 15:26

je kan natuurlijk ook gewoon je benen stil houden ;-) totdat ze je voorbij komen.
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010

twor
Forum-lid

twor 17 mar 2010 15:27

Ik vind het vreselijk als ze het overnemen. Rij je lekker stabiel komt er ineens zo'n flapdrol die denkt aardig te zijn en het overneemt.
Dan is mijn training eraan en meestal rijden ze toch ineens harder of langzamer. Van mij mogen ze in mijn wiel hangen geen last van als ze er maar niet voro komen rijden

thja14
Forum-lid

thja14 17 mar 2010 15:27

Passie voor het fietsen en de fietsen.

hermanvanvoorschoten
Forum-lid

hermanvanvoorschoten 17 mar 2010 15:27

EDIT: mijn post komt iets te laat geloof ik...

hier zijn al de nodige topics over geschreven volgens mij.

Mijn mening (en volgens mij ook van veel anderen) is dat je ze laat zitten. Mijn training verschilt met iemand in mijn wiel niet van alleen rijden. Sterker nog je zal er iets harder door gaan rijden (psychologisch en aerodinamisch voordeel). Als ik hem uit mijn wiel wegrijdt dan moet ik zelf aanzetten en dat wil ik in een lange duurtraining niet.

Als je je er dan toch aan ergert, vraag dan gewoon of hij over wil nemen met wind tegen. Wedden dat hij niet te beroerd is? En als hij te moe is dan weet je waarom hij in je wiel zit: hij is te moe om alleen naar huis te rijden.
Het is altijd feest op de Laen

corniel
Forum-lid HC

corniel 17 mar 2010 15:27

Deze discussie hebben we al eens gevoerd: In het wiel. Ik geef toe, het was even zoeken. :)

lancev7
Forum-lid

Gebruikersavatar lancev7 17 mar 2010 15:38

Draai de vraag eens om en stel jezelf de vraag wat jij zelf doet als je iemand nadert, ga je in het wiel zitten of ga je er voorbij?

twor
Forum-lid

twor 17 mar 2010 15:40

lancev7 schreef:Draai de vraag eens om en stel jezelf de vraag wat jij zelf doet als je iemand nadert, ga je in het wiel zitten of ga je er voorbij?

Als je iemand nadert dan rij je harder, dan ga je er toch voorbij. Ik neem aan dat je niet je snelheid en laat lopen om bij iemand in het wiel te rijden

inferno
Forum-lid

inferno 17 mar 2010 15:40

hermanvanvoorschoten schreef:EDIT: mijn post komt iets te laat geloof ik...

hier zijn al de nodige topics over geschreven volgens mij.

Mijn mening (en volgens mij ook van veel anderen) is dat je ze laat zitten. Mijn training verschilt met iemand in mijn wiel niet van alleen rijden. Sterker nog je zal er iets harder door gaan rijden (psychologisch en aerodinamisch voordeel). Als ik hem uit mijn wiel wegrijdt dan moet ik zelf aanzetten en dat wil ik in een lange duurtraining niet.

Als je je er dan toch aan ergert, vraag dan gewoon of hij over wil nemen met wind tegen. Wedden dat hij niet te beroerd is? En als hij te moe is dan weet je waarom hij in je wiel zit: hij is te moe om alleen naar huis te rijden.

Heb je aerodinamisch voordeel van iemand die achter je zit??
Orbea op de weg en Cube in de modder....

Plaats reactie