Singlespeed conversiekit voor oude Shimano body
Uniglide dus. Ik denk dat je met de vijl aan het werk moet om een en ander passend te maken, omdat deze body allemaal even brede splines heeft en geen extra brede en een smalle ribbel. Volgens Sheldon Brown kun je BMX cassettesprockets gebruiken. Die hebben het voordeel dat ze goedkoop zijn en dat de tanden een stuk langer zijn: langere levensduur en minder kans op aflopen.
Voor de spacers haal je oude cassettes uit elkaar. De lock-sprocket blijft de oude.
Voor de spacers haal je oude cassettes uit elkaar. De lock-sprocket blijft de oude.
Het kleine tandwiel met schroefdraad gebruiken?
SS kransjes passen daar meestal wel op gelukkig
Als lockring kun je er eentje gebruiken van een ouderwets (een verstelbare bedoel ik) bottom bracket. Een lockring voor een baannaaf past uiteraard niet.
Dat is de makkelijke optie inderdaad
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Bedankt voor de reacties! Voorlopig gebruik ik het oude tandwiel als "lockring", ziet er niet fraai uit maar het werkt. De zoektocht naar een lockring voor een bb loopt nog. Als het vandaag nog droog wordt maar eens een rondje gaan maken. Voorlopig rij ik 39/16, lekker draaien op souplesse, zeker met windje achter