Carbon clinchers uit China vragen
-
- Forum-lid
Ik kreeg een reclame mailtje van Farsports over de aanstaande Taipei Cycle show. Ze presenteren oa een nieuwe Gravel disk brake carbon velgenlijn met 26, 28 en 30 mm externe breedte, Voor wie geïnteresseerd is:
Gravel/disc brake: http://oem.farsports.cn/product/2019-alps-gravel-xc/
Lightweight XC/BOOOST: http://oem.farsports.cn/product/mtb-lightweight-rims/
Gravel/disc brake: http://oem.farsports.cn/product/2019-alps-gravel-xc/
Lightweight XC/BOOOST: http://oem.farsports.cn/product/mtb-lightweight-rims/
Rose X-lite Four disc Di2 2018 & Mr. Big 2 29-er 2014
-
- Forum-lid
Inclusief verzenden voor het goedkoopste gravel setje kom ik uit op 720 euro inclusief verzenden.
Ze worden steeds duurder of heb ik dat mis?
-
- Forum-lid HC
Das niet mis! Dan komt er nog 27% aan kosten bij om ze hier binnen te krijgen.
-
- Forum-lid
dat is inclusief de duty free optionjapiecarbon schreef: ↑25 okt 2018 18:45 Das niet mis! Dan komt er nog 27% aan kosten bij om ze hier binnen te krijgen.
-
- Forum-lid
Van welke configuratie ga je dan uit, DT 240? Vaak als je rechtstreeks contact legt wordt het weer wat goedkoper. Voor mijn wielsets was ik franco aan huis tussen € 625-750 kwijt met 240 naven, zowel disc, velgrem en mtb hookless wielen, 30mm breed. Kwaliteit is gewoon goed.ncornelisse schreef: ↑25 okt 2018 18:03 Inclusief verzenden voor het goedkoopste gravel setje kom ik uit op 720 euro inclusief verzenden.
10 november ook een setje 50mm 25U clinchers met DT350s naven besteld bij Farsports, Kostte me ~€585 inclusief een tijdelijke (?) 10% korting. Direct mailcontact gehad. Ze werden de 29e geleverd door UPS (verzendmethode met pre-douane inklaring), 2,5 week; best netjes.
Heb eerder getwijfeld over andere Chinese wielbouwers, echter de berichten hier, positieve recensies op AliExpress en het feit dat men UCI gecertificeerde wielen levert heeft mij overgehaald om voor Farsports te kiezen. Ze zijn dan wel iets duurder maar heb het idee dat je daar toch meer kwaliteit voor terug krijgt (c.q. betere kwaliteitscontrole dus meer kans op een goed wiel).
Verder was er ook nog twijfel om te kiezen voor tubeless ready i.p.v. standaard clinchers. Ben sowieso van plan om voorlopig te blijven rijden met biba's en las ook wat wisselende berichten over het verschil in gemak m.b.t. biba vervangen bij lek rijden. Ik wil met Vittoria (25mm) buitenbanden rijden en die gaan m.i. vrij stroef om de velg.
Ondanks het natte weer vandaag toch even de winterfiets laten staan en de wielen in mijn Bianchi gestoken voor een proefritje. Was nog even sleutelen omdat de meegeleverde remblokjes toch een andere afstelling vereiste van mijn remmen maar uiteindelijk zo gepiept. Ben erg content met de wielen, ze bollen prima!
Heb niet eerder met carbon wielen gereden dus geen vergelijkingsmateriaal. Ben wel erg benieuwd hoe dit soort wielen zich nu verhouden t.o.v. de gerenommeerde merken (Zipp, ENVE, Roval, etc). Heeft iemand daar toevallig meer info/achtergrond over?
Heb eerder getwijfeld over andere Chinese wielbouwers, echter de berichten hier, positieve recensies op AliExpress en het feit dat men UCI gecertificeerde wielen levert heeft mij overgehaald om voor Farsports te kiezen. Ze zijn dan wel iets duurder maar heb het idee dat je daar toch meer kwaliteit voor terug krijgt (c.q. betere kwaliteitscontrole dus meer kans op een goed wiel).
Verder was er ook nog twijfel om te kiezen voor tubeless ready i.p.v. standaard clinchers. Ben sowieso van plan om voorlopig te blijven rijden met biba's en las ook wat wisselende berichten over het verschil in gemak m.b.t. biba vervangen bij lek rijden. Ik wil met Vittoria (25mm) buitenbanden rijden en die gaan m.i. vrij stroef om de velg.
Ondanks het natte weer vandaag toch even de winterfiets laten staan en de wielen in mijn Bianchi gestoken voor een proefritje. Was nog even sleutelen omdat de meegeleverde remblokjes toch een andere afstelling vereiste van mijn remmen maar uiteindelijk zo gepiept. Ben erg content met de wielen, ze bollen prima!
Heb niet eerder met carbon wielen gereden dus geen vergelijkingsmateriaal. Ben wel erg benieuwd hoe dit soort wielen zich nu verhouden t.o.v. de gerenommeerde merken (Zipp, ENVE, Roval, etc). Heeft iemand daar toevallig meer info/achtergrond over?
- Desertstorm
- Forum-lid
Ze staan er in ieder geval mooi onder! Erg clean!
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."
-
- Forum-lid
Goede deal, je gaat met deze wielset zeker veel plezier beleven, carbon rijdt toch anders dan een standaard aluminium set.
- Wolfhound32
- Forum-lid
Vrijdag 23 november (Black Friday) een setje 60+50 clinchers bij Helin Liu besteld. Vrijdag 7 december binnen op het postkantoor. €36,- extra moeten bijbetalen voor invoer.
https://nl.aliexpress.com/store/product ... 1e69zxdbs7
Eindejaars premie komt er aan... Tempting...
Welke hub zou hier de voorkeur krijgen? Ken ik niets van eigenlijk.
https://nl.aliexpress.com/store/product ... 1e69zxdbs7
Eindejaars premie komt er aan... Tempting...
Welke hub zou hier de voorkeur krijgen? Ken ik niets van eigenlijk.