isaac, apex of trek
Wat is wijsheid?
Ik ben op zoek naar een nieuwe endurance fiets met ultegra Di2 en disc. Ik ben 2 meter lang en rond de honderd kg. Ik fiets rond de 5000 per jaar meeste vlak maar op de vakanties ook in de bergen. ik rij nu een koga van 12 jaar oud met ultegra triple.
ik heb drie fietsen gevonden die mij wat lijken, een Isaac Vitron, een Apex Onyx of een Trek Emonda.
Alle drie de fietsen hebben een 64 cm frame in het assortiment. Voor de Isaac en Apex ligt de prijs rond de 3600 terwijl de trek 5000 eurie moet kosten. Is de Trek dat prijsverschil waard?
wat zouden jullie kiezen. en vooral waarom? en heb ik volgens jou een merk over het hoofd gezien? ik weet dat ook Rose en Canyon grote fietsen maken maar die spreken mij gevoelsmatig wat minder aan. maar ik ben een rationele koper dus sta open voor suggesties
Ik ben op zoek naar een nieuwe endurance fiets met ultegra Di2 en disc. Ik ben 2 meter lang en rond de honderd kg. Ik fiets rond de 5000 per jaar meeste vlak maar op de vakanties ook in de bergen. ik rij nu een koga van 12 jaar oud met ultegra triple.
ik heb drie fietsen gevonden die mij wat lijken, een Isaac Vitron, een Apex Onyx of een Trek Emonda.
Alle drie de fietsen hebben een 64 cm frame in het assortiment. Voor de Isaac en Apex ligt de prijs rond de 3600 terwijl de trek 5000 eurie moet kosten. Is de Trek dat prijsverschil waard?
wat zouden jullie kiezen. en vooral waarom? en heb ik volgens jou een merk over het hoofd gezien? ik weet dat ook Rose en Canyon grote fietsen maken maar die spreken mij gevoelsmatig wat minder aan. maar ik ben een rationele koper dus sta open voor suggesties
Trek heeft BB90 als bracket. De lagers worden rechtstreeks in het carbon geperst ipv cups met daarin de lagers. Met als gevolg dat bij doorfietsen met versleten lagers het bracket ovaal wordt. En die lagers verslijten heel snel bij de non drive side omdat het water zo in de lager loopt (eigen ondervinding). Ik vind dit wel een groot minpunt bij Trek.
Alle drie goede opties met een goede grote maat. De Apex is het langste maar iets minder hoog. De Isaac is het grootste. Gezien de prijzen zou het bij mij tussen die twee gaan. Bij Trek heb je de pech dat ze niet alle afmontages in maat 64 leveren want in principe is een Trek niet duurder dan een Isaac of Apex.
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid
Apex is een toch gewoon eigen merk van fietsenwinkel 53x11. Dan zou ik de Isaac kiezen boven een merk van een fietsenwinkel. Die zullen wel ergens een no name frame kopen en deze in hun kleuren spuiten.
Ben zelf een Isaac rijder dus wel partijdig .
Ben zelf een Isaac rijder dus wel partijdig .
-
- Forum-lid
Welke Trek Emonda vergelijk je het mee als ik vragen mag? Het prijsverschil lijkt mij op een aardige duurdere configuratie te gaan.
En wat betreft de BB90 van TREK, rij er al jaren mee en nimmer problemen. TREK heeft volgens mij twee jaar geleden ook hun lagers gewijzigd en dat zou de duurzaamheid ten goede komen. En als je met versleten lagers door blijft rijden ben je in mijn ogen dan wel een gigantische prutser.
En wat betreft de BB90 van TREK, rij er al jaren mee en nimmer problemen. TREK heeft volgens mij twee jaar geleden ook hun lagers gewijzigd en dat zou de duurzaamheid ten goede komen. En als je met versleten lagers door blijft rijden ben je in mijn ogen dan wel een gigantische prutser.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Een Trek Emonda SL7 model 2019 met Di2, disc en Carbon wielen voor 4999 Euro - 25% korting maakt 3750 Euro.
Bij een fysieke winkel met service en garantie.
Bij een fysieke winkel met service en garantie.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
ik zat te denken aan de sl7 disc uitvoering, vraagprijs 4999Ekstralars schreef: ↑11 dec 2018 20:19 Welke Trek Emonda vergelijk je het mee als ik vragen mag? Het prijsverschil lijkt mij op een aardige duurdere configuratie te gaan.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Adviesprijs is 4999 euro.plomp schreef: ↑11 dec 2018 22:03ik zat te denken aan de sl7 disc uitvoering, vraagprijs 4999Ekstralars schreef: ↑11 dec 2018 20:19 Welke Trek Emonda vergelijk je het mee als ik vragen mag? Het prijsverschil lijkt mij op een aardige duurdere configuratie te gaan.
Met 25% korting kom je dan op 3750 euro.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend