Lees al een tijdje mee in dit topic omdat ik er ook over denk een chinees frame (en dan waarschijnlijk deze, twijfel nog een beetje of het niet een model met schijfremmen moet worden) aan te schaffen en zelf op te bouwen. Mag ik vragen hoe het frame bevalt na anderhalf jaar?martijnnnn schreef: ↑05 jul 2017 15:56 Van de week het frame terug van de spuiter. Gister en vandaag aan het knutselen geweest. Kan er eindelijk mee de weg op!
Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
- jerome2710
- Forum-lid
Na lang wachten gisteren ook mijn eerste Chinees ontvangen, een TM6 / FM109!
Douanekosten waren te verwachten en viel gelukkig alles mee. Kwaliteit is prima en ziet er allemaal keurig uit, geen beschadigingen. De hoek voor de remkabel voor is wel vrij krap, vanuit het stuur richting de voorvork. Hierdoor knikt de buitenkabel en loop de binnenkabel vast. Iemand hier misschien ervaring mee of tips voor?
Douanekosten waren te verwachten en viel gelukkig alles mee. Kwaliteit is prima en ziet er allemaal keurig uit, geen beschadigingen. De hoek voor de remkabel voor is wel vrij krap, vanuit het stuur richting de voorvork. Hierdoor knikt de buitenkabel en loop de binnenkabel vast. Iemand hier misschien ervaring mee of tips voor?
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Contact
Als ik op de T&T site van Singapore Speedpost kijk dan klopt het inderdaad dat het niet in NL is en ook niet bij de Douane ligt.
Nog een keer gevraagd om een onderzoek, dat zou komen maar naar twee dagen gewoon de opmerking, bel met de douane. Deze verkoper wil het echt niet begrijpen, en wil ook echt niet helpen.
Inmiddels een dispuut geopend, maar dat is afgewezen met de opmerking nog 10 dagen te wachten. hoop wel dat het dan wel goedgekeurd wordt.
(liever heb ik dat die voorvork toch nog komt natuurlijk maar geloof daar echt niet meer in)
Nog een keer gevraagd om een onderzoek, dat zou komen maar naar twee dagen gewoon de opmerking, bel met de douane. Deze verkoper wil het echt niet begrijpen, en wil ook echt niet helpen.
Inmiddels een dispuut geopend, maar dat is afgewezen met de opmerking nog 10 dagen te wachten. hoop wel dat het dan wel goedgekeurd wordt.
(liever heb ik dat die voorvork toch nog komt natuurlijk maar geloof daar echt niet meer in)
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE
Ik heb iets gelijkaardig meegemaakt. Als je niet tot een overeenkomst komt met de verkoper komt ali uiteindelijk tussenbeide. Ik weet niet over welk bedrag het gaat, maar ik heb uiteindelijk wel m'n 60 euro (het totale bedrag) terug gekregen.depoldertoerist schreef: ↑05 dec 2018 16:38 Als ik op de T&T site van Singapore Speedpost kijk dan klopt het inderdaad dat het niet in NL is en ook niet bij de Douane ligt.
-
- Forum-lid
Niet slecht anders dan dat standaard saaie zwarte frames.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Mooi kleurtje!!
En dan het onvermijdelijke gezeur: waarom dat frame gekocht?
Zoveel spacers én ook de stuurpen nog eens omhoog gezet.
Less is bore
Omdat ik mijn zadel best ver naar voren heb staan, en bij grote maten frame de hoek van de zitbuis verder naar achter staat. en helaas zoveel spacers omdat ik maar met 11 cm drop rond rij.daniel1975 schreef: ↑12 dec 2018 13:48 Mooi kleurtje!!
Ik zou ook liever "slammed" rond willen kunnen fietsen maar helaas trekt mijn nek dat niet.
Ik kon geen topic vinden van China accessoires dus daarom mijn vraag hier;
Forumleden ervaring met 'dingen voor in het zadeltasje'?
Bijv. Een Multitool van AliExpress, of een missinglink, CO2 pomp.
Of gereedschap zoals een kabelkniptang, momentsleutel.
Erg goedkoop op Ali..
Forumleden ervaring met 'dingen voor in het zadeltasje'?
Bijv. Een Multitool van AliExpress, of een missinglink, CO2 pomp.
Of gereedschap zoals een kabelkniptang, momentsleutel.
Erg goedkoop op Ali..
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Multitool zou ik niet doen of er moeten extreem veel positieve reviews aan hangen. Als de passing of het materiaal slecht is dan draai vroeg of laat een kop van een bout kapot en zit je met de gebakken peren. Dan geef ik liever een paar Euro meer uit aan een Lezyne tool waarvan ik zeker weet dat het goed is.