Tubeless
bedankt voor je reactie, gisteren ook dit voorgelegd aan Schwalbe, uiteraard beroepen zij zich ook op het feit dat de band niet tubeless ready is...advies was om met maximale bandendruk (5 bar in dit geval) een rondje rond de kerk te rijden zodat de latex zich in het opgerekte karkas en tussen de velgrand kan zetten. gisteravond gedaan, maar vanmorgen wederom lekke band. weer op druk gezet en naar m'n werk gereden (20 km) op 2.5 bar. band nu nog steeds 2.5 bar. lijkt dus wat tijd te kosten.
Aan de buitenkant zie je de band niet "zweten" zoals je dat veel bij continental racesport banden ziet. die sealen uiteindelijk wel altijd, dus ik ga ervan uit dat deze g-one dat uiteindelijk ook wel zal doen.
anders wil ik proberen er een michelin C4 latex 26 inch binnenband in te proppen.
iemand ervaring of dat gaat passen in een 40-622 (700x38 mm) ?
Aan de buitenkant zie je de band niet "zweten" zoals je dat veel bij continental racesport banden ziet. die sealen uiteindelijk wel altijd, dus ik ga ervan uit dat deze g-one dat uiteindelijk ook wel zal doen.
anders wil ik proberen er een michelin C4 latex 26 inch binnenband in te proppen.
iemand ervaring of dat gaat passen in een 40-622 (700x38 mm) ?
Probeer anders eens muc off sealant :
https://muc-off.com/products/no-punctur ... ss-sealant
met uv detectie om te zien waar het lekt.
https://muc-off.com/products/no-punctur ... ss-sealant
met uv detectie om te zien waar het lekt.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Ik wil de banden van mijn fiets voor woon-werkverkeer tubeless gaan gebruiken.
Ik heb de Kona Rove NRB DL 2018 met de Wtb Horizon 47c banden.
Ik lees dat de velgen tubeless ready zouden moeten zijn. De banden zijn ook geschikt.
Ik ben van plan Stan's Notubes race sealant te gaan gebruiken. Wat heb ik daarnaast nog nodig? Flesje om te vullen of spuit?
Ik heb de Kona Rove NRB DL 2018 met de Wtb Horizon 47c banden.
Ik lees dat de velgen tubeless ready zouden moeten zijn. De banden zijn ook geschikt.
Ik ben van plan Stan's Notubes race sealant te gaan gebruiken. Wat heb ik daarnaast nog nodig? Flesje om te vullen of spuit?
Giant TCR Advanced Pro 1 disc 2020
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0
Helaas niet, je zal het juiste ventiel moeten kiezen. Soms leveren de fabrikanten bij tubeless velgen daarom het juiste tubeless ventiel erbij.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Op de MTB schroef ik er altijd gewoon een ventiel in, nog nooit problemen gehad.
Dus ik denk dat voor het gros van de velgen een normaal ventiel goed is. Er zijn inderdaad een aantal velgen die helaas een speciaal ventiel nodig hebben.
Dus ik denk dat voor het gros van de velgen een normaal ventiel goed is. Er zijn inderdaad een aantal velgen die helaas een speciaal ventiel nodig hebben.
Ik heb geen ventielen gekregen bij de fiets.
Dit zijn de ventielen die de fabrikant van de wielen aanbiedt. Het ziet mij er 'standaard' uit?
https://www.wtb.com/products/tcs-valves ... =366748981
Giant TCR Advanced Pro 1 disc 2020
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0
Als deze door de fabrikant van de velgen (wielen) wordt aangeboden lijken deze mij vrij 'standaard' (Stan No Tubes) overal toepasbaar. Vwb de prijs komen die van Schwalbe en die van Stan No Tubes het dichts in de buurt (goedkoper).Drossie2 schreef: ↑17 dec 2018 17:28Ik heb geen ventielen gekregen bij de fiets.
Dit zijn de ventielen die de fabrikant van de wielen aanbiedt. Het ziet mij er 'standaard' uit?
https://www.wtb.com/products/tcs-valves ... =366748981
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 27 dec 2017 19:28
Tijd voor een update.
Ik had eerder al eens geschreven over mijn ervaring met Schwalbe Pro 1 op de racefiets, mijn conclusie was toen dat de vloeistof de band wel dicht krijgt maar niet voldoende om druk te houden. Daarnaast was bleek het niet meer mogelijk dezelfde band er terug lekdicht op te krijgen.
Met mijn winterfiets wou ik een nieuwe poging doen, aangezien ik hier dikkere banden op heb en een lagere bandenspanning.
Ik rij DT Swiss R470db velgen, Schalbe G-One Speed 30-622, met ca. 40ml Doc Blue.
Gister in de zeikende regen, het bekende geluid.... ja hoor, lek. Doorgereden, het geluid stopte, wel de bekende witte vloeistof op mijn spatbordje. Beetje bijgepompt en weer sissen en borrelen. 1ste gedachte, oké, tubeless werkt echt niet, die rotzooi gaat eraf. Voorzichtig naar huis gereden, het geluid stopte weer, en de band hield zijn spanning, zo verder gereden tot thuis. Thuis het lek gevonden, met deze plek naar onder een tijdje laten staan, daarna voorzichtig wat bijgepompt. Er zat nog dik 2 bar in, met voorzichtig pompen begon het bij 3,5 bar wéér te lekken. Bij een 2e poging, zelfde resultaat. Balen. Zit dus niks anders op dan band eraf te halen.
Vandaag eerst even fiets gepoetst, daarbij is mij (bij daglicht) opgevallen dat er wel 10 sneetjes in de band zaten, sommige behoorlijk groot! Met andere woorden, zonder tubeless had ik waarschijnlijk meerdere lekken gehad, de buitenband kunnen weggooien, en lopend thuisgekomen. Oké, da's toch al winst dan. De vloeistof dicht de lekken wel om fietsend thuis te komen, maar niet genoeg om weer terug met 4,5 bar te kunnen rijden.
Deze G-One Speed gingen er verrassend makkelijk vanaf. Ik heb geprobeerd het sneetje te repareren met een binnenbandplakker, met flink wat lijm erop. Oké, nu de band er terug op... dat ging verrassend makkelijk. En nu komt het: Met een normale pomp, 20-30 seconden als een malle pompen, 3-4 knallen en hè!? De band zit en lijkt dicht.
Hopelijk juich ik niet te vroeg, maar volgens mij kan ik morgen weer rijden.... als ik nu betere vloeistof vind die wél tot 5 bar dicht houdt dan wordt het nog eens wat.
Binnenkort eens Stan's Race of Peaty's proberen.
Overigens, ik lees hier niet vaak wat mij betreft dé reden om tubeless te gaan rijden: Beter comfort en lagere rolweerstand. Ook de G-One Speed rollen heerlijk, de lagere rolweerstand meen ik op de eerste meters al te merken, en door de soepelheid merk ik dat je op met name beklinkerde fietspaden veel minder snelheid verliest.
Ik had eerder al eens geschreven over mijn ervaring met Schwalbe Pro 1 op de racefiets, mijn conclusie was toen dat de vloeistof de band wel dicht krijgt maar niet voldoende om druk te houden. Daarnaast was bleek het niet meer mogelijk dezelfde band er terug lekdicht op te krijgen.
Met mijn winterfiets wou ik een nieuwe poging doen, aangezien ik hier dikkere banden op heb en een lagere bandenspanning.
Ik rij DT Swiss R470db velgen, Schalbe G-One Speed 30-622, met ca. 40ml Doc Blue.
Gister in de zeikende regen, het bekende geluid.... ja hoor, lek. Doorgereden, het geluid stopte, wel de bekende witte vloeistof op mijn spatbordje. Beetje bijgepompt en weer sissen en borrelen. 1ste gedachte, oké, tubeless werkt echt niet, die rotzooi gaat eraf. Voorzichtig naar huis gereden, het geluid stopte weer, en de band hield zijn spanning, zo verder gereden tot thuis. Thuis het lek gevonden, met deze plek naar onder een tijdje laten staan, daarna voorzichtig wat bijgepompt. Er zat nog dik 2 bar in, met voorzichtig pompen begon het bij 3,5 bar wéér te lekken. Bij een 2e poging, zelfde resultaat. Balen. Zit dus niks anders op dan band eraf te halen.
Vandaag eerst even fiets gepoetst, daarbij is mij (bij daglicht) opgevallen dat er wel 10 sneetjes in de band zaten, sommige behoorlijk groot! Met andere woorden, zonder tubeless had ik waarschijnlijk meerdere lekken gehad, de buitenband kunnen weggooien, en lopend thuisgekomen. Oké, da's toch al winst dan. De vloeistof dicht de lekken wel om fietsend thuis te komen, maar niet genoeg om weer terug met 4,5 bar te kunnen rijden.
Deze G-One Speed gingen er verrassend makkelijk vanaf. Ik heb geprobeerd het sneetje te repareren met een binnenbandplakker, met flink wat lijm erop. Oké, nu de band er terug op... dat ging verrassend makkelijk. En nu komt het: Met een normale pomp, 20-30 seconden als een malle pompen, 3-4 knallen en hè!? De band zit en lijkt dicht.
Hopelijk juich ik niet te vroeg, maar volgens mij kan ik morgen weer rijden.... als ik nu betere vloeistof vind die wél tot 5 bar dicht houdt dan wordt het nog eens wat.
Binnenkort eens Stan's Race of Peaty's proberen.
Overigens, ik lees hier niet vaak wat mij betreft dé reden om tubeless te gaan rijden: Beter comfort en lagere rolweerstand. Ook de G-One Speed rollen heerlijk, de lagere rolweerstand meen ik op de eerste meters al te merken, en door de soepelheid merk ik dat je op met name beklinkerde fietspaden veel minder snelheid verliest.