Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Specialized Tarmac Disc Comp vs. Cube Agree C62 SLT Disc vs. Ridley Fenix SL Disc

Welke fiets?

- Specialized Tarmac Disc Comp
9
38%
- Cube Agree C62 SLT Disc
7
29%
- Ridley Fenix SL Disc
8
33%

Totaal aantal stemmen: 24

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 19 dec 2018 10:08

@Lcsmet, dus Trek trekt de minder ingevoerde Trekkoper het vel over de neus? Dat er ergens korting te bedingen is geloof ik graag, maar als dat 25% is dan denk ik dat de "vastgestelde verkoopprijs" erg over de top is.

patrickvb
Forum-lid

patrickvb 19 dec 2018 11:43

Martin78 schreef: 18 dec 2018 17:03
patrickvb schreef: 18 dec 2018 16:07 Zelf zeer tevreden over de fiets met Ultegra groep.
Enige minpuntje: de aandrijflijn van Ultegra had de eerste periode wat ongewenste geluidjes. maar dat schijn niet ongewoon te zijn bij de laatste Ultegra versie.
Sorry wat off topic, maar misschien een domme vraag "welke soort geluidjes"
Op mijn Isaac heb ik de nieuwste Ultegra en daar heb ik in het begin echt vreemde piepjes en kraakjes in gehad en nu LIJKT het ineens weg te zijn (klopt af)
Moeilijk om de geluidjes te beschrijven. Maar bestaat topic over:
viewtopic.php?f=12&t=87297&hilit=herrie+derrie

Bij mij is het probleem spontaan verdwenen, net alsof alles wat moest 'ingereden' worden.

Terug on topic, de Ridley zou mij, dus niet objectief, toch het meest bekoren.
En zoals eerder aangegeven, deze kan geleverd worden met aanpassingen naar jouw wensen. op dat vlak is Trek veel minder soepel.
De prijssetting van Trek is op zijn minst eigenaardig. 25% korting op een 2019 model. :shock:
Mijn 2de fiets is een Trek, en buiten gewone slijtageonderdelen, nog geen enkel probleem mee gehad.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 19 dec 2018 12:13

Bij Trek is dat één bepaalde fietsenmaker die een hoge omzetsnelheid verkiest boven een hogere winst per fiets. Dat komt bij veel meer merken voor. Als Trek dealer mag alleen niet adverteren met korting op modellen van het lopende modeljaar. Ik heb ook nog niet gehoord dat iemand anders dan Lcsmet die korting ook daadwerkelijk gekregen heeft. Het kan dus ook nog afhangen van je onderhandelingscapaciteiten. 10% is normaal, net als bij de meeste andere merken.

Die Cube staat volgens mij ook bij Mantel met een leuke korting en dus budget voor andere wielen.
Campagnolo Ultra Dork

Desertstorm
Forum-lid

Gebruikersavatar Desertstorm 19 dec 2018 12:32

Ernie C. schreef: 19 dec 2018 12:13
Die Cube staat volgens mij ook bij Mantel met een leuke korting en dus budget voor andere wielen.
Online 3099. Ik weet dat ze bij Mantel in de winkel vaak nog wel goedkoper staan, maar ze dat niet op hun site mogen zetten.

Over die fiets op hun site:
Lichtgewicht aerodynamisch frame geeft je veel snelheid.
De hoogwaardige Newmen wielen zijn licht en hebben een stijve brede velg.
Wat wil je nog meer? Aan alle eisen van TS is voldaan! :D
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 19 dec 2018 13:29

Ernie C. schreef: 19 dec 2018 12:13 Bij Trek is dat één bepaalde fietsenmaker die een hoge omzetsnelheid verkiest boven een hogere winst per fiets. Dat komt bij veel meer merken voor. Als Trek dealer mag alleen niet adverteren met korting op modellen van het lopende modeljaar. Ik heb ook nog niet gehoord dat iemand anders dan Lcsmet die korting ook daadwerkelijk gekregen heeft. Het kan dus ook nog afhangen van je onderhandelingscapaciteiten. 10% is normaal, net als bij de meeste andere merken.

Die 25% krijgt echt iedereen hoor. Maar je moet er wel naar vragen.
Hij mag daar inderdaad niet mee adverteren omdat Trek dat niet toestaat.
Op de nieuwste modellen geeft hij ook altijd een mooie korting.
Bianchi -20%
Giant - 20/25%
Kuota tot 40%
Zannatta tot 40%
Cube erg mooie korting
Ridley erg mooie korting

Een vriend van mij heeft er begin dit jaar een Trek Domane SLR 6 model 2018 met Ultegra velgremmen gekocht met 35% korting.
Een vriend van mij heeft er begin 2018 een BMC Teammachine SLR01 3 met een korting van 45%

En deze aanbieding heeft hij juist gepost op zijn facebookpagina.
Een Trek Domane SL7 model 2018 met 44% korting
DomaneSL7.JPG
I know myself like no one else
Nothing to defend

Ceber
Forum-lid

Ceber 19 dec 2018 15:44

Ernie C. schreef: 19 dec 2018 08:47 Een Cube met Newman wielen klinkt toch een beetje als droog brood van de Aldi. Dat is leuk als je op de centjes moet letten maar als je met 3500 euro staat te wapperen mag er wel wat meer smaak aan zitten. De fietsenmaker van die Ridley lult uit zijn nek. die valt dus ook af. Dan blijft alleen die overpriced Specialized over.

Lukt die Trek met 25% korting dan is dat een goede deal. Iets in dezelfde stijl als de fietsen die je zelf noemt is de Rose X-Lite Four Disc met Di2.
Volledig terechte conclusie i.m.o. :like:

De Specialized is inderdaad wat overpriced, maar ik krijg hier een correcte korting op die dit deels opvangt (maar het blijft duur genoeg voor Ultegra en basic wielset).

De Trek met 25% korting is interessant, ware het niet dat de verkoper zich op verre afstand bevindt en povere reviews krijgt. Een goed (en vlot) contact met de LBS blijft voor mij belangrijk, en is het waard om enkele honderden euro's extra te betalen.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 19 dec 2018 17:32

Dan zou ik gewoon voor de Tarmac gaan (in Sagan uitvoering).
Campagnolo Ultra Dork

TKMP
Forum-lid

Gebruikersavatar TKMP 19 dec 2018 17:43

-EU merken hebben mij een stapje voor maar tjaaa dan een fenix?
-Bij trek zeg je ook gelijk Armstrong en de dure zien eruit als goedkope en anders om.
-Bij tarmac denk ik ..... zo veel talent heb ik ook weer niet.
Hebben ridleys geen pf30?

Just my 2cents

Plaats reactie