Het Grote Imitatietopic (frames en onderdelen)
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Ik kan me daar zelfs een beetje boos om maken. OEM betekend nog geen namaak...
Maar dat is het uiteraard wel.
Maar dat is het uiteraard wel.
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
Bovendien produceert Bianchi helemaal geen OEM versies.
Er staat in de advertentie:
-HM koolstofvezel monocoque frame en vork ontworpen met Countervail
– Unidirectioneel geweven koolstof
Bij de échte ja, maar bij deze nepperd beslist niet.
Countervail is gepatenteerd.
https://link.marktplaats.nl/m1354122806
Er staat in de advertentie:
-HM koolstofvezel monocoque frame en vork ontworpen met Countervail
– Unidirectioneel geweven koolstof
Bij de échte ja, maar bij deze nepperd beslist niet.
Countervail is gepatenteerd.
https://link.marktplaats.nl/m1354122806
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
countervail is (in ieder geval voor tennisrackets) bewezen gepatenteerde gebakken lucht (doet weinig tot niets en is ongetwijfeld de opvolger van de graphene hype).
Dit frame is ontworpen met counterfeit (= namaak) wat ongetwijfeld net zo goed werk (en een stuk goedkoper te produceren is.
OEM (original equipment manufacturer) wil enkel zeggen dat de producent ooit een onderdeel voor een ander producent heeft gemaakt (die het weer in een eindproduct heeft verwerkt).
Vrijwel elke producent kan zich aldus oem manufacturer noemen wat meteen de waarde aangeeft van een door zo'n producent geproduceerd onderdeel (maar dan zonder de strenge eisen van de betreffende eindproducent).
Dit frame is ontworpen met counterfeit (= namaak) wat ongetwijfeld net zo goed werk (en een stuk goedkoper te produceren is.
OEM (original equipment manufacturer) wil enkel zeggen dat de producent ooit een onderdeel voor een ander producent heeft gemaakt (die het weer in een eindproduct heeft verwerkt).
Vrijwel elke producent kan zich aldus oem manufacturer noemen wat meteen de waarde aangeeft van een door zo'n producent geproduceerd onderdeel (maar dan zonder de strenge eisen van de betreffende eindproducent).
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
Wil je hier mee zeggen dat die nepperd vergelijkbaar, net zo goed en dezelfde rijervaring geeft als het origineel?sharkman113 schreef: ↑19 dec 2018 21:06
Dit frame is ontworpen met counterfeit (= namaak) wat ongetwijfeld net zo goed werk (en een stuk goedkoper te produceren is.
Countervail zal echt wel iets zijn.Lijkt me sterk dat het puur gebakken lucht is, waarom dan gepatenteerd?
Countervail wordt al geruime tijd toegepast in high-end ski's.
http://compositesmanufacturingmagazine. ... om-skis/2/
http://www.countervailproducts.com/What ... _Does.aspx
Ik bezit zelf een Oltre en merk wel een zeer goed dempingskarakter van het carbon vergeleken bij mijn andere carbonfietsen: Stevens, Sensa, Wilier, Canyon, Pinarello. Laat staan met zo'n goedkoop knalhard carbon van een namaak Chinees. En dat zit echt niet tussen mijn oren.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Countervail is (wat mij betreft) een onbewezen claim (uit tests blijkt dat betreffende tennisrackets juist harder/stugger zijn dan de alternatieven).
Je moet iets bedenken om de (enorme) meerprijs van een merkframe te rechtvaardigen. Laat duidelijk zijn dat een Oltre een prima frame is (met aanvankelijk aardig wat kinderziekten) echter de hoge prijs zit niet in de productiekosten (die zijn ongetwijfeld niet heel veel hoger dan het imitatieframe) maar wel in marketing, kosten mallen, garantie, ontwerpkosten, dealernetwerk, sponsoring etc.
Een nepper uit china is doorgaans echt minder goed dan het origineel echter er zijn uitzonderingen en er komen ook echt goed spullen vandaan die moeiteloos op kunnen tegen bijv. een Oltre.
Bianchi heeft in het verleden ook frames op haar naam staan die niet zo goed waren als de concurrentie (of als sommige immitaies) en ook daar werden allerlei claims aan gehangen.
Voor de duidelijkheid: ik haat namaak en ik ga mij gezondheid niet wagen aan een niet getest no name product uit china (net zo goed als ik er niet aan ga sleutelen en ik ook wel iets vindt van kopers van immitatieproducten met een echte naamsticker erop).
Je moet iets bedenken om de (enorme) meerprijs van een merkframe te rechtvaardigen. Laat duidelijk zijn dat een Oltre een prima frame is (met aanvankelijk aardig wat kinderziekten) echter de hoge prijs zit niet in de productiekosten (die zijn ongetwijfeld niet heel veel hoger dan het imitatieframe) maar wel in marketing, kosten mallen, garantie, ontwerpkosten, dealernetwerk, sponsoring etc.
Een nepper uit china is doorgaans echt minder goed dan het origineel echter er zijn uitzonderingen en er komen ook echt goed spullen vandaan die moeiteloos op kunnen tegen bijv. een Oltre.
Bianchi heeft in het verleden ook frames op haar naam staan die niet zo goed waren als de concurrentie (of als sommige immitaies) en ook daar werden allerlei claims aan gehangen.
Voor de duidelijkheid: ik haat namaak en ik ga mij gezondheid niet wagen aan een niet getest no name product uit china (net zo goed als ik er niet aan ga sleutelen en ik ook wel iets vindt van kopers van immitatieproducten met een echte naamsticker erop).
Gezien de posten die je doet heb je nog niet vaak op een (namaak) Chinees gereden. Hoe weet je dan dat ze knalhard zijn ? Je kunt niet alle Chinezen over een kam scheren. Dat is meteen wel een beetje het probleem van de Chinees. Je weet gewoon niet zo goed wat je er van moet verwachten omdat er een enorme diversiteit is. Ik zou overigens nooit een nepper kopen, maar ben er wel van overtuigd dat goedkoop chinees niet perse slecht hoeft te zijn.Jaap Telder schreef: ↑20 dec 2018 09:33Wil je hier mee zeggen dat die nepperd vergelijkbaar, net zo goed en dezelfde rijervaring geeft als het origineel?sharkman113 schreef: ↑19 dec 2018 21:06
Dit frame is ontworpen met counterfeit (= namaak) wat ongetwijfeld net zo goed werk (en een stuk goedkoper te produceren is.
Countervail zal echt wel iets zijn.Lijkt me sterk dat het puur gebakken lucht is, waarom dan gepatenteerd?
Countervail wordt al geruime tijd toegepast in high-end ski's.
http://compositesmanufacturingmagazine. ... om-skis/2/
http://www.countervailproducts.com/What ... _Does.aspx
Ik bezit zelf een Oltre en merk wel een zeer goed dempingskarakter van het carbon vergeleken bij mijn andere carbonfietsen: Stevens, Sensa, Wilier, Canyon, Pinarello. Laat staan met zo'n goedkoop knalhard carbon van een namaak Chinees. En dat zit echt niet tussen mijn oren.
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
Over het algemeen zijn China frames tegenwoordig niet slecht. Heb er drie gehad. Nog één in bezit. Vond en vind ze alle drie oncomfortabel en hard aanvoelen vergeleken met mijn merkfietsen.
In mijn zoektocht naar een nieuwe crosser kwam ik op marktplaats deze verkoper tegen: https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... ousPage=lr
Is er iemand die toevallig bekend is met deze aanbieder?
Hij geeft aan dat het originele frame's zijn maar is dit ook zo?
Is er iemand die toevallig bekend is met deze aanbieder?
Hij geeft aan dat het originele frame's zijn maar is dit ook zo?
Als je te vroeg juicht, heb je in ieder geval lol gehad.
-
- Forum-lid
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 09 mei 2009 20:51
Merkwaardig post , ditJaap Telder schreef: ↑20 dec 2018 13:26 Over het algemeen zijn China frames tegenwoordig niet slecht. Heb er drie gehad. Nog één in bezit. Vond en vind ze alle drie oncomfortabel en hard aanvoelen vergeleken met mijn merkfietsen.
Hoezo.?stanockers10 schreef: ↑31 dec 2018 19:20Merkwaardig post , ditJaap Telder schreef: ↑20 dec 2018 13:26 Over het algemeen zijn China frames tegenwoordig niet slecht. Heb er drie gehad. Nog één in bezit. Vond en vind ze alle drie oncomfortabel en hard aanvoelen vergeleken met mijn merkfietsen.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless