Je rijdt vaak met een scheve kettinglijn begrijp ik. Dat is gewoon vragen om slijtage. zowel op je ketting als je cassette. Als je de ketting vervangt zou ik daarom in jouw geval ook de cassette vervangen.
Wat betreft die speling.. is je cassette er wel af geweest? in dat geval zou deze inderdaad niet goed gemonteerd kunnen zijn. dus mijn advies: vervangen dat ding en de nieuwe juist monteren. Grote kans dat je van je problemen af bent.
Ketting slaat door
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Contact
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE
Op mijn woon-werk fiets trap ik na de winter altijd even in het "luchtledige". Het is dan niet de ketting die doorslaat, maar duidelijk de body, die even niet pakt en dus een schoonmaakbeurt en smering nodig heeft. De schakelgroep is al wat ouder en wordt minder onderhouden dan mijn racefiets.
Het gevoel is totaal anders dan een nieuwe ketting die doorslaat op een oudere cassette Mijn conclusie in deze is dat, zodra er kracht op de pedalen gezet wordt, de speling van de body ervoor zorgt dat de kettinglijn niet goed is, waardoor de ketting niet goed de tanden van de cassette vindt. Als eea doorslaat, dan is even de kracht wek en zit de body weer recht en "pakt" de ketting weer op de cassette.
Het gevoel is totaal anders dan een nieuwe ketting die doorslaat op een oudere cassette Mijn conclusie in deze is dat, zodra er kracht op de pedalen gezet wordt, de speling van de body ervoor zorgt dat de kettinglijn niet goed is, waardoor de ketting niet goed de tanden van de cassette vindt. Als eea doorslaat, dan is even de kracht wek en zit de body weer recht en "pakt" de ketting weer op de cassette.
- Supergrover
- Forum-lid HC
Veel theorieën en aannames, goede foto's zouden misschien inderdaad meer duidelijkheid scheppen...
TS slaat helemaal door.Supergrover schreef: ↑21 dec 2018 14:08 Veel theorieën en aannames, goede foto's zouden misschien inderdaad meer duidelijkheid scheppen...
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
hear hearSupergrover schreef: ↑21 dec 2018 14:08 Veel theorieën en aannames, goede foto's zouden misschien inderdaad meer duidelijkheid scheppen...
-
- Forum-lid
Fiets gaat volgende week gewoon naar de fietsenmaker. Zij zullen het probleem wel zien te fixen hoop ik. Als hij klaar is zal ik wel laten weten wat het nu eigenlijk was.
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Contact
en...?
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE