Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Remlkauw bevestiging frame

pauldh
Forum-lid

pauldh 17 mar 2010 12:41

Hallo,

Ik heb een Gazelle Instinct, deze heb ik wat opgeleukt met wat andere assosoires, zoals speialized stuur en bredere banden. Ik gebruik hem veel in de duinen en voor crossen.

Wat ik mij afvroeg is het volgende, is het mogelijk een remklauw te bevestigen op het achterframe? Ik heb met meerdere mensen hierover gesproken, en deze rade het eigenlijk af. Aangezien er bij frames waar de ogen er voor zitten het frame ook verstevigd is. Is er niet iets op de markt waarmee ik een remklauw tussen de liggende en staande stang achterop het frame kan bevestigen.

Ik zou dit namelijk ideaal vinden omdat het Y-frame mij erg goed bevalt, plus dat er al aardig wat is versleuteld aan de fiets.

Alvast erg bedankt!
Paul

paulchris
Forum-lid

paulchris 17 mar 2010 15:11

Even een gedachte: als je veel in de duinen fietst, ben je dan niet veel beter af met je V-brakes dan met schijfremmen?
Ik weet het zeker denk ik

pauldh
Forum-lid

pauldh 17 mar 2010 15:26

Vanwege het zand? Zijn schijfremmen dan zo veel minder?

paulchris
Forum-lid

paulchris 17 mar 2010 15:29

Vanwege het zand ja, je blokjes slijten dan echt als een gek.

pauldh
Forum-lid

pauldh 17 mar 2010 15:33

Hmm dat is wel minder, ik dacht dat dat schijven daar nog minder gevoelig voor waren. Ik zou de schijven voral nemen omdat het doseren met de remmen dan veel beter gaat, maar misschien ben ik er al als ik hydraulische v-brakes neem. Bv die HS33. Ik denk dan dat ik wel andere velgen moet halen, er zit nu namelijk al een tik in de achtervelg.

paulchris
Forum-lid

paulchris 17 mar 2010 15:46

De XTR velgremmen schijnen qua dosering wel een stuk beter te zijn dan gemiddeld, die werken met een parallelogram constructie waardoor het blokje altijd recht tegen de velg wordt gedrukt, maar ik heb daar zelf geen ervaring mee.

Plaats reactie