Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Bianchi, Colnago of Wilier

Reiger77
Forum-lid

Reiger77 23 dec 2018 16:35

De fietsenmaker uit de buurt waar ik tot nu toe een goede service van kreeg heeft de volgende fietsen in zijn gamma die mij qua uitzicht bevallen en binnen mijn budget passen:

Bianchi Intenso (en niet Infinito zoals eerder meegegeven) en Wilier Cento1NDR. Beiden comfortracers.

Colnago CLX met ultegra en fulcrum racing 5 wielen voor 2900 eur (afgeprijsd toonzaalmodel uit 2018). Deze fiets zou kunnen afgesteld worden als mijn oude Cannondale CAAD8.

Shimano 105 of Ultegra: maakt niet uit.
Meegeleverde wielen kunnen geüpgraded worden.
Gewicht van het kader maakt ook niet veel uit. Wel de betrouwbaarheid en duurzaamheid.
Niet voor wedstrijden, maar ik rij graag wel eens een eindje mee met wielertoeristen die veel sterker zijn dan mij :) Is een comfortracer daarvoor een nadeel? Zijn deze niet te slap?

Iemand tips of ervaringen die hij wil delen?
Laatst gewijzigd door Reiger77 op 23 dec 2018 18:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Reiger77
Forum-lid

Reiger77 23 dec 2018 18:28

Ik wil geen schijfremmen. En ga de fiets kopen bij de fietsenmaker waarbij ik moet aankloppen als er iets scheelt dat ik zelf niet kan verhelpen (en dat gebeurt wel vaak...).

Het is de Bianchi INTENSO die ik op het oog had. De Infinito is van een hogere prijsklasse.

De Intenso wordt geleverd met Fulcrum Racing Sport wielen. De fietsenmaker liet verstaan dat ik dan beter aan een upgrade denk... .

Iemand ervaringen met de Bianchi Intenso?

MarcFaFo
Forum-lid

Gebruikersavatar MarcFaFo 23 dec 2018 22:25

Reiger77 schreef: 23 dec 2018 16:35 De fietsenmaker uit de buurt waar ik tot nu toe een goede service van kreeg heeft de volgende fietsen in zijn gamma die mij qua uitzicht bevallen en binnen mijn budget passen:

Bianchi Intenso (en niet Infinito zoals eerder meegegeven) en Wilier Cento1NDR. Beiden comfortracers.

Colnago CLX met ultegra en fulcrum racing 5 wielen voor 2900 eur (afgeprijsd toonzaalmodel uit 2018). Deze fiets zou kunnen afgesteld worden als mijn oude Cannondale CAAD8.

Shimano 105 of Ultegra: maakt niet uit.
Meegeleverde wielen kunnen geüpgraded worden.
Gewicht van het kader maakt ook niet veel uit. Wel de betrouwbaarheid en duurzaamheid.
Niet voor wedstrijden, maar ik rij graag wel eens een eindje mee met wielertoeristen die veel sterker zijn dan mij :) Is een comfortracer daarvoor een nadeel? Zijn deze niet te slap?

Iemand tips of ervaringen die hij wil delen?
Mijn ervaring: Laat vooral de Wilier staan. Slechte service als het aankomt op frame garantie.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

patrickvb
Forum-lid

patrickvb 23 dec 2018 22:55

Jaren terug was Colnago hét prestige merk bij uitstek.

Zullen alle 3 wel voldoen aan je vereisten.

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 24 dec 2018 08:00

Ik zou voor de Colnago gaan, mede omdat je schrijft dat deze hetzelfde afgesteld kan worden als je oude fiets.
Voor de rest zo te horen prima afmontage met Ultegra en Fulcrum, en met het frame is ook niets mis mee.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

ccc
Forum-lid

ccc 24 dec 2018 08:52

velohuis Oudenaarde ? Ik zou zonder twijfel voor de Colnago gaan . mooie fiets en prima onderdelen ; ook de wielen fulcrum 5 vallen niet uit de toon , integenstelling tot veel duurdere fietsen die om de prijs te drukken meestal uitgerust worden met de goedkoopste wielen .
ccc

TKMP
Forum-lid

Gebruikersavatar TKMP 24 dec 2018 12:53

+1 voor de Clx echt een klassieke; goed in verhouding; bb82.5; rank voor en achter.
Het enige wat ik jammer vind is de Italiaanse flair zit er niet op geschilderd.
Het is mat zwart of wit. Ik had liever wat kleur gezien.
De nieuwe clx evo is er ook met zwart en rood.

Reiger77
Forum-lid

Reiger77 27 dec 2018 21:51

Tis de Colnago CLX geworden :) Nog enkele aanpassingen en hij staat klaar voor het voorjaar :)

MarcFaFo
Forum-lid

Gebruikersavatar MarcFaFo 27 dec 2018 22:05

Reiger77 schreef: 27 dec 2018 21:51 Tis de Colnago CLX geworden :) Nog enkele aanpassingen en hij staat klaar voor het voorjaar :)
Goede keuze. Ga je vast vele mooie km's op beleven
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

Plaats reactie