Wielrenners in de Media (Geenstijl)
Ik denk dat die wielrenner het nutteloos vond de vrachtwagen te laten passeren gezien de krapte en de snelheid van die andere rijbaan. Daarom rijdt ie breed. Als de bestuurder van dat vrachtwagentje dan toch probeert te passeren zou ik ook pissig worden.....
Mogelijk, al komt het te zien aan de beelden voor dat er wel ruimte gemaakt kon worden (ik zie de voorste fietser behoorlijk rechts rijden en de tweede beduidend meer naar het midden). En voor @Marcopfiets: ik oordeel niet maar geef aan wat ik zie, dus een (lichte) waas voor de ogen is nergens voor nodig.
Over fietshaat gesproken: ik reed vandaag op de Veluwe ergens boven Arnhem per ongeluk een hardloopwedstrijd in (3e kerstdag loop). Geen afzettingen, geen ontheffingen, gewoon hardlopen op de fietspaden op de Veluwe. Ik had werkelijk geen idee, want op die bochtige paden zie je niet in één keer die 1000 lopers. Anyway, beleefd bellend en af en toe 'pardon' roepend probeerde ik er doorheen te komen, maar niet te geloven, wat een bizarre taferelen. De meeste lopers lieten me er wel langs, maar enkele tientallen konden het niet laten sarcastische opmerkingen te maken, me bijna van m'n fiets te duwen (paar keer en niet per ongeluk), te spugen en het meest trieste: op een gegeven moment riep een zo'n gast 'laat hem er niet langs'. Heb ik 10 minuten achter een kluitje lopers gereden, gewoon omdat ze dat konden.
Begrijp me niet verkeerd: als ik het had geweten was ik desnoods gaan wachten of het bos in gereden, maar als de weg niet is afgezet en ik gewoon op een fietspad rij, dan sta ik toch redelijk in m'n recht zou je zeggen. En dan duwen, schelden en spugen?? Het moet niet gekker worden...
Begrijp me niet verkeerd: als ik het had geweten was ik desnoods gaan wachten of het bos in gereden, maar als de weg niet is afgezet en ik gewoon op een fietspad rij, dan sta ik toch redelijk in m'n recht zou je zeggen. En dan duwen, schelden en spugen?? Het moet niet gekker worden...
- Tracing_NL
- Forum-lid
https://www.pzc.nl/walcheren/wielrenner ... ~abc39cb9/
Geweldig, loslopende honden is werkelijk een crime. Vorige week met de tourclub een valpartij door een loslopende hond die de weg op rende (gelukkig viel de wielrenner in de berm dus geen (echte) schade). Nu dit voorbeeld weer. Hebben die eigenaren niet in de gaten dat ze op de openbare weg lopen?
Geweldig, loslopende honden is werkelijk een crime. Vorige week met de tourclub een valpartij door een loslopende hond die de weg op rende (gelukkig viel de wielrenner in de berm dus geen (echte) schade). Nu dit voorbeeld weer. Hebben die eigenaren niet in de gaten dat ze op de openbare weg lopen?
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.
https://www.derdekerstdagloop.nl/JC80 schreef: ↑27 dec 2018 23:35 Over fietshaat gesproken: ik reed vandaag op de Veluwe ergens boven Arnhem per ongeluk een hardloopwedstrijd in (3e kerstdag loop). Geen afzettingen, geen ontheffingen, gewoon hardlopen op de fietspaden op de Veluwe. Ik had werkelijk geen idee, want op die bochtige paden zie je niet in één keer die 1000 lopers. Anyway, beleefd bellend en af en toe 'pardon' roepend probeerde ik er doorheen te komen, maar niet te geloven, wat een bizarre taferelen. De meeste lopers lieten me er wel langs, maar enkele tientallen konden het niet laten sarcastische opmerkingen te maken, me bijna van m'n fiets te duwen (paar keer en niet per ongeluk), te spugen en het meest trieste: op een gegeven moment riep een zo'n gast 'laat hem er niet langs'. Heb ik 10 minuten achter een kluitje lopers gereden, gewoon omdat ze dat konden.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Ik heb de organisatie gebeld en die mevrouw excuseerde zich voor het gedrag van de lopers. Ze zei dat de lopers wisten dat ze op een niet-afgezet parcours liepen. Desondanks zie ik op de website nergens uitdrukkelijk vermeld staan dat er ruimte moet worden gegeven aan fietsers.
Hoe het juridisch in elkaar zit, weet ik niet, maar het lijkt me dat dit echt niet de bedoeling kan zijn. Ik zou ook nog contact op kunnen nemen met de gemeente, of nog eens een goed gesprek met die vrouw aangaan over de berichtgeving voor de volgende edities.
Hoe het juridisch in elkaar zit, weet ik niet, maar het lijkt me dat dit echt niet de bedoeling kan zijn. Ik zou ook nog contact op kunnen nemen met de gemeente, of nog eens een goed gesprek met die vrouw aangaan over de berichtgeving voor de volgende edities.
-
- Forum-lid
Ach, tijdens de toertocht van de Amstel Gold Race gebeurt toch precies hetzelfde...?
Persoonlijk vind ik dat je de hand in eigen boezem moet steken. Als je zoveel hardlopers voorbij steekt dan moet je ook wel snappen dat je midden tussen een hardloop wedstrijd aan het fietsen bent. Hardloopwedstrijden zijn op enkele hele grote evenementen na (zoals marathons, 4 mijl van Groningen etc) nagenoeg nooit afgezet. Bij drukke oversteken staan verkeersregelaars maar daar blijft het bij. Die hardlopers zitten midden in een wedstrijdflow en worden dan gehinderd door een voorbij komende wielrenner. Dat is gewoon mega irritant, want je hebt gewoon geen idee dat je van achteren word genaderd door een veel snellere fietser. (Niet persoonlijk bedoeld). Tikken en duwen is natuurlijk een NoGo van die hardlopers maar je hebt zelf het probleem gecreëerd door er tussen te gaan fietsen. Ook al had je er “recht” op. Als je verstandig was geweest was je gewoon gelijk gestopt op het moment dat je doorhad dat je tussen een hardloop wedstrijd aan het fietsen was. Andere richting pakken of desnoods even wachten.JC80 schreef: ↑28 dec 2018 09:49 Ik heb de organisatie gebeld en die mevrouw excuseerde zich voor het gedrag van de lopers. Ze zei dat de lopers wisten dat ze op een niet-afgezet parcours liepen. Desondanks zie ik op de website nergens uitdrukkelijk vermeld staan dat er ruimte moet worden gegeven aan fietsers.
Maar deze loop is wedstrijd gericht,moet je zo een toertocht organiseren dan heb je een probleem verwacht ik.RVV schreef: ↑28 dec 2018 11:38Persoonlijk vind ik dat je de hand in eigen boezem moet steken. Als je zoveel hardlopers voorbij steekt dan moet je ook wel snappen dat je midden tussen een hardloop wedstrijd aan het fietsen bent. Hardloopwedstrijden zijn op enkele hele grote evenementen na (zoals marathons, 4 mijl van Groningen etc) nagenoeg nooit afgezet. Bij drukke oversteken staan verkeersregelaars maar daar blijft het bij. Die hardlopers zitten midden in een wedstrijdflow en worden dan gehinderd door een voorbij komende wielrenner. Dat is gewoon mega irritant, want je hebt gewoon geen idee dat je van achteren word genaderd door een veel snellere fietser. (Niet persoonlijk bedoeld). Tikken en duwen is natuurlijk een NoGo van die hardlopers maar je hebt zelf het probleem gecreëerd door er tussen te gaan fietsen. Ook al had je er “recht” op. Als je verstandig was geweest was je gewoon gelijk gestopt op het moment dat je doorhad dat je tussen een hardloop wedstrijd aan het fietsen was. Andere richting pakken of desnoods even wachten.JC80 schreef: ↑28 dec 2018 09:49 Ik heb de organisatie gebeld en die mevrouw excuseerde zich voor het gedrag van de lopers. Ze zei dat de lopers wisten dat ze op een niet-afgezet parcours liepen. Desondanks zie ik op de website nergens uitdrukkelijk vermeld staan dat er ruimte moet worden gegeven aan fietsers.
Als je met een starttijd en tags dit organiseert over een vrij toegankelijk wegen en paden dan vraag je als organisatie om problemen.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.