Geweldige hulp bij omleggen van nieuwe banden. Heb deze tang ook al een aantal jaar in gebruik. Heb zelfs overwogen deze tijdens ritjes in m'n achterzakje te proppen .Sweety2008 schreef: ↑25 dec 2018 11:24 Nu kan ik makkelijker de buitenband over de velg krijgen met mijn artrose in de vingers.1.jpg
Het is de bandenknecht van BBB
Wat heb jij voor het laatst gekocht?
- razenderoeland
- Forum-lid
Hoe sterk is de eenzame fietser...
- razenderoeland
- Forum-lid
Wist niet dat deze variant op de bandenknecht ook bestond. Toch maar eens achteraan, scheelt me weer een aantal kapotte bandenlichters.
- razenderoeland
- Forum-lid
Vrijwel altijd lukt me dat met blote handen. Uitzondering zijn nieuwe banden die vaak erg krap om de velg vallen. En dan pak ik er vaak even een hulpmiddeltje als deze bandenknecht bij.
Deze stonden al een tijdje op mijn verlanglijstje maar vond ze altijd veel te duur.
Stonden nu met erg veel korting in de Outlet (en nog eens 10% extra korting voor aanmelden nieuwsbrief):
https://shop.pearlizumi-eu.com/nl-nl/he ... nen&pnr=15
Stonden nu met erg veel korting in de Outlet (en nog eens 10% extra korting voor aanmelden nieuwsbrief):
https://shop.pearlizumi-eu.com/nl-nl/he ... nen&pnr=15
Als je een nieuwe band even "onder handen " neemt, heb je meestal geen hulpmiddel meer nodig. Je gaat met beide voeten op de band gaan staan, en dan trek je de band dan even hard aan (naar boven toe). Meestal gaat het plaatsen van die nieuwe buitenband een stuk gemakkelijker. Dit trucje hielp bij mijn toch altijd.razenderoeland schreef: ↑28 dec 2018 19:48Vrijwel altijd lukt me dat met blote handen. Uitzondering zijn nieuwe banden die vaak erg krap om de velg vallen. En dan pak ik er vaak even een hulpmiddeltje als deze bandenknecht bij.