De lengte van de kooi van de achterderailleur (voorderailleur heeft ook een kooi) heeft op zich niet beweerd effect. Wel zorgt de langere kooi voor een langere ketting. Beiden zijn nodig om het lengteverschil in de ketting tussen de uiterste schakelposities (het duidelijkst bij een triplecrankstel) op te vangen.
Het grote domme vragen topic
Domme vraag misschien, maar wat is dat voor verschrikkelijk spul?
( )
Mmm: ik ben wel eens terug gegaan naar verkoper omdat ik dacht dat mijn momentsleutel niet ratelt.... een beetje beschamend (Ik heb dan ook micro-electronica gestudeerd en had sowieso een hekel aan alles wat beweegd. Wat dus niet veranderde...)
- Cactusmuis
- Forum-lid
Voor velen hier een domme vraag maar voor mij echt een prangende: afstappen/stoppen met klikpedalen wat is de juiste techniek? Ik lees/zie zowel 1 voet eruit maar ook 2 voeten los klikken. Waar laat je die 2 los geklikte voeten dan? glibberend op je pedalen of er per abuis meteen weer inklikken terwijl je los wilde
Gisteren voor het eerst geoefend. In en uit klikken was geen probleem. Het enige dat een beetje veilig voelde was links los klikken. van het zadel af en die linkervoet op de grond zetten daarbij opletten om niet naar rechts om te vallen.
Ik heb uiteraard allemaal filmpjes bekeken en blogs/schrijfsels gelezen maar eenduidig is de info niet. Dus wie gaat me vertellen welke techniek ik mezelf het beste kan aanleren?
Dank alvast!
Nathalie
Gisteren voor het eerst geoefend. In en uit klikken was geen probleem. Het enige dat een beetje veilig voelde was links los klikken. van het zadel af en die linkervoet op de grond zetten daarbij opletten om niet naar rechts om te vallen.
Ik heb uiteraard allemaal filmpjes bekeken en blogs/schrijfsels gelezen maar eenduidig is de info niet. Dus wie gaat me vertellen welke techniek ik mezelf het beste kan aanleren?
Dank alvast!
Nathalie
-
- Forum-lid
Gewoon hetzelfde als op een gewone fiets. Daar vallen mensen toch ook niet allemaal om bij het afstappen?