Wat heb jij voor het laatst gekocht?
- devriesman
- Forum-lid
Succes met het inrijden van je Cambium
En als het niet lukt, koop je gewoon een eenvoudig hulpmiddel. Zo moeilijk is dat toch niet? (zegt iemand met een flinke handicap). Ik verdedig Sweety niet zo snel, maar als je handen het niet lekker doen, waarom zou je dan niet iets aanschaffen wat het leven makkelijker maakt?i-mac schreef: β28 dec 2018 20:44Als je een nieuwe band even "onder handen " neemt, heb je meestal geen hulpmiddel meer nodig. Je gaat met beide voeten op de band gaan staan, en dan trek je de band dan even hard aan (naar boven toe). Meestal gaat het plaatsen van die nieuwe buitenband een stuk gemakkelijker. Dit trucje hielp bij mijn toch altijd.razenderoeland schreef: β28 dec 2018 19:48Vrijwel altijd lukt me dat met blote handen. Uitzondering zijn nieuwe banden die vaak erg krap om de velg vallen. En dan pak ik er vaak even een hulpmiddeltje als deze bandenknecht bij.
Wat vaak al helpt is dat je de band een of een paar keer rond gaat en hem naar het midden toeknijpt (van beide kanten). Daardoor krijg je meer ruimte op de plek waar je het laatste stukje moet opleggen. Ik gebruik nooit en te nimmer (meer) een hulpmiddel.Jans schreef: β28 dec 2018 22:21En als het niet lukt, koop je gewoon een eenvoudig hulpmiddel. Zo moeilijk is dat toch niet? (zegt iemand met een flinke handicap). Ik verdedig Sweety niet zo snel, maar als je handen het niet lekker doen, waarom zou je dan niet iets aanschaffen wat het leven makkelijker maakt?i-mac schreef: β28 dec 2018 20:44Als je een nieuwe band even "onder handen " neemt, heb je meestal geen hulpmiddel meer nodig. Je gaat met beide voeten op de band gaan staan, en dan trek je de band dan even hard aan (naar boven toe). Meestal gaat het plaatsen van die nieuwe buitenband een stuk gemakkelijker. Dit trucje hielp bij mijn toch altijd.razenderoeland schreef: β28 dec 2018 19:48
Vrijwel altijd lukt me dat met blote handen. Uitzondering zijn nieuwe banden die vaak erg krap om de velg vallen. En dan pak ik er vaak even een hulpmiddeltje als deze bandenknecht bij.
Bianchi Intenso
Koppie Coppi
Koppie Coppi
Probeer deze eens, heb ik ook aangeschaft maar uiteindelijk nog nooit gebruikt omdat hij net niet past op gravelbike banden :razenderoeland schreef: β28 dec 2018 18:24 Wist niet dat deze variant op de bandenknecht ook bestond. Toch maar eens achteraan, scheelt me weer een aantal kapotte bandenlichters.
https://www.tyrekey.com/
Dat zijn wel zo'n beetje de breedste verkrijgbare schoenen die er zijn of niet?
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl
Jans, ik gaf geen kritiek hΓ© op Sweety. Ik gaf alleen een tip door die ik gebruik. Dat het niet voor iedereen evident is, begrijp ik volledig. Ik breek die hulpmiddelen ook niet af, wel integendeel.Jans schreef: β28 dec 2018 22:21
En als het niet lukt, koop je gewoon een eenvoudig hulpmiddel. Zo moeilijk is dat toch niet? (zegt iemand met een flinke handicap). Ik verdedig Sweety niet zo snel, maar als je handen het niet lekker doen, waarom zou je dan niet iets aanschaffen wat het leven makkelijker maakt?
Ik had eens een goedkoop setje velgen en marathon Plus banden. Dat was echt ondoenlijk. Gelukkig was lek rijden ook praktisch onmogelijk. Ik had ook geen reserve spullen bij me. Wel altijd gsm en 50β¬ voor de taxi. Gelukkig op 15k nooit hoeven te gebruikenrazenderoeland schreef: β28 dec 2018 19:48Vrijwel altijd lukt me dat met blote handen. Uitzondering zijn nieuwe banden die vaak erg krap om de velg vallen. En dan pak ik er vaak even een hulpmiddeltje als deze bandenknecht bij.
Hoe bevallen de wielen?
Canyon Aeroad / Canyon Grizl / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)
Klopt, Deze Lake's zijn breed. Ik heb de std versie max 108mm breed. Mijn voeten zijn 100mm breed. Maar het kan nog veel breder hoor bij Lake
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.
Ik heb de wide versie hier om te passen, maar nog steeds beetje krap (Donald Duck voeten).
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl
Een beetje afhankelijk van je maat kun je hier je breedte vinden.
https://www.lakecycling.com/pages/sizing-charts
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.