Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Canyon Inflite

IIlIIIlIIII
Forum-lid

IIlIIIlIIII 01 jan 2019 23:09

Beste,

Nu de winter is aangebroken en ik m'n eerste jaar op de (weg)fiets heb doorgebracht is het tijd om de fietscollectie uit te breiden.

Ik zou graag een cyclocrosser willen kopen. Ik heb m'n ogen laten vallen op de Canyon Inflite, welke variant moet ik nog eens goed bezien. Maar voor ik me verder investeer daarin zou ik eerst wat willen vragen over deze fiets.

Ikzelf ben door een bikefitter opgemeten en heb een lichaamslengte van 166cm. Ik val hierdoor echt juist tussen 2 maten - namelijk de 2XS en de XS. Mijn gevoel zei me om voor de 2XS te gaan, maar nu zie ik dat op deze maat 650B wielen steken en op de XS de gewoonlijke 700C. Ik heb totaal geen ervaring met 650B wielen en zou toch liefst de 700C hebben als dit mogelijk is.

Wat zouden jullie aanraden? Zou ik de grotere of de kleinere maat nemen + wat zijn de verschillen (voor- en nadelen) van 650B tov 700C?

Grts

Urbanbiker
Forum-lid

Urbanbiker 02 jan 2019 20:43

Gewoon lekker de 700 c nemen waar je voorkeur ook naar uit gaat .
Met een Zadelpen met of zonder setback en een kortere/langere Stuurpen , kan je altijd nog wat aanpassen voor de juiste zitpositie .
Succes met je keuze .

IIlIIIlIIII
Forum-lid

IIlIIIlIIII 03 jan 2019 08:58

Bedankt voor je input!

Ik heb besloten om voor deze dan te gaan in de maat XS:
https://www.canyon.com/nl/road/inflite/ ... -race.html

Ik vind het rood van de 8.0 mooier maar voor een crosser lijkt 1x11 SRAM handiger. En het is niet dat ik het geel niet mooi vind hoor, ik vind ze beiden prachtige fietsjes.

See you in the mud!

Plaats reactie