S-Works Venge 2018 of 2019
Persoonlijk vindt ik de S-Works Venge Di2 Disc een mooie fiets.
En momeneel zijn de 2018 fietsen in de aanbieding.
Maar wat zijn de grote verschillen tussen 2018 en 2019 (waarschijnlijk net even te duur )?
Ik lees vooral 0.5kg gewicht verschil.
En hoor dat de "cockpit" nogal complex is en dat hij ook "zwaarder" fietst.
Wat is jullie ervaring / advies?
Of toch gaan voor bijvoorbeeld de Giant Propel, Cervelo S3 (voorkeur S5, maar ook net te duur),.....
En momeneel zijn de 2018 fietsen in de aanbieding.
Maar wat zijn de grote verschillen tussen 2018 en 2019 (waarschijnlijk net even te duur )?
Ik lees vooral 0.5kg gewicht verschil.
En hoor dat de "cockpit" nogal complex is en dat hij ook "zwaarder" fietst.
Wat is jullie ervaring / advies?
Of toch gaan voor bijvoorbeeld de Giant Propel, Cervelo S3 (voorkeur S5, maar ook net te duur),.....
Laatst gewijzigd door kiter op 03 jan 2019 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16482
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
In een ander topic gaf je aan dat je op zoek was naar een budget van 5000 Euro.kiter schreef: ↑03 jan 2019 19:56 Persoonlijk vindt ik de S-Works Venge Di2 Disc een mooie fiets.
En momeneel zijn de 2018 fietsen in de aanbieding.
Maar wat zijn de grote verschillen tussen 2018 en 2019 (waarschijnlijk net even te duur )?
Ik lees vooral 0.5kg gewicht verschil.
En hoor dat de "cockpit" nogal complex is en dat hij ook "zwaarder" fietst.
Wat is jullie ervaring / advies?
Of toch gaan voor bijvoorbeeld de Giant Propel, Cervelo S3 (voorkeur S5, maar ook net te duur),.....
Nu kom je op de proppen met een fiets van iets over de 11000 Euro.
Hoe serieus is je vraag?
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Hi Door,
Jij kijkt naar de Dura Ace versie. Er is ook een Ultegra versie. 2019 is die rond de 8000 euro.
Maar de 2018 kan je voor een stuk minder krijgen (of mogelijk 2e hands).
Dus voor mij de vraag: gaan voor het 2018 model of doorsparen voor het 2019 model?
Of zoals gezegd voor een ander merk/type...
Jij kijkt naar de Dura Ace versie. Er is ook een Ultegra versie. 2019 is die rond de 8000 euro.
Maar de 2018 kan je voor een stuk minder krijgen (of mogelijk 2e hands).
Dus voor mij de vraag: gaan voor het 2018 model of doorsparen voor het 2019 model?
Of zoals gezegd voor een ander merk/type...
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16482
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
De Ultegra versie is geen S-Works versie maar de Specialized Pro als ik het goed heb.kiter schreef: ↑03 jan 2019 20:23 Hi Door,
Jij kijkt naar de Dura Ace versie. Er is ook een Ultegra versie. 2019 is die rond de 8000 euro.
Maar de 2018 kan je voor een stuk minder krijgen (of mogelijk 2e hands).
Dus voor mij de vraag: gaan voor het 2018 model of doorsparen voor het 2019 model?
Of zoals gezegd voor een ander merk/type...
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Voorkeur Cervelo S5 maar te duur ? ..en die S-Works dan ? ...deze vraag kun je niet serieus nemen..kiter schreef: ↑03 jan 2019 19:56 Persoonlijk vindt ik de S-Works Venge Di2 Disc een mooie fiets.
En momeneel zijn de 2018 fietsen in de aanbieding.
Maar wat zijn de grote verschillen tussen 2018 en 2019 (waarschijnlijk net even te duur )?
Ik lees vooral 0.5kg gewicht verschil.
En hoor dat de "cockpit" nogal complex is en dat hij ook "zwaarder" fietst.
Wat is jullie ervaring / advies?
Of toch gaan voor bijvoorbeeld de Giant Propel, Cervelo S3 (voorkeur S5, maar ook net te duur),.....
Zoals aangegeven is de Venge 2019 ook te duur. Maar is het advies om voor de 2018 te gaan of door te sparen voor de Venge pro 2019?Arno357 schreef: ↑03 jan 2019 21:10Voorkeur Cervelo S5 maar te duur ? ..en die S-Works dan ? ...deze vraag kun je niet serieus nemen..kiter schreef: ↑03 jan 2019 19:56 Persoonlijk vindt ik de S-Works Venge Di2 Disc een mooie fiets.
En momeneel zijn de 2018 fietsen in de aanbieding.
Maar wat zijn de grote verschillen tussen 2018 en 2019 (waarschijnlijk net even te duur )?
Ik lees vooral 0.5kg gewicht verschil.
En hoor dat de "cockpit" nogal complex is en dat hij ook "zwaarder" fietst.
Wat is jullie ervaring / advies?
Of toch gaan voor bijvoorbeeld de Giant Propel, Cervelo S3 (voorkeur S5, maar ook net te duur),.....
Moet zeggen dat het wel verwarrends is Specialist Venge Pro, Specialist S-Works Venge,.....
Vandaar mogelijk ook deze verwarring in het bericht.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Als je moet sparen voor zo'n fiets dan ben je volledig de verkeerde keuzes aan het maken. Honderden fietsen die prima in je budget passen, maar schijnbaar denk je dat je leven er veel beter op wordt als je toch het dubbele uitgeeft (wat je niet voorhanden hebt gezien bovenstaande berichten).
Naamgeving van Specialized zit overigens gewoon logisch in elkaar. Bij alle modellen is de 'Pro' de goedkopere optie t.o.v. S-Works.
Naamgeving van Specialized zit overigens gewoon logisch in elkaar. Bij alle modellen is de 'Pro' de goedkopere optie t.o.v. S-Works.
De 2de generatie Venge is zwaar, rijdt niet bijzonder goed en is lelijk en duur. Het is gewoon een vreselijk slecht fiets eigenlijk, vandaar dat er nog 2018 modellen voor aardige prijzen te koop staan. De nieuwste is veel beter maar nog steeds duur.
Campagnolo Ultra Dork
Jammer te lezen dat deze post is ontwikkeld tot een prijs kwestie net niet tot een rijeigenschap advies.
Zover ik nu gelezen heb, is het frame het zelfde tussen de S-Works Venga 2019 en de Specialist Venge Pro.
Alleen is de Specialist Venga Pro goedkoper afgemonteerd (Ultegra, DT Swiss, .....) welke te verkrijgen is voor 6999 euro.
Ja dat is inderdaad nog boven het eerder aangegeven budget, maar een budget kan aangepast worden
Aanpassen totde S-Works Venga is niet nodig, want ik hoef geen Dura Ace bijvoorbeeld.
Maar het gaat mij voornamelijk om het rijgedrag verschil en hoe het met het "cockpit" zit.
De bedoeling is inderdaad dat ik blijf doorfietsen met mijn huidige fiets, totdat ik andere fiets kan kopen. En daar is nog wel tijd voor, want de levertijd is momenteel een maand of 4-5....
Als het financieel toch niet mogelijk blijkt, naar welke fietsen zouden jullie mij dan adviseren om naar te kijken (aero, Ultegra Di2 Disc Hydr)
Zover ik nu gelezen heb, is het frame het zelfde tussen de S-Works Venga 2019 en de Specialist Venge Pro.
Alleen is de Specialist Venga Pro goedkoper afgemonteerd (Ultegra, DT Swiss, .....) welke te verkrijgen is voor 6999 euro.
Ja dat is inderdaad nog boven het eerder aangegeven budget, maar een budget kan aangepast worden
Aanpassen totde S-Works Venga is niet nodig, want ik hoef geen Dura Ace bijvoorbeeld.
Maar het gaat mij voornamelijk om het rijgedrag verschil en hoe het met het "cockpit" zit.
De bedoeling is inderdaad dat ik blijf doorfietsen met mijn huidige fiets, totdat ik andere fiets kan kopen. En daar is nog wel tijd voor, want de levertijd is momenteel een maand of 4-5....
Als het financieel toch niet mogelijk blijkt, naar welke fietsen zouden jullie mij dan adviseren om naar te kijken (aero, Ultegra Di2 Disc Hydr)
Wat bedoel je nu precies met rijgedrag..? De S-Works tov de Pro versie..? Daar zal niet zo heel veel verschil in zitten (exact zelfde frame namelijk). De S-Works is gewoon duurder en dus iets lichter afgemonteerd. Leuk als je het geld hebt maar de Pro rijdt prima.
Ik rij nu zelf op een Pro 2019 versie en ben daar erg tevreden over. Ik kwam van een Venge pro versie van 2014. Grootste verschil voor mij zit hem in de wielen die breder zijn en daardoor bredere banden hebben. Dit brengt mij meer comfort in rijgedrag. Natuurlijk is dat niet waarom ik voor de Pro 2019 heb gekozen (Disc en DI2) maar dat was een aardige bijkomstigheid. De vragen over de cockpit vindt ik ook vaag. Alle kabels lopen door het stuur en de stuurpen. Dit doet de FM voor je en heb je geen last van tijdens rijden. Als je bedoelt bij achteraf vervangen etc dan breng je hem toch gewoon naar de FM voor onderhoud....(daar zit overigens ook geen verschil in tussen S-Works en Pro versie).
ps: de Venge Vias vond ik niet mooi en te zwaar. Dat is exact de reden waarom het 2019 model weer wel beter aanslaat bij de Specialized liefhebbers.
Ik rij nu zelf op een Pro 2019 versie en ben daar erg tevreden over. Ik kwam van een Venge pro versie van 2014. Grootste verschil voor mij zit hem in de wielen die breder zijn en daardoor bredere banden hebben. Dit brengt mij meer comfort in rijgedrag. Natuurlijk is dat niet waarom ik voor de Pro 2019 heb gekozen (Disc en DI2) maar dat was een aardige bijkomstigheid. De vragen over de cockpit vindt ik ook vaag. Alle kabels lopen door het stuur en de stuurpen. Dit doet de FM voor je en heb je geen last van tijdens rijden. Als je bedoelt bij achteraf vervangen etc dan breng je hem toch gewoon naar de FM voor onderhoud....(daar zit overigens ook geen verschil in tussen S-Works en Pro versie).
ps: de Venge Vias vond ik niet mooi en te zwaar. Dat is exact de reden waarom het 2019 model weer wel beter aanslaat bij de Specialized liefhebbers.