Lekke reserve band door zadeltasje
-
- Forum-lid
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 27 jul 2012 21:12
Wie heeft er ervaringen en tips om het stuk schuren van reservebandjes in zadeltasje te voorkomen?
Ik kwam er achter dat mijn reserve bandjes in 2 verschillende zadeltatsjes lek waren, waarschijnlijk doordat ze zijn stuk geschuurd door wrijving tegen de zijkant van het tasje.
Gelukkig niet onderweg ontdekt.
Nu heb ik de bandjes in folie gewikkeld en zal ik regelmatig controleren of ze nog goed zijn.
Ik kwam er achter dat mijn reserve bandjes in 2 verschillende zadeltatsjes lek waren, waarschijnlijk doordat ze zijn stuk geschuurd door wrijving tegen de zijkant van het tasje.
Gelukkig niet onderweg ontdekt.
Nu heb ik de bandjes in folie gewikkeld en zal ik regelmatig controleren of ze nog goed zijn.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6236
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Bij mij zit 't spul gewoon strak in 't tasje... 2 binnenbandjes, minitool en bandenlichters in een tasje waar dat maar net aan in past. Dan kan het geen kant op.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
@ArnoTersteeg.
Niet per ongeluk lek gestoken door b.v. bandenlichters?
Iets van scherpe randen aan de binnenkant zadeltasje?
Als alles niet strak erin zit dan opvullen met keukenrol. Heb je meteen wat om je handen mee af te vegen mocht je zwarte handen van de ketting oid krijgen.
Niet per ongeluk lek gestoken door b.v. bandenlichters?
Iets van scherpe randen aan de binnenkant zadeltasje?
Als alles niet strak erin zit dan opvullen met keukenrol. Heb je meteen wat om je handen mee af te vegen mocht je zwarte handen van de ketting oid krijgen.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
Het kan geen kwaad af en toe het zadeltasje open te maken en controleren of alles nog goed zit. Als je er onderweg achterkomt dat er iets niet klopt, dan ben je te laat. En je had er het kunnen voorkomen. Multitooltjes kunnen gaan roesten als er water bij komt. Reserveplakkertjes (voor je tweede/derde lekke band) kunnen uitgedroogd zijn. Done it, been there, no T-shirt....
Je reserve biba kun je verpakken in een stevig plastic zakje. Als er dan iets gaat schuren, dan zit die plastic zak er nog tussen
Je reserve biba kun je verpakken in een stevig plastic zakje. Als er dan iets gaat schuren, dan zit die plastic zak er nog tussen
En weet je bij controle dat als plastic zakje gescheurd is, de binnenband verdacht is. Bij kopen binnenbandjes in bulk krijg je wel eens een net passend plastic zakje.
Maar nogmaal zal een band niet gaan schuren i je zadeltas. Alles zit daarin nogal vast en beweegd niet.
Wel eventueel schade door tools bij volproppen tasje of eventueel door ritssluiting van je tasje.
Ik doe er.... juist om dat te vermijden wat je nu hebt.... een doek om de binnenband.(stuk poetsdoek en dan een elastiek eromheen en hup in het zadeltasje. Ik verpak trouwens ook de andere spulletjes in een doek, die ik mee heb voor onderweg in het zadeltasje. Om te voorkomen dat er geen spullen schuiven in het tasje doe ik er een paar losse wegwerphandschoentjes erbij.(opvullen). Die stukken poetsdoek kun je ook mooi weer gebruiken met pech onderweg om wat schoon en/of te vegen.
(van die blauwe handschoentjes,uit een doos van de action.),.voor nog een 3 euro heb je er 100. Ik gebruik ze veel als ik met de ketting en vet werk.
(van die blauwe handschoentjes,uit een doos van de action.),.voor nog een 3 euro heb je er 100. Ik gebruik ze veel als ik met de ketting en vet werk.
Stop het in een oude sok (altijd handig om bij je te hebben) en vervolgens in een plastic zakje. Dit stop je dan weer in een zo klein mogelijk zadeltasje, zodat het niet kan schuiven (en het ook esthetisch door de beugel kan )
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
-
- Forum-lid
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 27 jul 2012 21:12
Dank aan allen!
Ik heb ook wel eens een reservebandje lek aangetroffen in het zadeltasje, Zodanig "verpakt" dat het niet door schuren kon zijn gekomen. Zo'n 2 jaar niet lek gereden, Lekje op een vouw. Daarom ieder half jaar voortaan bandje even uit het tasje. Een beetje oppompen en opnieuw opvouwen zodanig dat de vouw zeker iets verplaatst is.