Wel....de titel is duidelijk. Voorkeur ging uit naar de Core maar op dit forum lees je niet zoveel goeds. Over de Flux S is nog niet zoveel terug te vinden qua reviews. En dan is er de Direto nog.
Overigens kan ik ook nog de Drivo kopen aan een prijsje vergelijkbaar met bovenstaande, maar die leek me qua technologie al wat ouder.
Graag jullie input.
Kickr Core vs Flux S vs Direto
Toevallig een linkje van de Flux S commentaren? Vind niet zo direct iets terug...
-
- Forum-lid
Hier probleemloos met de Direto. Dit is de 2e winter dat hij flink/vaak gebruikt wordt. Zowel ik als mijn vriendin gebruiken de Direto een keer of 3 per week.
Altijd onderweg...
Bedankt voor de reacties tot nu toe. Ondertussen heel wat rondgelezen, over de Core vind je heel veel problemen terug, ook de Flux S lijkt niet gespaard (zij het minder), over de Direto vind ik vooral positieve reviews terug.
Gaat een Direto boven een Drivo I?
Gaat een Direto boven een Drivo I?
Gebruik de Direto nu een jaar naar volle tevredenheid.
Daarvoor 2x een "oude" Flux (non-S) teruggestuurd, een keer vanwege vreemde aanslag op het vliegwiel, de andere rook tijdens gebruik naar verbrand plastic. Ik kan me herinneren dat vooral de eerste serie Flux-en met structurele problemen kampte, Met de Flux S verder geen ervaring.
Daarvoor 2x een "oude" Flux (non-S) teruggestuurd, een keer vanwege vreemde aanslag op het vliegwiel, de andere rook tijdens gebruik naar verbrand plastic. Ik kan me herinneren dat vooral de eerste serie Flux-en met structurele problemen kampte, Met de Flux S verder geen ervaring.
Hier ook een tevreden Direto gebruiker, al is de Direto ook niet zonder problemen. Direto heeft last van een riem die scheurt of zelfs breekt.
Mijn Direto begaf het na 8 maanden gebruik. Elite had binnen 3 dagen wel een nieuwe riem bij mij bezorgd, welke ik zelf in een half uurtje kon installeren (en calibreren).
Dus de Direto heeft ook een zwakte, maar dit is gelukkig wel gemakkelijk op te lossen.
Mijn Direto begaf het na 8 maanden gebruik. Elite had binnen 3 dagen wel een nieuwe riem bij mij bezorgd, welke ik zelf in een half uurtje kon installeren (en calibreren).
Dus de Direto heeft ook een zwakte, maar dit is gelukkig wel gemakkelijk op te lossen.
Je zou schrik krijgen een smart trainer te kopen.k33z schreef: ↑08 jan 2019 13:45 Hier ook een tevreden Direto gebruiker, al is de Direto ook niet zonder problemen. Direto heeft last van een riem die scheurt of zelfs breekt.
Lijkt idd dat de Direto problemen makkelijkst te verhelpen zijn. Wou initieel de Kickr Core maar wat je daar allemaal over leest
Kickr core valt toch mee? De gewone kickr heeft meer problemen. Die dan nog vrij vlot opgelost worden. Binnen de week een nieuw toestel of je krijgt de vervangonderdelen opgestuurd +100€ cash tegoed voor wahoo aankopen.
Ik heb nu een kickr core en wat een verschil met die tacx. De flux was echt een marteltuig vergeleken met hoe soepel de kickr core loopt.
Ik heb nu een kickr core en wat een verschil met die tacx. De flux was echt een marteltuig vergeleken met hoe soepel de kickr core loopt.