Garmin Edge 820 & Explore 820
-
- Forum-lid
En dat de batterij niet zo snel leeg loopt.
-
- Forum-lid HC
Is nog een beta update op het moment, Let op met installeren want er kunnen problemen optreden.
Iemand ervaring met het tussentijds opladen van de 820 met een powerbank? Bijv. tijdens een koffiestop. En zo ja welke powerbank gebruik je. Ik heb dat nl wel eens met mn 705 gedaan maar dan werd de rit direct opgeslagen als ik de powerbank aansloot. Schijnt afhankelijk te zijn van het soort/merk powerbank.
Leef! Fiets!
Heb je overwogen om gewoon een kabel mee te nemen? Scheelt veel gewicht, stopcontacten vind je ook wel bij de koffiestop.tinn schreef: ↑07 jan 2019 22:48 Iemand ervaring met het tussentijds opladen van de 820 met een powerbank? Bijv. tijdens een koffiestop. En zo ja welke powerbank gebruik je. Ik heb dat nl wel eens met mn 705 gedaan maar dan werd de rit direct opgeslagen als ik de powerbank aansloot. Schijnt afhankelijk te zijn van het soort/merk powerbank.
Ik pak ze wel weer in de afdaling
-
- Forum-lid
Zie eerdere berichten, Ik gebruik zo een simpel relatiegeschenken powerbankje. Die hang ik er gewoon continue aan. Zelfs bij de meest lange tochten heb je gewoon 100% batterij over.tinn schreef: ↑07 jan 2019 22:48 Iemand ervaring met het tussentijds opladen van de 820 met een powerbank? Bijv. tijdens een koffiestop. En zo ja welke powerbank gebruik je. Ik heb dat nl wel eens met mn 705 gedaan maar dan werd de rit direct opgeslagen als ik de powerbank aansloot. Schijnt afhankelijk te zijn van het soort/merk powerbank.
Werkt perfect, heb ik vorig jaar ook verschillende keren gedaan.tinn schreef: ↑07 jan 2019 22:48 Iemand ervaring met het tussentijds opladen van de 820 met een powerbank? Bijv. tijdens een koffiestop. En zo ja welke powerbank gebruik je. Ik heb dat nl wel eens met mn 705 gedaan maar dan werd de rit direct opgeslagen als ik de powerbank aansloot. Schijnt afhankelijk te zijn van het soort/merk powerbank.
Deze winter heb ik een lampje dat ook als powerbank dient, stuk makkelijker om de 820 gewoon ingeplugd te laten (bij erg koud weer en navigatie aan, is het anders na 3 uurtjes echt gedaan)
De lamp kan makkelijk 3 uur branden (op auto lichtsterkte, dus veel licht wanneer het donker is en minder licht wanneer het lichter is) en dan de batterij van de Edge opladen zodat ie nog 100% is wanneer ik na 5-6 uur terug thuis kom (meestal heeft het lampje dan 1-2 blokjes van de 5 over)
De lamp hangt gewoon aan een GoPro houder aan het stuur.
Ik blijf het wel jammer vinden dat de batterij van de Edge niet langer meegaat, enige probleem dat ik heb met de 820 trouwens voor de rest een top-toestel. (al zou het touchscreen ook wel iets beter/sneller mogen reageren )
Scherm response kun je nog tweaken in de settings van de 820. Weet alleen niet of bij veel regen hij dan opeens spontaan gaat reageren als er druppels op t scherm liggen.