Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!
-
steven-eg
- Forum-lid
steven-eg
10 jan 2019 13:22
Desertstorm schreef: ↑10 jan 2019 11:30
LD002 schreef: ↑09 jan 2019 22:40
Beste Steven-eg, je krijgt hier wat willekeurige meningen. Ik kan die van mij daar tegenover stellen (CAAD12 is een topframe met een goede racegeo, liever een topklasse aluframe dan een tweede klasse carbonframe, ik ken de rij-eigenschappen van de CAAD10 en die zijn meer dan uitstekend). Beide zijn ongetwijfeld goede fietsen waar je veel lol aan gaat hebben. Ik zou nemen waar ik het meest blij van word (dat zou de caad12 zijn:))
Blijft het feit staan dat ik ook in mijn omgeving ervaringen hoor met krakende bb's en andere dingen die rammelen bij hun CAAD's. Als ik die ervaringen niet zou horen zou ik er zelf waarschijnlijk ook een aanschaffen. (En het liefst dan de oranje versie van vorig jaar excl. Etap)
Ik had er inderdaad al over gelezen, bedankt voor al jullie reacties hier kan ik wat mee! De Caad is dus niet echt een verstandige keuze.
MarkVeenstra schreef: ↑10 jan 2019 02:48
De caad12 is toch te vergelijken met de aluminium ultimate? Beiden relatief licht, hard, race geo.
Als je de ultimate cf vergelijkt met de al. Krijg je denk ik vooral meer comfort van 't carbon. Dan is de keuze meer of je alu of carbon wilt. En komend van staal en mijn ervaring met de alu canyon ultimate zou ik zeggen, kies carbon ultimate.
Ik zou mezelf afvragen of schijfremmen nou per se moeten of dat je dat budget niet in andere waarde moet stoppen. Maar dat is een heeeeel andere discussie
In andere waarde stoppen, bedoel je daarmee de groep of in wielen?
Mijn keuze neigt nu meer naar een carbon fiets te gaan.
Is het verschil tussen Shimano 105 of een Ultegra groot? Wat ik vooral tussen de oudere berichten lees is het gewichtsverschil?
-
Jac
- Forum-lid
Jac
10 jan 2019 13:24
Ik heb een supersix met BB30 en C-Bear lagers, en nooit last van kraken . Sinds kort ook een alu Caad 10 winter-slechtweer fiets en ook die is tot opheden stil.
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs
-
MarkVeenstra
- Forum-lid HC
MarkVeenstra
10 jan 2019 13:49
@steven, die meerprijs van schijfremmen zie ik niet terug in meerwaarde van het fietsen, aangezien ik met velgremmen de limiet van de banden op wegdek ook al bereik.
Schijfremmen doseren lekkerder, met minder kracht, en doen het beter in slecht weer. Dat laatste is vooral van belang in stijle afdalingen. Moet je dan investeren in die super incidentele mogelijke situatie dat je in het buitenland zit en overvallen wordt door slecht weer?
Maar goed, die keuze is persoonlijk, en is voor velen anders dan voor mij. Als je het mij dan vraagt waar ik dat stukje budget dan zou besteden, is dat idd overwegen van electronics schakelen, ultegra (of sram force) Ipv 105, mooie wielen, of zelfs gewoon als budget om een week op een mooie plek te kunnen fietsen zoals de Alpen, Mallorca of kanarische eilanden.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
-
anderson99
- Forum-lid
anderson99
11 jan 2019 18:34
Ik heb zelf een caad12 ik ben er tevreden over alleen de wielen vind ik te licht. De wielen beginnen te zwabberen bij windstoten.