Cervélo
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13740
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Je moet het ook wel in zijn geheel zien met de coureur erop. Ik denk dat het wel mooi is.
Wat ik nooit gesnapt heb is dat TD niet voor een aero fiets bij giant koos ipv de normale. Tuurlijk is die iets zwaarder, maar 6.8 moet toch geen enkele zorg zijn met velgremmen. Zou verwachten dat ie op een S5 gaat fietsen. Als je het over marginal ganes hebt is een S5 echt sneller, voor de bergen kan ie dan op een R5 oid.
Ben benieuwd naar de S5, maat van mij heeft een frame besteld en ik mag hem uiteraard weer in elkaar schroeven volgende maand.
Wat ik nooit gesnapt heb is dat TD niet voor een aero fiets bij giant koos ipv de normale. Tuurlijk is die iets zwaarder, maar 6.8 moet toch geen enkele zorg zijn met velgremmen. Zou verwachten dat ie op een S5 gaat fietsen. Als je het over marginal ganes hebt is een S5 echt sneller, voor de bergen kan ie dan op een R5 oid.
Ben benieuwd naar de S5, maat van mij heeft een frame besteld en ik mag hem uiteraard weer in elkaar schroeven volgende maand.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Zowel de R5 als de TCR zijn simpelweg prettiger te rijden fietsen dan de Propel en de S5 (en bovendien lichtjaren makkelijker te servicen,). Geloof best dat aero bikes bij een solo voordelen hebben echter in een peloton vallen die weg en wil je gewoon de prettigst rijdende fiets. De nieuwe S3 is overigens een prima alternatief (als ze de oude hobby geometrie van het frame nu wel hebben aangepast naar race.
Het kabelsysteem van de nieuwe S5 is een nog grotere ramp als dat van de Venge en de propel even iets bijstellen of een stuur wisselen kost je belachelijk veel tijd.
Het kabelsysteem van de nieuwe S5 is een nog grotere ramp als dat van de Venge en de propel even iets bijstellen of een stuur wisselen kost je belachelijk veel tijd.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
En dan bij de avondetappe uitleggen dat hij 1,5 minuut is verloren omdat hij lek reed en het wisselen van het voorwiel met een ploeggenoot (omdat de auto's er niet achter zaten en dat het niet zo fijn fietst op de fiets van Sam Oomen) niet opschoot dankzij de steekas?wasbeer2006 schreef: ↑08 jan 2019 16:18 Je moet het ook wel in zijn geheel zien met de coureur erop. Ik denk dat het wel mooi is.
Wat ik nooit gesnapt heb is dat TD niet voor een aero fiets bij giant koos ipv de normale. Tuurlijk is die iets zwaarder, maar 6.8 moet toch geen enkele zorg zijn met velgremmen. Zou verwachten dat ie op een S5 gaat fietsen. Als je het over marginal ganes hebt is een S5 echt sneller, voor de bergen kan ie dan op een R5 oid.
Ben benieuwd naar de S5, maat van mij heeft een frame besteld en ik mag hem uiteraard weer in elkaar schroeven volgende maand.
Iemand zin in een oude S5 met pedigree? https://proownedcycling.com/collections ... nsion-data
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13740
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Mijn eigen ervaring is dat beide wielen met steekassen sneller wissel dan met qr,s. Misschien niet op elke fiets dat zou kunnen, maar ik ben echt sneller, zeker met twee man.amclassic-fan schreef: ↑08 jan 2019 17:45En dan bij de avondetappe uitleggen dat hij 1,5 minuut is verloren omdat hij lek reed en het wisselen van het voorwiel met een ploeggenoot (omdat de auto's er niet achter zaten en dat het niet zo fijn fietst op de fiets van Sam Oomen) niet opschoot dankzij de steekas?wasbeer2006 schreef: ↑08 jan 2019 16:18 Je moet het ook wel in zijn geheel zien met de coureur erop. Ik denk dat het wel mooi is.
Wat ik nooit gesnapt heb is dat TD niet voor een aero fiets bij giant koos ipv de normale. Tuurlijk is die iets zwaarder, maar 6.8 moet toch geen enkele zorg zijn met velgremmen. Zou verwachten dat ie op een S5 gaat fietsen. Als je het over marginal ganes hebt is een S5 echt sneller, voor de bergen kan ie dan op een R5 oid.
Ben benieuwd naar de S5, maat van mij heeft een frame besteld en ik mag hem uiteraard weer in elkaar schroeven volgende maand.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Als je de schijven en je spindels heel wilt houden ga je dat nooit redden, steekassen zijn bij wielwissels altijd langzamer en dan moet je nog hopen op wielen met goede naven want als er ook maar iets afwijking is........lopen je remblokken aan.
Al meermaals gezien dat bij teveel spoed de draad op de spindel van de qr stuk werd gedraaid en om dit te voorkomen heb je wat beleid (en tijd) nodig.
Kan natuurlijk zijn dat je wat moet oefenen met snelspanners maar meer dan een handvol seconden hoeft dat niet te kosten.
Al meermaals gezien dat bij teveel spoed de draad op de spindel van de qr stuk werd gedraaid en om dit te voorkomen heb je wat beleid (en tijd) nodig.
Kan natuurlijk zijn dat je wat moet oefenen met snelspanners maar meer dan een handvol seconden hoeft dat niet te kosten.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13740
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Het is meer dat je met een QR achter je deze meteen goed door je ketting moet steken. bij een steekas hoe je hier niet op te letten en plaats dat makkelijk. Ik krijg ook het idee dat het aan het frame licht bij mijn scott valt het wiel meteen mooi in het frame, kan niet hoger ook bv, er zijn frames waar dat wel kan, dan ben je aan het klooien.
Remblokken wel schuin afvuilen, als dit nog niet af fabriek is gedaan, dat scheelt een hoop passen en meten.
Maargoed ik blijf toch ook zeggen dat als een wielwissel als belangrijk wordt gezien in het wielrennen ze ook wel eens mogen oefenen, want wat een geklooi zie ik vaak zeg.
Remblokken wel schuin afvuilen, als dit nog niet af fabriek is gedaan, dat scheelt een hoop passen en meten.
Maargoed ik blijf toch ook zeggen dat als een wielwissel als belangrijk wordt gezien in het wielrennen ze ook wel eens mogen oefenen, want wat een geklooi zie ik vaak zeg.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Grootste voordeel van schijfremmen is dat matige mechaniekers niet de kans krijgen om bij snelle wielwissels de patten aan gort te drukken. Meteen ook het grootste nadeel van gebruikte ex proffietsen, met name achter zijn carbonpatten behoorlijk vaak aan hun einde wat resulteert in continu scheefstaande wielen.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13740
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik stond twee jaar geleden met een scott techneut te praten en die vertelde ook dat ze relatief veel garantie gevallen hebben met uitgesleten patten. Wat vaak komt door verkeerde montage, maar ze dan toch maar een nieuw frame gingen leveren. Hun verwachting was toen dat ze minder garantie claims zouden krijgen door steekassen, iets wat ze met de MTB,s al hadden bereikt.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1070
- Lid geworden op: 16 okt 2013 21:44
- Locatie: Alphen aan de Rijn