Dag 12: -8 graden Celsius
Vandaag weer op de fits.
Gisteren de Colnago even wat aandacht gegeven. Ik heb gisteren de ketting wasstraat van Parktool geprobeerd.
Wat een handige tool! Ik heb alleen die vloeistof niet, dus met kettingontreiniger uit de spuitbus het bakje gevuld, en aangevuld met wasbenzine.
Daarna met de Shimano kettingvet de schakels weer in het vet gezet.
Dan een rondje door de buurt en even een aantal keer door alle versnellingen heen.
In de avond even het weer bekeken. Ok. -6 tot -9 in het binnenland. WUT?
Ok.
Extra voorberedingen:
wandelsokken in mijn schoenen. Extra wielershirt, en mijn fietshandschoenen aan en daarover de motorhandschoenen.
Jaja, ik ben een koukleum.
Vanochtend op pad. Lampjes en navi opgeladen en fietsen maar. Wow, lekker koud.
Het was hier en daar flink wit, dat gaf een mooie sfeer.
Ik merk ook dat het witte laagje afremt. Ik heb meerdere keren gecheckt of een van de banden niet lek was.
Zo voelt dat.
Eigenlijk een mooie rit, en weinig bijzonders te melden.
Na 25km begonnen mijn tenen wel heel koud te worden en als dat begint, dan wordt het er niet beter op. Na 32km waren mijn tenen er wel klaar mee. Heel rood en gevoelloos.
Misschien mijzelf toch maar verwennen met winterschoenen.
Dan een raar dingetje. MIjn remmen achter, schieten scheef, als ik over een hobbel fiets. Ik heb het gister geprobeerd te fixen, maar de schroef zit heel erg vast. Ik ben bang dat ik het kapot draai.
Zoals mijn vader mij altijd leerder vroeger: Vast is vast!
Je moet niet blijven draaien want dan draaije het kapot.
Toch kan ik hem nog bewegen, ik snap niet waarom dat niet wat vaster zit. Als het gebeurt, spring ik even met de hele fiets in de lucht tijdens het fietsen en bij het neerkomen schiet het weer recht.
Zo heb ik het het snelst weer goed.
Leuk gevonden, maar ik moet het wel even echt goed krijgen.