Niet op naam. Je kreeg het gewoon mee.
Canyon
idd, niet op naam. Gewoon thuis bij de bestelling in het vakje "korting code" deze ingeven en dan wordt pas uw email adres gevraagd. Invullen en de korting wordt onmiddellijk verrekend in uw bestelling. Enkel geldig op alle niet afgeprijsde fietsen en ook niet op onderdelen.
Canyon Ultimate CF sl Movistar.
Gios Torino Professional '84.
Colner Strada '74.
Gios Torino Professional '84.
Colner Strada '74.
Ik sta op het punt om een nieuwe Canyon Ultimate CF SL fiets aan te schaffen. Met schijfremmen.
Nu twijfel ik alleen nog over de groep.
Zit er veel verschil tussen de r7000 Shimano 105 & de Shimano Ultegra r8000. Ik hoor veel verschillende verhalen. Feit is dat hij 599 euro duurder is. Ik hoor graag jullie aanbeveling.
Nu twijfel ik alleen nog over de groep.
Zit er veel verschil tussen de r7000 Shimano 105 & de Shimano Ultegra r8000. Ik hoor veel verschillende verhalen. Feit is dat hij 599 euro duurder is. Ik hoor graag jullie aanbeveling.
Puur op mijn gevoel zou ik zeggen de Ultimate met 105 groep. Ik denk niet dat de Ultegra zoveel beter schakelt of remt dat je 599€ goed besteed is. Misschien dat de duurdere een betere zadelpen heeft maar die kost ook niet zoveel. En ik vind dat een carbon zadelpen wel degelijk verschil geeft, persoonlijke mening
Canyon Ultimate CF sl Movistar.
Gios Torino Professional '84.
Colner Strada '74.
Gios Torino Professional '84.
Colner Strada '74.
Voor die 600 euro krijg je natuurlijk niet alleen de Ultegra groep. Je krijgt ook een andere zadelpen, een betere wielset en waarschijnlijk nog wel wat andere zaken.
Puur voor de groep zou ik zeker niet 600 euro meer betalen, maar de andere wielset is het overwegen waard.
Puur voor de groep zou ik zeker niet 600 euro meer betalen, maar de andere wielset is het overwegen waard.
Ik denk dat het verschil ook heel klein is, dus wat is dan de meerwaarde.steven-eg schreef: ↑22 jan 2019 23:02 Ik sta op het punt om een nieuwe Canyon Ultimate CF SL fiets aan te schaffen. Met schijfremmen.
Nu twijfel ik alleen nog over de groep.
Zit er veel verschil tussen de r7000 Shimano 105 & de Shimano Ultegra r8000. Ik hoor veel verschillende verhalen. Feit is dat hij 599 euro duurder is. Ik hoor graag jullie aanbeveling.
Zelf wil ik in de toekomst elektrisch schakelen, dus zit ik vast aan Ultegra. Maar zou ik dat niet willen, dan zie ik niet in waarom ik geen 105 zou nemen.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl
Zodra je over zou stappen naar DI2 moet je bijna de complete groep vervangen. De paar onderdelen die je nog zou overhouden, zijn gewoon uitwisselbaar tussen 105 en Ultegra. Dus behalve dat je wellicht je groep compleet Ultegra/105 zou willen houden, is er ook geen reden om in jouw geval niet voor 105 gegaan.
Zelf heb ik onlangs in de Canyon outlet een los frame gekocht en opgebouwd. Met Ultegra. Ook voor mij was er totaal geen rationele reden te verzinnen om voor Ultegra te gaan. Maarja, mijn vorige fietsen hadden ook Ultegra en ik vind het er iets beter uit zien.
Gelijk maar even een fototje dan:
Bijkomend voordeel van zelf opbouwen, gelijk de wielen naar mijn eigen wens. Ook die zijn zelfbouw. DT RR521 met DT 350 naven DT Swiss verkoopt ook vrijwel gelijke wielsets, maar daarvan is de naaf niet zwart en kunnen de stickers niet van de velg af
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6227
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Heerlijk kleurtje!
Ik zou zelf denk ik voor SRAM Force gekozen hebben, gevoelsmatig en looks (maar dan liefst ook met velgremmen en niet met schijfremmen).
Ik zou zelf denk ik voor SRAM Force gekozen hebben, gevoelsmatig en looks (maar dan liefst ook met velgremmen en niet met schijfremmen).
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
-
- Forum-lid
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 04 aug 2010 11:11
Ik ben aan het kijken naar een fiets met Ultegra Di2 Disc... jammer dat dit geen optie is bij de Ultimate CF SLX... dan maar naar de Ultimate CF SL gaan kijken;
Ik worstel daar wat met de gewichten:
1. De Ultimate CF SL Disc 8.0 Di2 zou 7,5kg wegen in M; met wielen die 1.675gr wegen.
2. De Ultimate CF SL Disc 8.0 Di2 Aero zou 7,7kg wegen in M, met wielen die 1.650gr wegen.
Ik lees dit gewoon af op hun website. Buiten de wielen (en de prijs) zie ik geen verschillen... vanwaar het gewichtsverschil??? Kijk ik ergens over? Muggenziften over 200gram, I know, maar toch
Ik worstel daar wat met de gewichten:
1. De Ultimate CF SL Disc 8.0 Di2 zou 7,5kg wegen in M; met wielen die 1.675gr wegen.
2. De Ultimate CF SL Disc 8.0 Di2 Aero zou 7,7kg wegen in M, met wielen die 1.650gr wegen.
Ik lees dit gewoon af op hun website. Buiten de wielen (en de prijs) zie ik geen verschillen... vanwaar het gewichtsverschil??? Kijk ik ergens over? Muggenziften over 200gram, I know, maar toch
Die zelfbouw optie begrijp ik niet goed.
Zelfbouw is altijd duurder als een complate fiets, zeker bij Canyon, en wordt enkel aanbevolen als je iets speciaal of exclusief wilt
De Canyon met Ultegra hebben ook DT Swiss wielen. op mijn CF SL 8.0 staan DT P1800 wielen, gebaseerd op DT350 naven licht afwijkend van de winkelversie want deze hebben een zwarte naaf....
Zelfbouw is altijd duurder als een complate fiets, zeker bij Canyon, en wordt enkel aanbevolen als je iets speciaal of exclusief wilt
De Canyon met Ultegra hebben ook DT Swiss wielen. op mijn CF SL 8.0 staan DT P1800 wielen, gebaseerd op DT350 naven licht afwijkend van de winkelversie want deze hebben een zwarte naaf....
Misschien dat de aero cockpit zwaarder is.kharmanist schreef: ↑23 jan 2019 20:57 Ik ben aan het kijken naar een fiets met Ultegra Di2 Disc... jammer dat dit geen optie is bij de Ultimate CF SLX... dan maar naar de Ultimate CF SL gaan kijken;
Ik worstel daar wat met de gewichten:
1. De Ultimate CF SL Disc 8.0 Di2 zou 7,5kg wegen in M; met wielen die 1.675gr wegen.
2. De Ultimate CF SL Disc 8.0 Di2 Aero zou 7,7kg wegen in M, met wielen die 1.650gr wegen.
Ik lees dit gewoon af op hun website. Buiten de wielen (en de prijs) zie ik geen verschillen... vanwaar het gewichtsverschil??? Kijk ik ergens over? Muggenziften over 200gram, I know, maar toch
Vind het ook jammer dat de SLX Ultegra Di2 optie verdwenen is.
Wie de langzame rit niet eert, is de snelle niet weerd.