Gisteren heb ik de Canyon Aeroad mogen ontvangen. Super snelle levertijd en alles was netjes verpakt. Op dat vlak een dikke pluim voor Canyon
Toen ik echter de sticker van de maatvoering verwijderde aan de onderzijde van het frame, kwam ik er helaas achter dat er enkele diepe krassen onder zaten. Zie:
Ik heb Canyon een mail gestuurd met de vraag hoe we dit het beste kunnen oplossen.
Daarnaast constateerde ik dat de DI2 set erg slecht afgesteld is. Hij kan niet naar het grote voorblad schakelen. Maar goed, dat is nog eenvoudig op te lossen door naar een fietsenmaker te gaan. Alleen jammer dat dit nog voorkomt op een fiets van deze prijs.
Buiten dat zeer blij met de fiets. De maat is goed en hij ziet er schitterend uit
Het is natuurlijk afwachten waar de Canyon klantenservice mee gaat komen. maar wat zouden jullie doen; Genoegen nemen met een vergoeding of de fiets retourneren?
In de basis is een fiets natuurlijke en gebruikersvoorwerp dus vroeg of laat rij ik er zelf ook krasjes op. Tevens zitten de krassen op een vrij 'gunstige' plek onder de toekomstig te plaatsen bidonhouders en tussen het crankstel in.
Met een lakstiftje kan ik het wit daarnaast ook weer zwart maken en valt het denk ik nauwelijks op.