super compact
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40113
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Gepikt uit het rijtje artikelen hier naast:
https://www.fiets.nl/2019/01/24/fsa-k-f ... at-handig/
Ik vind het een prima oplossing en een VEEL (puntgroote 250) betere oplossing dan die kolderieke 1x11/12.
Een veel betere spreiding over de cassette, meer keuze; ik zeg doen! (als je met een normale compact niet uit de voeten kunt).
https://www.fiets.nl/2019/01/24/fsa-k-f ... at-handig/
Ik vind het een prima oplossing en een VEEL (puntgroote 250) betere oplossing dan die kolderieke 1x11/12.
Een veel betere spreiding over de cassette, meer keuze; ik zeg doen! (als je met een normale compact niet uit de voeten kunt).
Less is bore
Dat lijkt mij ook een mooie oplossing. Doet mij ook denken aan de CX 50 die ik op de crosser heb zitten. Dat is dan 46-36. Kleiner dan 36 biedt nog wat meer mogelijkheden.
Ik zie het in buitenlandse fora ook steeds meer opduiken en dan vooral de vraag ernaar.
En dan vooral met 46x30, met een 32 win je te weinig t.o.v. 50x34.
Ik denk erover om met een MTB spider zoiets te maken voor in de bergen op m'n S900 crankset
En dan vooral met 46x30, met een 32 win je te weinig t.o.v. 50x34.
Ik denk erover om met een MTB spider zoiets te maken voor in de bergen op m'n S900 crankset
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
-
- Forum-lid
- Berichten: 1242
- Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25
Dit past ook weer in de trend van steeds kleinere versnellingen. Het verschil met een gewone compact is eigenlijk te verwaarlozen maar het is effectief weer ietsje kleiner als kleinste versnelling.
Wie dit nodig heeft kan er maar mee geholpen zijn.
Met de juiste cassette haal je een mooi bereik zonder de extreme tussenstappen van een 1x.
Wie dit nodig heeft kan er maar mee geholpen zijn.
Met de juiste cassette haal je een mooi bereik zonder de extreme tussenstappen van een 1x.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40113
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
SRAM maakt het helemaal bont met een 10-28. Rot op met zulke kansloze "innovaties" zeg.
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 1242
- Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25
Geen voorderailleur vind ik ook een kansloze innovatie maar het wordt toch volop verkocht.
In de fietswereld moet je blijkbaar om de zoveel tijd met iets anders komen.
Of dat nu een verbetering is of niet maakt niet uit. Als het maar anders is.
In de fietswereld moet je blijkbaar om de zoveel tijd met iets anders komen.
Of dat nu een verbetering is of niet maakt niet uit. Als het maar anders is.
Voor de mountainbike heeft het enige voordelen. Verder m.i. niet. In modderige omstandigheden is voor schakelen vaak een enorm geprutst op de terreinfiets. Soms werkt het ook niet eens meer. (Maar voor mij hoeft 1x12 niet)
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Ik heb op mijn woonwerk fiets nu de 1x12 groep (op de MTB oerigens ook) en dat werkt voor mij perfect. Ik heb toch nooit groter dan de 42 nodig en ook kleiner is total niet nodig.
Dus in dat opzicht ben ik er heel blij mee. Maar op de racer kan ik toch niet zonder een dubbel. Voor mijn normale ritjes heb ik de 42 zitten en voor wedstrijden de 52.
Als ik geen wedstrijden zou rijden dan zou voor mij een enkel blad voor ook prima werken. Als je dan in de Bergen ga rijden dan kan ik een 38 erop zetten, dat is daar ook prima.
Dus in dat opzicht ben ik er heel blij mee. Maar op de racer kan ik toch niet zonder een dubbel. Voor mijn normale ritjes heb ik de 42 zitten en voor wedstrijden de 52.
Als ik geen wedstrijden zou rijden dan zou voor mij een enkel blad voor ook prima werken. Als je dan in de Bergen ga rijden dan kan ik een 38 erop zetten, dat is daar ook prima.
Jij wilt in de bergen nooit bijtrappen? Dan ben je met een 38 wel heel snel klaar.japiecarbon schreef: ↑25 jan 2019 15:02 Als je dan in de Bergen ga rijden dan kan ik een 38 erop zetten, dat is daar ook prima.