In Bergen heb je geen bergen.japiecarbon schreef: ↑25 jan 2019 15:02 CUT
Als je dan in de Bergen ga rijden dan kan ik een 38 erop zetten, dat is daar ook prima.
super compact
Dat stond er niet Keezx.Keezx schreef: ↑25 jan 2019 16:03In Bergen heb je geen bergen.japiecarbon schreef: ↑25 jan 2019 15:02 CUT
Als je dan in de Bergen ga rijden dan kan ik een 38 erop zetten, dat is daar ook prima.
Jawel. Bergen met een hoofdletter. Dat is dus de plaats, niet het landschap.
Als dat al zo is, dan is het de vraag over welke Bergen we het hebben. In het Noorse Bergen zijn genoeg bergen
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40251
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
In het Noorse Bergen zijn zelfs verrot steile hellingen. Been there, done that.
Schitterend fietsgebied trouwens, alleen rond Bergen heul veel regen.
Schitterend fietsgebied trouwens, alleen rond Bergen heul veel regen.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Wat een stel mierenneukers weer zeg. Mijn telefoon maakt blijkbaar een hoofdletter van de b (die dacht dus wel dat ik de plaats bedoelde). Als ik een plaats bedoelde stond er uiteraard geen 'de" voor.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Over het algemeen ben je sneller met een aero houding. Maar sommige vals plat stukken zou je inderdaad wel tekort komen.Jans schreef: ↑25 jan 2019 15:59Jij wilt in de bergen nooit bijtrappen? Dan ben je met een 38 wel heel snel klaar.japiecarbon schreef: ↑25 jan 2019 15:02 Als je dan in de Bergen ga rijden dan kan ik een 38 erop zetten, dat is daar ook prima.
Op een racer zijn er niet zoveel (geen) nadelen voor een voor derraileur. Dus ik denk dat ik hem daar toch maar laat zitten.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1925
- Lid geworden op: 04 jun 2006 18:59
Hé Daniel, je hebt wel gelijk maar je bent niet echt diplomatiek ...daniel1975 schreef: ↑25 jan 2019 12:11SRAM maakt het helemaal bont met een 10-28. Rot op met zulke kansloze "innovaties" zeg.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
I.p.v. de twee kleinste bladen van een triple samen te voegen gebeurt het nu met de twee grootse. Voor de meest toeristen is dat bijna net zo ideaal als een triple.
1x is prima voor op de gravelracer omdat die vaak veel viezer wordt. Ik neem altijd de gravelracer mee naar de bergen omdat ik niet graag mijn dure fietsen meeneem op vakantie en aparte fietstripjes zitten er voor mij niet in. Met alleen een 38 is dat ook prima te doen. Wil je in een groepje fietsen dan lijkt het mij wel bijzonder k#t maar ik fiets alleen dus altijd eigen tempo.
Sram voegt dan weer de 10 toe waardoor je eigenlijk weer terug bij af bent maar met kleinere tandwielen rijdt zodat je meer slijtage hebt. Dan heb ik het nog niet eens over de noodzaak van (opnieuw!) nieuwe wielen te moeten kopen.
1x is prima voor op de gravelracer omdat die vaak veel viezer wordt. Ik neem altijd de gravelracer mee naar de bergen omdat ik niet graag mijn dure fietsen meeneem op vakantie en aparte fietstripjes zitten er voor mij niet in. Met alleen een 38 is dat ook prima te doen. Wil je in een groepje fietsen dan lijkt het mij wel bijzonder k#t maar ik fiets alleen dus altijd eigen tempo.
Sram voegt dan weer de 10 toe waardoor je eigenlijk weer terug bij af bent maar met kleinere tandwielen rijdt zodat je meer slijtage hebt. Dan heb ik het nog niet eens over de noodzaak van (opnieuw!) nieuwe wielen te moeten kopen.
Campagnolo Ultra Dork
Bijtrappen in de bergen voor een toerfietser is overrated. 38x11 bij 105rpm is al 45kmu+. Benieuwd wat de toerder (ook met een 50x11 of 53x11) daarboven nog aan 'vermogen' gaat leveren in een 'afdaling'. Maar natuurlijk voelt dat raar want er zijn zeker momentjes dat je daar gebruik van maakt. Maar hoeveel?
Ik heb de laatste periode weinig ritten in de heuvels/bergen gemaakt maar als ik dat weer eens een periode doe dan ga ik aan de hand van de vermogensgegevens eens kijken hoe vaak ik nou echt nog bv 200+ watt trap in afdalingen op de grootste versnelling.
Wat betreft supercompact: Ik wil er eigenlijk al jaren één. Met de huidige compacts rijd je toch al wat vaker op het buitenblad (met een scheve kettinglijn...) en zolang ik geen wedstrijden rijd heb ik aan een 46 buitenblad méér dan genoeg. Dan is een 30 voor alles bergop ook prima.
Ik heb de laatste periode weinig ritten in de heuvels/bergen gemaakt maar als ik dat weer eens een periode doe dan ga ik aan de hand van de vermogensgegevens eens kijken hoe vaak ik nou echt nog bv 200+ watt trap in afdalingen op de grootste versnelling.
Wat betreft supercompact: Ik wil er eigenlijk al jaren één. Met de huidige compacts rijd je toch al wat vaker op het buitenblad (met een scheve kettinglijn...) en zolang ik geen wedstrijden rijd heb ik aan een 46 buitenblad méér dan genoeg. Dan is een 30 voor alles bergop ook prima.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40251
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Oh, had ik die status wel dan?campasuper schreef: ↑25 jan 2019 19:38Hé Daniel, je hebt wel gelijk maar je bent niet echt diplomatiek ...daniel1975 schreef: ↑25 jan 2019 12:11SRAM maakt het helemaal bont met een 10-28. Rot op met zulke kansloze "innovaties" zeg.
Less is bore
@wouterf, deze oma trapt in de bergen echt wel bij hoor, als het nog lukt. Sterk afhankelijk van het aantal bochten. Of het gemiddelde er ook maar iets hoger van wordt is dan een tweede. Maar het voelt af en toe wel fijn.