Gevallen in 2019
Balen! Ik heb zelf op de stadsfiets meerdere incidenten meegemaakt de afgelopen sneeuwperiode. Echt veel automobilisten interesseert het geen ene reet dat je op de schoongereden stukken wilt fietsen. Volgens hun hoor je aan de kant van de weg te fietsen, ook al ligt daar sneeuw en ijs. Een beetje meer rekening houden met elkaar is ook niet verboden.
Veel beterschap in ieder geval.
Veel beterschap in ieder geval.
Campagnolo Ultra Dork
- Sweety2008
- Forum-lid
Ook van mij beterschap gewenst.
Ghost Nivolet 6LC
Even een advies aan @Squeezer: neem vooral de eventueel voorgeschreven pijnstillers serieus.
Het risico van gebroken ribben is niet zozeer die rib zelf maar oppervlakkig ademen en als gevolg daarvan longontsteking.
Begin oktober belandde ik in het ziekenhuis met 4 gebroken ribben (niet fietsgerelateerd) en moest daar een dag of 4 blijven met veel paracetamol/oxicodon en dergelijke en dagelijks 3x saturatiemetingen e.d.
Aanvankelijk nam ik het allemaal niet zo serieus , maar op dag 2 kwam er een arts langs met een goeie uitleg daarover en dat maakte me wakker en ik nam daarna alles netjes in.
Overigens maakte ik na precies 4 weken weer de eerste rit....de voorspellingen waren 6 a 8 weken...
Het risico van gebroken ribben is niet zozeer die rib zelf maar oppervlakkig ademen en als gevolg daarvan longontsteking.
Begin oktober belandde ik in het ziekenhuis met 4 gebroken ribben (niet fietsgerelateerd) en moest daar een dag of 4 blijven met veel paracetamol/oxicodon en dergelijke en dagelijks 3x saturatiemetingen e.d.
Aanvankelijk nam ik het allemaal niet zo serieus , maar op dag 2 kwam er een arts langs met een goeie uitleg daarover en dat maakte me wakker en ik nam daarna alles netjes in.
Overigens maakte ik na precies 4 weken weer de eerste rit....de voorspellingen waren 6 a 8 weken...
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
- robbebopper
- Forum-lid HC
Ik ben op 3 januari al op mijn plaat gegaan.
Ik kwam er van af met een sleutelbeenbreuk. Omdat de breuk op een onhandige plek zat, en het de verwachting was dat ze niet spontaan zou genezen, ben ik geopereerd, en heeft de arts m.b.v. een “anker” eerst het bot terug getrokken op de goede plaats, en daarna met een kunststoffen draad de breuk gefixeerd.
Ik heb de eerste dag na de operatie veel pijn gehad, en was erg blij met de geleverde medicatie.
Inmiddels dus al drie weken niet kunnen fietsen. Eerst een week wachten op de operatie, en daarna twee weken herstel. Ik heb wel iedere dag kunnen wandelen, en gisteren voor het eerst hardgelopen. Over een week hoop ik weer op de fiets te kunnen stappen.
Het gaat nu goed. Ik kan mijn arm alweer boven mijn hoofd tillen, en alleen bepaalde bewegingen doen nog zeer. Het zal nog wel een paar maanden duren voordat alles weer soepel voelt.
Ik kwam er van af met een sleutelbeenbreuk. Omdat de breuk op een onhandige plek zat, en het de verwachting was dat ze niet spontaan zou genezen, ben ik geopereerd, en heeft de arts m.b.v. een “anker” eerst het bot terug getrokken op de goede plaats, en daarna met een kunststoffen draad de breuk gefixeerd.
Ik heb de eerste dag na de operatie veel pijn gehad, en was erg blij met de geleverde medicatie.
Inmiddels dus al drie weken niet kunnen fietsen. Eerst een week wachten op de operatie, en daarna twee weken herstel. Ik heb wel iedere dag kunnen wandelen, en gisteren voor het eerst hardgelopen. Over een week hoop ik weer op de fiets te kunnen stappen.
Het gaat nu goed. Ik kan mijn arm alweer boven mijn hoofd tillen, en alleen bepaalde bewegingen doen nog zeer. Het zal nog wel een paar maanden duren voordat alles weer soepel voelt.
-
- Forum-lid
Probleem is ook dat automobilisten met winterbanden als idioten rijden en dus helemaal geen rekening met fietsers houden die glibberend overeind proberen te blijven.SqueeZer schreef: ↑27 jan 2019 04:48 Veel beterschap robbebopper klinkt ernstiger hopelijk wel een goede operatie met volledig herstel als prognose?
@Ernie, was idd. verhaaltje van chauffeur die wetgeving niet kent (fietspad onberijdbaar en dat was het vanwege hevige sneeuwval = baan mag gebruikt worden door fietsers) en mij van de weg tuutte .... is ook doorgereden, .... jammer genoeg enige dat ik kunnen zien heb is ... een grijjze wagen. Rekenschap houden is vaak een issue idd. zeker met extremere weersomstandigheden
Ik heb na wat slechte ervaringen met woon-werk fietsen een action camera van € 35 op mijn stuur staan en film dagelijks mijn woon-werk fietstocht.
Het is misschien wat gedoe, maar ik heb in een jaar tijd toch al 2x gebruik van de beelden kunnen maken in een (bijna) aanrijding geval.
The mind is like a parachute; it only works when it is open.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Hoe helpt je dat dan... lukt het je om in gesprek te komen met de andere weggebruiker?Weer_begonnen schreef: ↑28 jan 2019 11:26
Ik heb na wat slechte ervaringen met woon-werk fietsen een action camera van € 35 op mijn stuur staan en film dagelijks mijn woon-werk fietstocht.
Het is misschien wat gedoe, maar ik heb in een jaar tijd toch al 2x gebruik van de beelden kunnen maken in een (bijna) aanrijding geval.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Bijvoorbeeld zoiets kan goed zijn om uit te leggen dat het niet jouw schuld is dat je bent gevallen. Hoewel ik niet denk dat je veel van de verzekering van de schuldige kan verwachten in deze.
[youtube]https://youtu.be/nO_oOKE2PVg[/youtube]
[youtube]https://youtu.be/nO_oOKE2PVg[/youtube]