Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Fons bikes

Jaap Telder
Forum-lid

Gebruikersavatar Jaap Telder 28 jan 2019 20:40

superrose@work schreef: 28 jan 2019 17:50
daniel1975 schreef: 28 jan 2019 17:23 Rose, wat is jouw motivatie om zo voor Fons op de bres te springen?
Fons draait toch overduidelijk om een aantal concrete vragen heen?
Goede vraag Daniel, kijk voor mij tellen een paar dingen. De korte versie: ik vind dat jullie doorslaan, dat het te ver gaat. Dat je als consumenten kritisch bent, is een goede zaak. Maar dit is kritisch allang voorbij.

En er wordt nu ingezoomd op één merk wat volgens een bepaalde methode werkt, terwijl er veel merken zijn die precies hetzelfde doen. Openmould wordt door veel kleine merken gebruikt, marketing ook. Hele volksstammen rijden op een speciaal damesframe terwijl ze het niet nodig hebben, omdat ene paar merken verkondigden dat de vrouwtjes anders waren.

Ik ken dit forum een beetje, een aantal van jullie persoonlijk en daarvan heb ik er een paar zelfs hoog zitten. Maar in tegenstelling tot jullie allemaal heb ik het bedrijf Fons ook leren kennen en ook dat zijn lieve mensen.

Ik lees nu al een tijdje mee in dit topic. Zie hoe ik word genoemd als influencer, zie hoe mensen zeggen dat ze door gaan met op Fons jagen en dat het ze niet deert als er een bedrijf aan kapot gaat, ik zie jullie allemaal meegaan op de golf van dit topic en het kan gewoon echt niet meer.

Punt gemaakt. Dit jonge bedrijf heeft het onhandig gedaan, maar hou op.
Hou op met dingen te stellen over mensen die je nooit gesproken hebt, over dingen waarvan je nooit gevraagd hebt hoe het zit. Hou op met gissen over afspraken tussen Janneke en Fons. Niemand heeft er iets aan.

Als ik Fons Bikes was zou ik ook niet in de sfeer van dit topic ingaan op vragen, want jullie hebben allang te kennen gegeven dat daar de ruimte niet eens voor is.

Dus wat is mijn motivatie? Ik vind dat jullie een grens over gaan. En het is niet zo dat omdat je vindt dat de ene partij iets verkeerds doet, dat je zelf dan ook verkeerd mag doen.
De kritiek van Fons hier op het forum is zelf de kritiek allang voorbij. Gebruikte leugens worden niet ontkracht. Inhoudelijke vragen worden bewust niet beantwoord. Lieve mensen kunnen ook leugens verkondigen, kom uit de Fons-bubbel.

De discussie gaat helemaal niet over het gebruik van een open-mold maar dat mensen wijs werd gemaakt dat Fons het vrouwenframe zelf ontwikkeld had n.a.v wetenschappelijk onderzoek, en dat dat frame uniek was, wat een grote leugen is. Ontkracht door foto's en namen van andere merken die hetzelfde frame gebruiken.

Fons wordt alle ruimte gegeven om alle leugens te ontkrachten maar doet dat niet. Fons stelt daar tegenover dat forumleden negatieve meningen hebben terwijl het bewezen feiten zijn. Lees dit topic vanaf het begin maar eens.

Fons draait er omheen, verwijderd eigen informatie, en op dit forum zaait het alleen nog meer onduidelijkheid, geeft op vragen van forumleden na herhaaldelijk verzoek geen enkel antwoord/reactie.
Hoe vaak vraag ik al inhoudelijke vragen die bewust niet worden beantwoord, maar als reactie krijg je; fijne dag en geniet ervan, over en sluiten. Haast denigrerend.

Fons is allang een grens overgegaan, niet het forum.
Het forum reageert alleen op deze houding, gedrag en ( geen) antwoorden van Fons.
Fons moet eens verantwoordelijk worden voor eigen gedrag en niet de forumleden alle shit in de schoenen schuiven die zijzelf heeft veroorzaakt. Er zijn al genoeg slachtoffers zoals Janneke.

japiecarbon
Forum-lid HC

japiecarbon 28 jan 2019 20:46

Dat liegen en bedriegen doen alle fabrikanten, wat dat betreft kan ik het nog begrijpen, anders verkoop je geen enkele fiets meer.

Wat ik persoonlijk nogal raar vind is dat Fons juist daar op af geeft en verkondigd dat ze zelf veeeeeel beter zijn. Om vervolgens exact hetzelfde te doen als de andere fabrikanten waar ze zo over afgeven.

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 28 jan 2019 20:55

Nou, veel andere fabrikanten - waarover Fons in het VK artikeltje zei dat ze enkel shrinken en pinken - ontwikkelen wél eigen frames voor dames *. :lol:

Natuurlijk zit er altijd wat lucht in een marketingverhaal, maar Fons heeft het gewoon té bont gemaakt.

Niks mis met frames inkopen en naar wens spuiten en opbouwen. Als je daar goed advies, service en - vooruit dan maar - beleving bij levert kun je op die manier prima waarde creëren. Maar de teksten op de site van Fons en vooral dat artikeltje in VK Mag waren gewoon té.

* hierop zal Fons natuurlijk reageren met het Calimero-argument dat zij als kleine speler daar geen geld voor hebben. Prima, maar pretendéér dan ook niet iets wat je niet waarmaakt. Maar misschien dachten ze de stagiaire van de VK wel even in te kunnen pakken?
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Maruss
Forum-lid

Maruss 28 jan 2019 21:23

japiecarbon schreef: 28 jan 2019 20:46 Dat liegen en bedriegen doen alle fabrikanten, wat dat betreft kan ik het nog begrijpen, anders verkoop je geen enkele fiets meer.

Wat ik persoonlijk nogal raar vind is dat Fons juist daar op af geeft en verkondigd dat ze zelf veeeeeel beter zijn. Om vervolgens exact hetzelfde te doen als de andere fabrikanten waar ze zo over afgeven.
Fons doet dat niet exact hetzelfde maar juist veeeeeeel beter :roll: dan andere fietsmerken.

Blijft erbij dat er dingen niet kloppen, hoewel ik de ochtend ontwikkeling gemist heb is het natuurlijk interessant dat spontaan Jos zich meldt, en later wordt over genomen door Rose en dan opeens Karin ten tonele verschijnt. Allemaal in een soort estafette lijkt het op dezelfde dag.

Maar voor Rose nog even een antwoord waarom hier zo eenzijdig in gegaan wordt op Fons en niet op andere merken. Dit is het Fons topic.
Je kan ook een plaatje van je fiets laten zien en dan krijg je vast wel opmerking dat het strak eruit ziet of je spacer toren is te hoog of iets anders. Maar er worden ook andere dingen gedeeld over het merk. Dat gaat in vlagen, hoewel er nu wel een soort storm woedt. Ik zou zeggen lekker uit laten waaien en dan een keertje terugkomen misschien afspreken met Disco Jos en Karin en wat plaatjes delen van fietsen. Staat ook veel leuker dan eindeloze stukken tekst.

SiO2
Forum-lid

SiO2 28 jan 2019 21:51

Maruss schreef: 28 jan 2019 21:23
Blijft erbij dat er dingen niet kloppen, hoewel ik de ochtend ontwikkeling gemist heb is het natuurlijk interessant dat spontaan Jos zich meldt, en later wordt over genomen door Rose en dan opeens Karin ten tonele verschijnt. Allemaal in een soort estafette lijkt het op dezelfde dag.
Soort ploegendienst. :lol:

Deleted_User
Forum-lid

Deleted_User 28 jan 2019 22:13

Ik heb er nu echt een zak chips bij gepakt....

Afbeelding

Karl66
Forum-lid

Karl66 28 jan 2019 22:14

superrose@work schreef: 28 jan 2019 17:50
daniel1975 schreef: 28 jan 2019 17:23 Rose, wat is jouw motivatie om zo voor Fons op de bres te springen?
Fons draait toch overduidelijk om een aantal concrete vragen heen?
Goede vraag Daniel, kijk voor mij tellen een paar dingen. De korte versie: ik vind dat jullie doorslaan, dat het te ver gaat. Dat je als consumenten kritisch bent, is een goede zaak. Maar dit is kritisch allang voorbij.

En er wordt nu ingezoomd op één merk wat volgens een bepaalde methode werkt, terwijl er veel merken zijn die precies hetzelfde doen. Openmould wordt door veel kleine merken gebruikt, marketing ook. Hele volksstammen rijden op een speciaal damesframe terwijl ze het niet nodig hebben, omdat ene paar merken verkondigden dat de vrouwtjes anders waren.

Ik ken dit forum een beetje, een aantal van jullie persoonlijk en daarvan heb ik er een paar zelfs hoog zitten. Maar in tegenstelling tot jullie allemaal heb ik het bedrijf Fons ook leren kennen en ook dat zijn lieve mensen.

Ik lees nu al een tijdje mee in dit topic. Zie hoe ik word genoemd als influencer, zie hoe mensen zeggen dat ze door gaan met op Fons jagen en dat het ze niet deert als er een bedrijf aan kapot gaat, ik zie jullie allemaal meegaan op de golf van dit topic en het kan gewoon echt niet meer.

Punt gemaakt. Dit jonge bedrijf heeft het onhandig gedaan, maar hou op.
Hou op met dingen te stellen over mensen die je nooit gesproken hebt, over dingen waarvan je nooit gevraagd hebt hoe het zit. Hou op met gissen over afspraken tussen Janneke en Fons. Niemand heeft er iets aan.

Als ik Fons Bikes was zou ik ook niet in de sfeer van dit topic ingaan op vragen, want jullie hebben allang te kennen gegeven dat daar de ruimte niet eens voor is.

Dus wat is mijn motivatie? Ik vind dat jullie een grens over gaan. En het is niet zo dat omdat je vindt dat de ene partij iets verkeerds doet, dat je zelf dan ook verkeerd mag doen.
Rose, helemaal top dat je in dit merk gelooft en dat je niet wilt dat het merk kapot gaat. Alleen is het forum niet de schuldige, dat is Jos. Het begon ermee dat het merk te interessant probeerde te maken en dat was nog wel overkomelijk geweest. Maar hij blijft in de vlek wrijven en dat is ook nog niet het ergste. Het ergste is dat hij dat op een verschrikkelijke arrogante manier doet, waarbij hij iedereen de schuld geeft maar op geen enkele manier zelfreflectie heeft en doet of hij alles begrijpt en voor de rest iedereen gek is.

Als je zo graag wil dat het merk het overleeft, ga dan eens met hem praten en probeer hem in te laten zien wat hij fout doet en wat dat voor zijn merk betekent. Want als hij dat niet verandert, dan gaat dit merk echt niet overleven en dat ligt niet aan het forum...
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 28 jan 2019 22:15

Jaap Telder schreef: 28 jan 2019 20:40
De kritiek van Fons hier op het forum is zelf de kritiek allang voorbij. Gebruikte leugens worden niet ontkracht. Inhoudelijke vragen worden bewust niet beantwoord. Lieve mensen kunnen ook leugens verkondigen, kom uit de Fons-bubbel.

De discussie gaat helemaal niet over het gebruik van een open-mold maar dat mensen wijs werd gemaakt dat Fons het vrouwenframe zelf ontwikkeld had n.a.v wetenschappelijk onderzoek, en dat dat frame uniek was, wat een grote leugen is. Ontkracht door foto's en namen van andere merken die hetzelfde frame gebruiken.

Fons wordt alle ruimte gegeven om alle leugens te ontkrachten maar doet dat niet. Fons stelt daar tegenover dat forumleden negatieve meningen hebben terwijl het bewezen feiten zijn. Lees dit topic vanaf het begin maar eens.

Fons draait er omheen, verwijderd eigen informatie, en op dit forum zaait het alleen nog meer onduidelijkheid, geeft op vragen van forumleden na herhaaldelijk verzoek geen enkel antwoord/reactie.
Hoe vaak vraag ik al inhoudelijke vragen die bewust niet worden beantwoord, maar als reactie krijg je; fijne dag en geniet ervan, over en sluiten. Haast denigrerend.

Fons is allang een grens overgegaan, niet het forum.
Het forum reageert alleen op deze houding, gedrag en ( geen) antwoorden van Fons.
Fons moet eens verantwoordelijk worden voor eigen gedrag en niet de forumleden alle shit in de schoenen schuiven die zijzelf heeft veroorzaakt. Er zijn al genoeg slachtoffers zoals Janneke.
Prima verwoord Jaap, laat Jos/Fons hier nou eens inhoudelijk op reageren.....
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

DrvC
Forum-lid

DrvC 28 jan 2019 22:17

Geweldig dit. Paar dagen niet op het forum en je kan meteen een avond lezen..
Het mooiste vind ik nog dat Fons na 5 pagina's topic, dit dmv een fatschoenlijke uitleg allemaal had kunnen voorkomen... om vervolgens ergens bij pagina 75 een, in mijn ogen, minachtende reactie te geven wat weer veel los maakt. Nu zitten we op pagina 93... Echt uniek.

Wat ik inmiddels door al het moddergooien mis, is een lijst met feiten/leugens (en antwoorden)
Lukt het iemand om een genummerde opsomming te maken zodat we deze kunnen afvinken/corrigeren/ontkrachten?

Ik weet inmiddels ook niet meer wat een feit, een leugen of een aanname is.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 28 jan 2019 22:20

Fons en inhoudelijk reageren? :lol:
Campagnolo Ultra Dork

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 28 jan 2019 22:29

Karl66 schreef: 28 jan 2019 22:14
Rose, helemaal top dat je in dit merk gelooft en dat je niet wilt dat het merk kapot gaat. Alleen is het forum niet de schuldige, dat is Jos. Het begon ermee dat het merk te interessant probeerde te maken en dat was nog wel overkomelijk geweest. Maar hij blijft in de vlek wrijven en dat is ook nog niet het ergste. Het ergste is dat hij dat op een verschrikkelijke arrogante manier doet, waarbij hij iedereen de schuld geeft maar op geen enkele manier zelfreflectie heeft en doet of hij alles begrijpt en voor de rest iedereen gek is.

Als je zo graag wil dat het merk het overleeft, ga dan eens met hem praten en probeer hem in te laten zien wat hij fout doet en wat dat voor zijn merk betekent. Want als hij dat niet verandert, dan gaat dit merk echt niet overleven en dat ligt niet aan het forum...
+1

En dat het op zijn minst heel vreemd is dat Janneke ineens niet meer wil/kan/mag reageren, alles intrekt en Fons/Jos daar heeel blij mee is.

Zo ook die al-dan-niet influencers die het allemaal zo zielig voor Fons/Jos vinden.....

Zorro, ben je er nog?

:mrgreen:
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 28 jan 2019 22:36

Is Zorro nu ook al influencer dan? :lol::
Less is bore

Plaats reactie