Het dopingtopic 2.0
-
- Forum-lid
Verdomd,... dat is die vent uit de sportschool waar ik ook altijd de vitaminen voor mijn renners haalde. Het zal toch niet....?
Zolang Lefevre nog sponsors kan vinden en de renners voor hem willen rijden is er eigenlijk niet zoveel aan de hand. En ook voor ons echte liefhebbers is het eigenlijk wel leuk dat we "de goeden tegen de slechten" hebben. Het is alleen zo jammer dat de slechten verdacht vaak winnen...
[/quote]
'k ga hier weer geen hele discussie starten hoop ik maar is het verdacht dat je met renners als cavendisch, gaviria, kittel, viviani, hodge, alaphilippe, boonen, terpstra, enz.. vaak wint? Voor 1 froome heb je drie of 4 van die spurters die elk goed zijn voor 10 zeges. op een jaar. 't Is niet dat die gasten op een ander ook niet winnen of gewonnen hebben.
't Is ook te zien waar je prioriteiten liggen.
[/quote]
'k ga hier weer geen hele discussie starten hoop ik maar is het verdacht dat je met renners als cavendisch, gaviria, kittel, viviani, hodge, alaphilippe, boonen, terpstra, enz.. vaak wint? Voor 1 froome heb je drie of 4 van die spurters die elk goed zijn voor 10 zeges. op een jaar. 't Is niet dat die gasten op een ander ook niet winnen of gewonnen hebben.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
Zo gaat men er bij het kickboksen mee om volgens nu.nl
"Kickboksorganisatie Glory overweegt Badr Hari en Hesdy Gerges niet te schorsen als dopinggebruik bewezen wordt, zo meldt het Instituut Sport rechtspraak (ISR) dinsdag. Mogelijk krijgen de kickboksers wel een alternatieve straf.
"De vechters zijn voor de vechtbond een belangrijke bron van inkomsten, vandaar dat Glory op een andere manier met de dopingovertredingen wil omgaan", zegt Henk van Aller, secretaris van Instituut ISR."
"Kickboksorganisatie Glory overweegt Badr Hari en Hesdy Gerges niet te schorsen als dopinggebruik bewezen wordt, zo meldt het Instituut Sport rechtspraak (ISR) dinsdag. Mogelijk krijgen de kickboksers wel een alternatieve straf.
"De vechters zijn voor de vechtbond een belangrijke bron van inkomsten, vandaar dat Glory op een andere manier met de dopingovertredingen wil omgaan", zegt Henk van Aller, secretaris van Instituut ISR."
- daniel1975
- Forum-lid HC
IK zie wel een parallel met oa. Sky hahah
Less is bore
Maar iedereen die je hier opnoemt heeft een verleden bij een andere ploeg met geen al te beste naam of heeft alleen voor QS gereden in europa...fiedoo schreef: ↑29 jan 2019 08:20 Zolang Lefevre nog sponsors kan vinden en de renners voor hem willen rijden is er eigenlijk niet zoveel aan de hand. En ook voor ons echte liefhebbers is het eigenlijk wel leuk dat we "de goeden tegen de slechten" hebben. Het is alleen zo jammer dat de slechten verdacht vaak winnen...
Campagnolo Ultra Dork
- daniel1975
- Forum-lid HC
Kittel?
Less is bore
[
Zolang Lefevre nog sponsors kan vinden en de renners voor hem willen rijden is er eigenlijk niet zoveel aan de hand. En ook voor ons echte liefhebbers is het eigenlijk wel leuk dat we "de goeden tegen de slechten" hebben. Het is alleen zo jammer dat de slechten verdacht vaak winnen...
[/quote]
Maar iedereen die je hier opnoemt heeft een verleden bij een andere ploeg met geen al te beste naam of heeft alleen voor QS gereden in europa...
[/quote]
??? 'k ga het weer niet allemaal opzoeken . Dus aan u de eer. Maar terpstra? Cavendish? Kittel? Gaviria, alaphilippe en Boonen waren bij de jeugd al als grote talenten gekend. Wat is een ploeg met een goede naam? Het vroegere bvb rabobank had hier een heel goede naam, tot..
[/quote]
Maar iedereen die je hier opnoemt heeft een verleden bij een andere ploeg met geen al te beste naam of heeft alleen voor QS gereden in europa...
[/quote]
??? 'k ga het weer niet allemaal opzoeken . Dus aan u de eer. Maar terpstra? Cavendish? Kittel? Gaviria, alaphilippe en Boonen waren bij de jeugd al als grote talenten gekend. Wat is een ploeg met een goede naam? Het vroegere bvb rabobank had hier een heel goede naam, tot..
Laatst gewijzigd door fiedoo op 29 jan 2019 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
Ik heb dit al eens eerder hier gezegd;
Kittel heeft een verleden met ozon-therapie.
Niet strafbaar maar voor mij is dat wel "op het randje".
akkoord daarmee dan, maar heeft lefevere hem beter gemaakt? 1 op 3 jaren van zijn tijd heeft hij gepresteerd bij QS. Wat nu met het supertalent Remco bij QS: als hij wint die jongen direct voor een dopinggebruiker gaan verslijten zeker?
Nu ga je het omdraaien maar dat veranderd niks aan de stelling. Er zijn in het huidige wielrennen maar weinig renners die als bewijs kunnen dienen voor een schone ploeg.fiedoo schreef: ↑29 jan 2019 20:06
Ik wil de "slechten" ook niet meteen allemaal van dopinggebruik beschuldigen. Het ging mij meer om het imago van ploegen als QS, Katusha en Sky (als is Katusha misschien geen goed voorbeeld qua winnen ) Het imago van QS is in België natuurlijk heel anders dan bij ons. Bij jullie is het ook een stukje nationale trots.
Het kijken nar de koers is toch een beetje je eigen verhaal schrijven. Wie volg je en waarom? Welke renners en ploegen zijn leuk en welke niet. Wie heeft er een bijzonder verhaal? Ik ben helemaal geen persoon die alles zwart wit ziet maar af en toe is het wel lekker om alle personages en relaties een beetje te simplificeren. Dat maakt het een beetje makkelijker te volgen allemaal.
Campagnolo Ultra Dork
eerlijk gezegd of iets of iemand nu een belgisch kantje heeft of niet maakt voor mij niks uit, ik ben , als ik al fan ben, dit omwille van de renner, nationaliteit of ploeg speelt geen enkele rol.Ernie C. schreef: ↑29 jan 2019 20:56Nu ga je het omdraaien maar dat veranderd niks aan de stelling. Er zijn in het huidige wielrennen maar weinig renners die als bewijs kunnen dienen voor een schone ploeg.fiedoo schreef: ↑29 jan 2019 20:06
Ik wil de "slechten" ook niet meteen allemaal van dopinggebruik beschuldigen. Het ging mij meer om het imago van ploegen als QS, Katusha en Sky (als is Katusha misschien geen goed voorbeeld qua winnen ) Het imago van QS is in België natuurlijk heel anders dan bij ons. Bij jullie is het ook een stukje nationale trots.
Het kijken nar de koers is toch een beetje je eigen verhaal schrijven. Wie volg je en waarom? Welke renners en ploegen zijn leuk en welke niet. Wie heeft er een bijzonder verhaal? Ik ben helemaal geen persoon die alles zwart wit ziet maar af en toe is het wel lekker om alle personages en relaties een beetje te simplificeren. Dat maakt het een beetje makkelijker te volgen allemaal.
Ik zie zondag liever mathieu winnen dan van aert bvb, Van Tom Dumoulin ben ik ook fan maar bvb zie ik liever van avermaet winnen dan terpstra. Dus nationaliteit of ploeg heeft er niks mee te maken.
Mijn betoog heeft enkel met het feit dat je zonder concreet bewijs geen mensen moet gaan veroordelen , zeker niet op publieke forums. Iedereen mag er natuurlijk het zijne van denken. En willen ze hun mening toch kwijt, hun goed recht, ik kan en ga niemand tegen houden.