Tubeless
Totaal niet nodig om af te snijden oid.
Als het op loopvlak zit loopt het misschien paar keer aan tegen je vork ofzo, maar daarna buigt het om en na paar ritjes ziet er eruit alsof je stukje kauwgom op je band hebt ofzo. (en daardoor dicht het gat zelfs beter)
Misschien als het aan zijkant band zit dat het handig is om af te knippen oid.
Ik heb de dynaplug racer versie trouwens, lekker compact om mee te nemen.
Als het op loopvlak zit loopt het misschien paar keer aan tegen je vork ofzo, maar daarna buigt het om en na paar ritjes ziet er eruit alsof je stukje kauwgom op je band hebt ofzo. (en daardoor dicht het gat zelfs beter)
Misschien als het aan zijkant band zit dat het handig is om af te knippen oid.
Ik heb de dynaplug racer versie trouwens, lekker compact om mee te nemen.
Die racer uitvoering lijkt me idd een mooie oplossing. Compact, licht en doeltreffend. Het uitstekende gedeelte na pluggen ga ik me dan geen zorgen over maken.
Hebben jullie eigenlijk nog wel een binnenbandje bij je als je tubeless rijdt?
Als je hoort en leest hoe weinig er wordt lekgereden en de oplossingen als dynaplug e.d. zou een biba bij je hebben bijna overbodig klinken.....
Daarbij ga ik die TL band buiten echt niet meer op de velg krijgen, wat een gekloot was dat
Hebben jullie eigenlijk nog wel een binnenbandje bij je als je tubeless rijdt?
Als je hoort en leest hoe weinig er wordt lekgereden en de oplossingen als dynaplug e.d. zou een biba bij je hebben bijna overbodig klinken.....
Daarbij ga ik die TL band buiten echt niet meer op de velg krijgen, wat een gekloot was dat
Nee ik heb vaak geen binnenband bij me, alleen als ik lange tochten maak die niet in de buurt van treinstations zijn neem ik vaak voor zekerheid nog wel binnenbandje mee.
Net zoals ik geen kettingpons/inbussetje ed bij me heb.
Wel voordeel als band er eenmaal op zit en je hebt er al tijdje mee gereden dat het allemaal wat makkelijker gaat trouwens.
Net zoals ik geen kettingpons/inbussetje ed bij me heb.
Wel voordeel als band er eenmaal op zit en je hebt er al tijdje mee gereden dat het allemaal wat makkelijker gaat trouwens.
Ik zal het binnenkort wel merken, wil toch even kijken hoe het met de sealant gaat.
Ik moest er 30 ml in doen per band. Klinkt zo weinig, ik hoor ook geen vloeistof als ik aan t wiel schud. Dus ik wil het voor mn gemoedsrust even met eigen ogen zien.
Ik moest er 30 ml in doen per band. Klinkt zo weinig, ik hoor ook geen vloeistof als ik aan t wiel schud. Dus ik wil het voor mn gemoedsrust even met eigen ogen zien.
Ik heb e.e.a. eens bekeken maar vraag mij toch af hoe je in een met Dynaplug gerepareerde tubelessband "bij een laatste noodoplossing" een binnenband kan steken. Die metalen punt van de plug zal dan die binnenband lek prikken of zie ik iets in het gebruik van de Dynaplug over het hoofd.?DDX schreef: ↑29 jan 2019 22:40 Totaal niet nodig om af te snijden oid.
Als het op loopvlak zit loopt het misschien paar keer aan tegen je vork ofzo, maar daarna buigt het om en na paar ritjes ziet er eruit alsof je stukje kauwgom op je band hebt ofzo. (en daardoor dicht het gat zelfs beter)
Misschien als het aan zijkant band zit dat het handig is om af te knippen oid.
Ik heb de dynaplug racer versie trouwens, lekker compact om mee te nemen.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Voor het plaatsen van de binnenband eerst de plus eruit trekken.
Ik vraag me af als je lek rijd met tubeless je genoeg volume lucht hebt om met latex het gat te vullen, of moet je evengoed bijpompen dan? Bij mtb heb je natuurlijk veel volume in de band zitten, die is niet zomaar leeg.
Ik vraag me af als je lek rijd met tubeless je genoeg volume lucht hebt om met latex het gat te vullen, of moet je evengoed bijpompen dan? Bij mtb heb je natuurlijk veel volume in de band zitten, die is niet zomaar leeg.
Per geval verschillend.Rvt schreef: ↑02 feb 2019 09:35 Voor het plaatsen van de binnenband eerst de plus eruit trekken.
Ik vraag me af als je lek rijd met tubeless je genoeg volume lucht hebt om met latex het gat te vullen, of moet je evengoed bijpompen dan? Bij mtb heb je natuurlijk veel volume in de band zitten, die is niet zomaar leeg.
Dat moet dan wel kunnen en waarmee dan eruit trekken, met een tangetje?
Natuurlijk wel, dat is nou juist het 'gemak' van rijden met tubelessbanden. In 90% van lekrijden wordt het gaatje door de latex gedicht en merkt je er bijna niets van en zie je thuis dat er latex spetters op je frame zitten. Bij 5% moet je bijpompen maar kan je verder rijden en in de overige gevallen is het gaatje te groot en moet je een binnenband steken.!
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Dat ijzeren puntje valt er soms wel af. (heb het wel eens horen tikken/vallen als ik langzaam met wiel rol.
En anders gewoon eraf trekken met je hand, dat puntje zit niet heel vast.
En je hebt eventueel ook de versie met bolle kop, die steek je alleen minder makkelijk in band.
En anders gewoon eraf trekken met je hand, dat puntje zit niet heel vast.
En je hebt eventueel ook de versie met bolle kop, die steek je alleen minder makkelijk in band.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13796
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Dusdanige gaten op de racer rijden dat het niet dicht rijd je niet snel op de racert. Je zal vaak pas bij demontage van de band aan de binnenkant zien, dat er ergens een gaatje heeft gezeten, daar hoopt de latex op.
De omstandigheden zijn nu ook niet echt lekker buiten om goed de gaten te dichten, nat en koud, dan doet d elatex toch minder snel zijn werk.
Op de MTB moet ik vrijwel altijd bijpompen als de band lek gaat, wat je rijd toch meestal op een steen oid en dan zijn de gaten te groot om met een zeer beerkt drukverlies te dichten.
Waar het fantastisch voor werkt is bv in het najaar de voerstreek met veel doorn bosjes, dat wordt meteen gedicht.
De omstandigheden zijn nu ook niet echt lekker buiten om goed de gaten te dichten, nat en koud, dan doet d elatex toch minder snel zijn werk.
Op de MTB moet ik vrijwel altijd bijpompen als de band lek gaat, wat je rijd toch meestal op een steen oid en dan zijn de gaten te groot om met een zeer beerkt drukverlies te dichten.
Waar het fantastisch voor werkt is bv in het najaar de voerstreek met veel doorn bosjes, dat wordt meteen gedicht.
Ik heb de dynaplug race in huis gehaald. Twijfelde nog even of ik de micro pro zou aanschaffen vanwege het mesje om de uitstekende plug af te kunnen snijden. DDX gaf al aan dat dat niet nodig is en die pluggen zijn ook zo klein dat dat idd niet nodig lijkt.
Ik las ook dat de punt uiteindelijk van de plug afvalt en oplost naar verloop van tijd in je band. Hij is iig zo klein dat het geen probleem lijkt.
Lekker compact die racer uitvoering. Top
Ik las ook dat de punt uiteindelijk van de plug afvalt en oplost naar verloop van tijd in je band. Hij is iig zo klein dat het geen probleem lijkt.
Lekker compact die racer uitvoering. Top