Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Fons bikes

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 30 jan 2019 09:17

Ernie C. schreef: 30 jan 2019 08:21 .............;Maar de extra inkomsten zijn je gegund hoor Rose. Als een fiets met een frame van 500 euro met een groep van 1200 euro en instapwieltjes wilt kopen voor ruim 4000 euro kun je die centjes goed gebruiken.
Als ze er al geen gratis krijgt zal ze na haar verdediging van Fons hier er wel een aan inkoopprijs kunnen kopen zeker.
Als ik mij niet vergis had ze het liefste een zwarte met gouden letters.
En als dan de binnenbanden ook nog eens bij de buitenbanden passen (dixit haar eigen site) dan is dat helemaal top toch. :mrgreen:

Hieronder de integrale tekst van haar "test".

[Edit Edwin: Op de tekst van het artikel rust copyright. Die mag je niet zomaar integraal overnemen, ook niet met bronvermelding. Daarom op verzoek van Rose verwijderd.}
...............;;
Edit: Als ik de tekst niet mag quoten dan hoeft "bronvermelding" ook niet. Nu kan Rose haar reclametekstje nog een beetje opsmukken.
Laatst gewijzigd door Lcsmet op 30 jan 2019 12:09, 2 keer totaal gewijzigd.
I know myself like no one else
Nothing to defend

superrose@work
Forum-lid

superrose@work 30 jan 2019 09:24

daniel1975 schreef: 30 jan 2019 07:33
superrose@work schreef: 30 jan 2019 00:14
JorBak schreef: 29 jan 2019 23:24 Sluit me aan bij H.Jan. 100 pagina's, Jos trekt de champi nog open straks.
Niet alleen Jos, ik kan aan het aantal bezoeken op mijn site zien wanneer deze discussie weer los gaat. Wat dat betreft mag mijn site wel vaker genoemd worden. Kan ik hogere tarieven vragen aan merken.
OF enorm naief zijn om hem blind te geloven.
Zie maar dit is waar ik zelf in de historie van zijn site ben gedoken, alle wijzigingen heb gecheckt. Het interview wat ik met hem op tape had van een jaar eerder erbij heb gepakt en de beste man op de man af gevraagd heb hoe het zit. Toen dit allemaal naar boven kwam heb ik dat gedaan wat een journalist doet: feiten checken.

Je ziet mij ook nergens ontkennen dat het een openmould frame is.
Inderdaad het gebruik van sommige woorden op zijn site kan je op twee manieren interpreteren. Alleen heb ik nog geen vrouw gesproken die op een Fons rijdt die zich door het bedrijf genaaid voelt of ongelukkig is met de keuze voor dit merk.

Dus wat precies geloof ik volgens jou wat Jos mij op de mouw spelde?

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 30 jan 2019 09:47

Assembleren = ontwikkelen
Advertorial = onderzoeksjournalistiek

Taal is net klei.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Maruss
Forum-lid

Maruss 30 jan 2019 09:48

maar Rose heb je nu inderdaad die zwarte met gouden letters?

superrose@work
Forum-lid

superrose@work 30 jan 2019 09:52

scepticus schreef: 30 jan 2019 09:47 Assembleren = ontwikkelen

Taal is net klei.
In het geval van het artikel van Janneke is assembleren in jullie ogen zelfs goede onderzoeksjournalistiek.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 30 jan 2019 09:56

Als je 10% kunt pakken op de fiets die je vriendin koopt bij Fons, dan houdt je het negatieve commentaar wel voor je ;) .

Maar het gaat hier niet om de dames die er één gekocht hebben maar om degenen die op zoek zijn naar een fiets. Ik wil dat zij er van op de hoogte zijn dat Fons niet verkoopt wat ze zeggen. Het frame voldoet namelijk niet aan de eisen die zijn eigen wetenschappelijk team aan een damesframe stelde en dat je voor een upgrade niet bij Fons moet zijn. Wil je b.v. Ultegra Di2 dan koop je hem hier: https://www.deltabikes.nl/product/ulteg ... eed-nieuw/ inclusief montage voor zo'n 1300 euro. Verkoop je de Tiagra groep voor 200 euro (dan ben je hem de volgende dag kwijt), dan steek je zomaar 800 euro in je zak.
Nu mag Fons dat minimaal in zijn zak steken. Iemand naaien zonder dat hij/zij zich genaaid voelt is een vak apart...

Van een Journaliste die de moeite neemt om de hele site van Fons uit te pluizen mag je verwachten dat ze toch wat kritischer tegen dit soort zaken aankijkt.
Laatst gewijzigd door Ernie C. op 30 jan 2019 10:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Campagnolo Ultra Dork

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 30 jan 2019 09:58

B*llshit "review" bingo:
- Wat mij opviel was dat ik de bochten tijdens de afdaling zo ontzettend lekker reed. Ik voelde me zeker op mijn fiets en trapte flink mee. Harder, sneller, meer… was wat ik wilde.
- Allereerst ging aanzetten erg lekker. Ik had niet het gevoel dat er veel kracht in het frame verloren ging. Wat dat betreft voelde het frame van Fons Bikes erg strak aan.
- In het verleden heb ik op fietsen gereden die wel strak voelden, maar ook meteen erg oncomfortabel. Dat waren van die stuiterframes. En op de wat meer vriendelijke frames die ik getest heb, had ik het gevoel meer kracht en energie te moeten leveren voor een minder resultaat.
- Maar grappig genoeg heb ik tijdens dit weekend op de fiets van Fons Bikes veel minder hoeven remmen dan normaal. Ik reed bochten zo lekker en zeker dat ik die remmen amper heb aangeraakt. En ook op de Posbank scheurde ik in volle vaart naar beneden, haalde ik mensen in en trapte ik lekker mee. Remmen deed ik pas toen ik beneden was en op de rest moest wachten.
- Ik voelde me zo zeker en zo vrij terwijl ik op deze racefiets reed.
- Ik weet niet wat Fons Bikes precies heeft gedaan om dit te veroorzaken, maar elke vrouw die ik spreek over dit merk, ervaart precies hetzelfde. Keihard fietsersgeluk.

Volgend jaar de Fons in het basispakket van zorgverzekering? Scheelt een beste bak aan psycholoog consulten.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

superrose@work
Forum-lid

superrose@work 30 jan 2019 10:01

Ernie C. schreef: 30 jan 2019 09:56

Wil je b.v. Ultegra Di2 dan koop je hem hier: https://www.deltabikes.nl/product/ulteg ... eed-nieuw/ inclusief montage voor zo'n 1300 euro. Verkoop je de Tiagra groep voor 200 euro (dan ben je hem de volgende dag kwijt), dan steek je zomaar 800 euro in je zak.
Nu mag Fons dat minimaal in zijn zak steken. Iemand naaien zonder dat hij/zij zich genaaid voelt is een vak apart...

Ik ben geen wiskundige, kan jouw berekening uitleggen? Ik mis een stap en begrijp zodoende niet wat je bedoelt.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 30 jan 2019 10:02

Een ziekenfons fiets :lol: .
Campagnolo Ultra Dork

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 30 jan 2019 10:02

superrose@work schreef: 30 jan 2019 09:52
scepticus schreef: 30 jan 2019 09:47 Assembleren = ontwikkelen

Taal is net klei.
In het geval van het artikel van Janneke is assembleren in jullie ogen zelfs goede onderzoeksjournalistiek.
Wat heeft Janneke jouw misdaan dat je haar zo afvalt? Want ja Janneke heeft goed uitzoekwerk geleverd. Ze is in dit topic ook een aantal keer verbeterd en aangevuld en dat heeft ze opgepakt en in het artikel meegenomen. Een aantal pagina's terug liep je er ook al op af te geven, toen kwam je met het excuus dat je er niet meer op kon reageren omdat het niet meer online stond. Vervolgens heb je alsnog een link gekregen met de volledige tekst, maar uiteindelijk valt er niet zo veel op af te dingen?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 30 jan 2019 10:05

superrose@work schreef: 30 jan 2019 10:01

Wil je b.v. Ultegra Di2 dan koop je hem hier: https://www.deltabikes.nl/product/ulteg ... eed-nieuw/ inclusief montage voor zo'n 1300 euro. Verkoop je de Tiagra groep voor 200 euro (dan ben je hem de volgende dag kwijt), dan steek je zomaar 800 euro in je zak.

Ik ben geen wiskundige, kan jouw berekening uitleggen? Ik mis een stap en begrijp zodoende niet wat je bedoelt.
In dit topic is het inderdaad nogal makkelijk een stap te missen. Het prijsverschil tussen de Fons met Tiagra en Ultegra di2 is 1900 euro.
Campagnolo Ultra Dork

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 30 jan 2019 10:21

superrose@work schreef: 30 jan 2019 10:01

Sorry @rose, je hebt de basisschool toch wel afgemaakt?

Plaats reactie