Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Fons bikes

senior
Forum-lid

senior 30 jan 2019 14:06

superrose@work schreef: 30 jan 2019 13:55
senior schreef: 30 jan 2019 13:50
superrose@work schreef: 30 jan 2019 09:52

In het geval van het artikel van Janneke is assembleren in jullie ogen zelfs goede onderzoeksjournalistiek.
Dat kán geïnterpreteerd worden als een sneer richting iemand die zich op dit monent niet kan verdedigen.
Hoezo kan zij zich niet verdedigen?
Ik gok, en dat is dus een idee dat geheel voor mijn rekening komt, dat zij daar op dit moment niet toe in staat is en dat jij weet waarom. En zo niet, dan nog is jouw opmerking beneden de gordel.

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 30 jan 2019 14:08

superrose@work schreef: 30 jan 2019 13:54
Lcsmet schreef: 30 jan 2019 13:51
superrose@work schreef: 30 jan 2019 13:25

Een stukje van een fietsvrouw over haar ervaring met een fiets.
Fietsvrouw???
Je gaat me toch vertellen dat je denkt dat ik lieg over mijn geslacht? Is een ander deel van het forum hoor....
Je quote onvolledig.
Er staat:
Fietsvrouw???
Een reclamestukje van een vrouw over een fiets.
Dit heb je dus gemeen met Fons, je leest wat je wil lezen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

superrose@work
Forum-lid

superrose@work 30 jan 2019 14:10

senior schreef: 30 jan 2019 14:06
superrose@work schreef: 30 jan 2019 13:55
senior schreef: 30 jan 2019 13:50

Dat kán geïnterpreteerd worden als een sneer richting iemand die zich op dit monent niet kan verdedigen.
Hoezo kan zij zich niet verdedigen?
Ik gok, en dat is dus een idee dat geheel voor mijn rekening komt, dat zij daar op dit moment niet toe in staat is en dat jij weet waarom. En zo niet, dan nog is jouw opmerking beneden de gordel.
Nou zou voor een deel van het forum het gebied onder de gordel bij een vrouw geen no-go area zijn, maar dat terzijde.

Het is mijn mening over haar stuk en mijn oordeel over de totstandkoming zoals jullie hier op het forum over zoveel zaken, mijn site incluis, een mening en oordeel hebben.

superrose@work
Forum-lid

superrose@work 30 jan 2019 14:12

Even iets heel anders he mannen, stel nu dat het zo is dat ik geld krijg om met jullie dit gesprek te voeren... dan heb ik het maar mooi voor elkaar en kan ik - als jullie nog lang doorgaan met dit topic - binnen no time niet alleen een Fons, maar ook een andere fiets kopen!

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 30 jan 2019 14:14

superrose@work schreef: 30 jan 2019 14:10 ................... zoals jullie hier op het forum over zoveel zaken, mijn site incluis, een mening en oordeel hebben.
Als ik het goed heb is hier nog maar enkel een mening over jouw reclamestukje over Fons geplaatst.
Dus echt niet over je volledige site.
Als je wil dat we je site eens volledig beoordelen open je maar je eigen topic. :mrgreen:
I know myself like no one else
Nothing to defend

superrose@work
Forum-lid

superrose@work 30 jan 2019 14:18

chrissiewizzie schreef: 30 jan 2019 14:15 Je moet het niet groter maken dan het is hoor Rose.
Oh joy

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 30 jan 2019 14:18

Rose, je hebt nu meerdere keren Janneke er van beticht dat ze fouten in het artikel heeft staan, maar als puntje bij paaltje komt wil je de fouten niet aangeven. Lijkt mij tijd dat de fouten gedeeld worden of dat je stopt met afgeven op ZijWielRent als je het niet kunt onderbouwen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

freakyy
Forum-lid

freakyy 30 jan 2019 14:20

daniel1975 schreef: 30 jan 2019 11:41
superrose@work schreef: 30 jan 2019 11:02 Fons beweert in ieder geval niet dat vrouwen een speciale geometrie nodig hebben of dat er vrouwen frames bestaan. En ook niet dat vrouwen langere benen hebben en een korter bovenlijf. Of dat vrouwen hun stuur liever niet zo laag hebben omdat ze dat fysiek niet aankunnen.
Kom op zeg Rose: dat is nu precies wat Fons WEL beweert.

De kop uit het VK artikel: "Topfietsen speciaal voor vrouwen: geen ‘pink it and shrink it’ maar speciaal aangepaste frames, waarbij het zwaartepunt omlaag en naar voren wordt geplaatst.."

en verderop

"Belangrijkste antwoorden: het schaambeen van vrouwen ligt in een andere hoek dan dat van mannen, wat zorgt voor andere drukpunten, en vrouwen buigen meer vanuit het bekken dan vanuit de rug naar voren. Het zwaartepunt van een vrouw ligt bovendien verder naar achteren dan dat van een man, namelijk tussen borst en heupen. Dat vereist een frame waarbij de bottom bracket, het centrale punt waaraan de trapassen zitten, naar onder en naar voren wordt verplaatst om het gewicht optimaal over beide wielen te verdelen. "

Of is dit weer een verkeerde aanname van mij dat Fons hier helemaal niet zegt dat vrouwen een speciale geometrie nodig hebben?
Of heeft de journalist van de VK die motivatie volledig zelf verzonnen?
Hey Rose, dit is volgens mij één van de essentiële aandachtspunten hier, waarom negeer je bovenstaande dan weer volledig als meerdere leden je daarop wijzen?

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 30 jan 2019 14:27

Ik zet in op minimaal 200 pagina's .......
Interesse in Fons of welk stickermerk dan ook heb ik niet en nooit gehad.

Nog even over de curieuze mededelingen over de lokatie van het bracket:
Hierbij gingen bij mij enkele belletjes rinkelen: hier zijn nitwits aan het woord die niet weten waar ze het over hebben.
Een fietsframe wordt getekend vanuit 1 centraal punt en dat is: het bracket.
De hoogte wordt gekozen vanuit de gewenste bodemvrijheid en daaraan wordt het achterframe getekend met de wielgrootte plus evenueel gewenste spatbordruimte als bepalende factor.
Zitbuishoek wordt gekozen om voor een grote doelgroep een bruikbare setback te krijgen, de keuze is vooral bepalend voor de verdeling van trapkracht over de spiergroepen en dat is een behoorlijk gecompliceerde zaak, met man of vrouw heeft dat 0 % van doen.
Het voorframe wordt ook vanuit het bracket getekend met de gewenste reach en stuurhoek.
In een reeds getekend frame het bracket voor/achter verplaatsen is nonsens,....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

superrose@work
Forum-lid

superrose@work 30 jan 2019 14:32

Daniel, omdat dat iets is waar Fons zelf al meerdere malen van heeft gezegd dat ze in het Volkskrant stuk niet goed zaten. Fons zei iets in de brand van dat ze het stuk niet grondig genoeg hebben gelezen.

Ik ga uit van de informatie die ik heb door ze in 2015 te interviewen, de informatie op hun site en die in hun persbericht of nieuwsbrief. Daarin staat dit niet. In de Volkskrant wel, de journalist van Volkskrant wil zijn opnames en aantekeningen van het interview niet laten zien. Dan zijn mijn feiten wat ik zelf heb waargenomen. En dat in de Volkskrant, ja dat kan je wel blijven herhalen, maar Fons geeft zelf al aan daar slordig te zijn geweest. Wat moet ik dan toevoegen?

Infinito GB
Forum-lid

Gebruikersavatar Infinito GB 30 jan 2019 14:34

Lijkt er op dat Fonsie een aardig trollenleger aan het inzetten is.
Verder vraag ik mij af hoe alle forummers aan de tijd komen om de discussie te blijven voeden. Ik zit in mijn weekend (ploegendienst), en ik kan het al niet bijhouden.

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 30 jan 2019 14:35

"Slordig"

Taal is net klei.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Plaats reactie