Cervélo S3 (gebruikt)
Heb zelf trouwens in mijn S5 een CeramicSpeed trapas gezet, kost een paar centen maar draait na jaren nog als nieuw en geen enkel kraakje sindsdien. Voordat de hele discussie over keramische lagers weer start; heb destijds eeder voor CeramicSpeed gekozen vanwege de goede garantie (6 jaar indien goed onderhouden) en de goede verhalen over deze garantie, dan dat ik voor eventuele voordelen van keramische lagers ben gegaan.
-
- Forum-lid
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 21 feb 2017 21:38
- Locatie: Utrecht
Zoals ik al zei, foutje, het is een BBright. Die overigens bij mij wel begon te kraken (met slecht onderhoud van mijn kant).mvalkier schreef: ↑29 jan 2019 09:27Ik rij sinds 2015 op zo'n S3 en heb geen enkel probleem met 25mm banden, zijn overigens wel van Vitorria. De BB30 problemen waar jij het over hebt is iets waar ik nog geen enkele keer problemen mee heb gehad.Parijsisnogver schreef: ↑28 jan 2019 11:16 Ik heb zelf een S3, en idd, het monteren van een Continental 25mm achter is niet wenselijk, deze gaat ook eerder richting de 28mm. Het probleem met de zadelpen heb ik overigens nooit gehad. Weet je of de geometrie geschikt is voor je?
Een zwak punt is overigens nog de BB30 bottombracket, maar gezien de nieuwstaat van de fiets verwacht ik geen problemen.
Zoals ik ook al zei, een 25mm continental zal uitvallen naar 28mm, dit zorgt bij mij wel voor problemen. Niet tijdens het rijden, wel tijdens het sprinten.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Zonder wielen mag dit max zo'n 2000 Euro kosten (is al ruim betaald). Deze fiets heeft de BB right cups van campa en die zijn op zijn best wel heel erg kraak gevoelig (voorheen moesten de bb right bb systemen worden ingelijmd met loctite sinds 2018 gebruikt Cervelo uit bezuinigingsoverwegingen een adapter om een klassiek crankstel van shimano te kunnen monteren (voorheen een 30 mm versie van Rotor of FSA).
Positief is dat het frame de nieuwe zadelpen heeft (zadelklem van de vorige pen was echt dramatisch slecht) nadeel is nog steeds de frameklem aan de voorzijde die of niet klemt of ervoor zorgt dat de pen reeds bij geringe overschrijding scheurt (en die zadelpen is redelijk prijzig!)
Positief is dat het frame de nieuwe zadelpen heeft (zadelklem van de vorige pen was echt dramatisch slecht) nadeel is nog steeds de frameklem aan de voorzijde die of niet klemt of ervoor zorgt dat de pen reeds bij geringe overschrijding scheurt (en die zadelpen is redelijk prijzig!)
-
- Forum-lid
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 25 okt 2010 19:25
Dat was mijn initiële bod, ik ben nu €2200 overeengekomen mits de fiets bevalt en de juiste maat betreft (twijfel nog aan een 54).
Zal het bottom bracket goed bestuderen / proberen.
Zal het bottom bracket goed bestuderen / proberen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 25 okt 2010 19:25
Zonder. Vind zelf het gemak van campagnolo houden wel meewegen. Heb bij m'n huidige fiets een set Eurus en zipp 404 fc. Overstappen naar Shimano zou ook wat omturnen qua wielen betekenen. Nieuwe body op de zipp en ander wiel ipv Eurus.
BBL = 90 cm
BBL = 90 cm
-
- Forum-lid
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 25 okt 2010 19:25
Het is ' m toch geworden. Inmiddels ook terug afgesteld zoals m'n s1. Eerste echte ritje wordt waarschijnlijk van 't weekend pas.
Bleek in nieuwstaat, verkoper koopt via amateurploeg elk jaar een nieuwe en dit garantieframe had hij in november ontvangen.
Zowel de eurus als de zipp's passen er goed in, net de cadansmagneet is te dik. Crankarm loopt wel erg dicht langs de chainstay.
Bleek in nieuwstaat, verkoper koopt via amateurploeg elk jaar een nieuwe en dit garantieframe had hij in november ontvangen.
Zowel de eurus als de zipp's passen er goed in, net de cadansmagneet is te dik. Crankarm loopt wel erg dicht langs de chainstay.