Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Fons bikes

Fons Strada Disco
Forum-lid

Fons Strada Disco 31 jan 2019 09:22

chrissiewizzie schreef: 31 jan 2019 09:09 Precies wat je ook iedere keer bij mij in Messenger deed. Je weet donders goed wat de vragen zijn, dus beantwoord ze gewoon. Ontwijken, duiken, vragen terug stellen. Alles om maar geen concreet en eerlijk antwoord te geven.
Chris, Chris, Wellicht is het je nog niet helder, wij ontduiken niet. Wij geven op elke vraag waar we antwoord op kunnen geven antwoord. Ook aan jou. Sorry dat het niet altijd de antwoorden zijn die jij wilt horen.
Wij willen graag een overzicht van van alle openstaande vragen zodat wij die keurig in 1 keer kunnen beantwoorden. We hebben domweg geen zin en tijd om 100+ pagina's door te spitten om te zoeken welke vragen we eventueel nog niet hebben beantwoord en welke wel.
Als er dus nog openstaande vragen zijn horen we ze graag in 1 post zodat we ook in 1 post kunnen beantwoorden. Dat is geen duiken, dat is leesbaarheid vergroten voor iedereen en op die manier eventuele verwarming te voorkomen.

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 31 jan 2019 09:25

Supergrover schreef: 31 jan 2019 09:17 Ik ga er ff voor zitten, koffie-check, koekjes-check, muziekje-check....

Kom maar op!
Zo is dat, mooi begin van de dag. Al moet ik zeggen dat voor een geamuseerd toeschouwer als ikzelf het wel heel jammer is dat Rose een ban heeft gekregen. Kan dat niet ongedaan gemaakt worden? Een beetje meer mensen uit het "Fons-kamp" om de boel een beetje "up-te-spicen"?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Jaap Telder
Forum-lid

Gebruikersavatar Jaap Telder 31 jan 2019 09:32

Beste Jaap,

We hebben je eerder al een paar keer uitgenodigd dus je hoeft wat ons niet wachten tot de Bikemotion.
[/quote]

[/quote]
chrissiewizzie

Precies wat je ook iedere keer bij mij in Messenger deed. Je weet donders goed wat de vragen zijn, dus beantwoord ze gewoon. Ontwijken, duiken, vragen terug stellen. Alles om maar geen concreet en eerlijk antwoord te geven.

[/quote]

Het feit dat er een framepje wordt weggeven veranderd niets aan de gelogen feiten.
Ik nodig je hier uit om alle onbeantwoorde vragen eens te beantwoorden aan de forumleden, en hoe zit dat met Janneke.
Ik hoef niet naar Breda te gaan, ik ben een beetje gek, je kunt hier gewoon antwoorden.
Je bent gewoon bezig om alle gelogen feiten uit te wissen zodat je ze daarna leuk kunt ontkennen, framepje weggeven, de toffe peer uithangen.
Er is niets veranderd. Alleen dat Sqeezer nu in feite ook de mond gesnoerd is met een framepje denk ik nu.
Als iemand een framepje heeft verdiend is dat Janneke wel.
Laatst gewijzigd door Jaap Telder op 31 jan 2019 09:44, 3 keer totaal gewijzigd.

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 31 jan 2019 09:33

53x11 schreef: 31 jan 2019 09:25
Supergrover schreef: 31 jan 2019 09:17 Ik ga er ff voor zitten, koffie-check, koekjes-check, muziekje-check....

Kom maar op!
Zo is dat, mooi begin van de dag. Al moet ik zeggen dat voor een geamuseerd toeschouwer als ikzelf het wel heel jammer is dat Rose een ban heeft gekregen. Kan dat niet ongedaan gemaakt worden? Een beetje meer mensen uit het "Fons-kamp" om de boel een beetje "up-te-spicen"?
Ban is tijdelijk (2dagen?) als ik het goed gelezen heb. Mss maar ff beter zo, dan kan Fons/Jos rustig reageren zonder dat die Rose er tussendoor toetert, dat daarna wel weer..

:mrgreen:
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 31 jan 2019 09:41

Jaap Telder schreef: 31 jan 2019 09:32 Als iemand een framepje heeft verdiend is dat Janneke wel.
en Chris een aantal Fons-bidonnen (voor de schaatsclub?) voor zijn gedane moeite...

Bianchi via Nirone 7

Jaap Telder
Forum-lid

Gebruikersavatar Jaap Telder 31 jan 2019 09:50

Supergrover schreef: 31 jan 2019 09:41
Jaap Telder schreef: 31 jan 2019 09:32 Als iemand een framepje heeft verdiend is dat Janneke wel.
en Chris een aantal Fons-bidonnen (voor de schaatsclub?) voor zijn gedane moeite...
Ik eigenlijk wel het meest want ik heb als eerste na veel zoeken het frame ontmanteld: ZGL en al die andere Fons merken zoals de Reas en consorten, zie de foto's die ik op dit topic geplaatst heb. Dat heeft Janneke van mij overgenomen in haar blog.

Daarna begonnen alle leugen alles op gang te komen.
Ik heb hem het als eerste verdiend Jos, je hebt het aan mij te danken, nu gaat Sqeezer er mee van door.
De prijsvraag had moeten zijn: welk open-mold frame hebben wij gebruikt als "van de grond af aan ontworpen frame en specifiek voor vrouwen"
De eerste en grootste leugen.

Daniel1989
Forum-lid

Daniel1989 31 jan 2019 10:33

chrissiewizzie schreef: 31 jan 2019 09:39 Antwoorden gaat hij hier toch niet geven. Hij stuurt me net een PB in plaats van een vraag hier gewoon open en bloot te stellen. Hij vraagt naar mijn bron en doet daarin de aanname dat dat Janneke zelf is.

Mijn antwoord aan Jos:
“Mijn bron is niet Janneke. Zij heeft geen enkele mogelijk aanwezige afspraak geschonden, als die er (hypothetisch) zou zijn.

En je mag in het forum zelf reageren i.p.v. via PB.”

Zolang Jos/Fons niet te vertrouwen is richting Janneke en de acties die mogelijk volgen vanuit Jos/Fons als Janneke iets zou gaan zeggen over dit voorval, deel ik zeker geen bronnen. Ik werk niet mee aan het faciliteren van het pestgedrag van Jos en Fons in dezen. Dat heb ik Jos de afgelopen maand meerdere keren duidelijk gemaakt.
Deze vraag Jos. Die stelde ik jou ook. Maar je geeft geen antwoord.

Dus Jos, leg zelf maar uit dan welke stappen jij en/of Fons en/of met welke juridische hulp hebben gezorgd dat Janneke haar tekst op haar blog en haar posts hier op het forum heeft verwijderd en waarom zij daar tot op de dag van vandaag niets over zegt (wil/kan/mag).

Fons Strada Disco
Forum-lid

Fons Strada Disco 31 jan 2019 10:34

mackersv2.0 schreef: 31 jan 2019 09:26 Ok, even een voorzetje:

Wat ik b.v. wel eens wil weten is waarom voor het ZGL frame gekozen is terwijl in het kader van de filosofie van Fons, andere ook beschikbare frames geschikter zouden zijn geweest.

Ik vind het een mooi frame, en ik zou er prima mee uit de voeten kunnen, maar ik ben geen vrouw en heb zeker geen typisch vrouwelijke lichaamsbouw. (brede schouders, lange benen en tamelijk diepe zit)
2de poging, de eerste is verdwenen.
Wij zijn bij de selectie van onze frames uitgegaan van onze interpretatie van data om specificaties te bepalen. Een frame is in onze ogen een component dat samen met de ander componenten en materialen bepaald of het, met de ontwerp geometrie, beoogde rijgedrag gerealiseerd wordt. Geometrie is in onze optiek vooral rijgedrag. Of dat wel of niet gerealiseerd wordt is van heel veel variabelen afhankelijk . De tabel ansicht geeft dus maar een beperkte hoeveelheid informatie als je niet weet welk materiaal in welke kwaliteit er gebruikt wordt (staal, titanium, magnesium, carbon en dan nog de kwaliteiten van de harsen, vezels en matten). Wanneer je 1 frame i 1 maat selecteert voor jezelf persoonlijk kijk je natuurlijk naar andere factoren dan wanneer je een voorraad inkoopt om er complete producten mee te gaan maken.
Onze criteria waren o.a. aantal maten (een ander geschikt frame was maar in 3 maten leverbaar), leverbetrouwbaarheid, minimale bandenmaat, geometrie, conventionele en discbrakes, 27,2 zadelpen, etc. Wij hebben onze keuze bepaald in 2016 nadat wij een aantal frames hadden getest (door vrouwen) en dus ook gekeken wat er toen beschikbaar was en hoe lang wij ongeveer met zo'n model konden doen.
Of er geschiktere frames beschikbaar zijn? Dat kan en wij staan op en voor tips. Maar vaak is geschikter een nogal academische discussie op basis van tabellen. Die vinden wij ook heerlijk om uit te pluizen maar het gaat vooral om de praktijk. Naast dat wijzelf ervan overtuigt zijn dat onze fiets erg goed rijdt voor onze doelgroep is dat ook aangetoond door o.a. de test in het blad Fiets en blijkt het uit de feedback die wij terugkrijgen van klanten, van onze modellen en daar zitten er een paar bij die echt wel weten hoe een fiets moet rijden, uit reviews (hoe persoonlijk die ook mogen zijn) en door de reacties na de testritten door vrouwen. Wij vinden ook dat iedereen die een fiets bij ons koopt na een Bikefitting ook eerst moet gaan testen. Wanneer een potentiële klant er blij van wordt en positief is over het rijgedrag etc. Kunnen ze hem kopen. Vinden ze het niks dan moeten ze het vooral niet doen. Recent was er nog iemand die het liefst een Fons had gekocht maar dat niet heeft gedaan omdat wij geen fietsen inruilen en daarom heeft ze haar 2de keus fiets gekocht. Prima want zo werkt de wereld, mensen maken keuzes.

Onze selectie criteria sluiten niet uit dat het door ons gebruikte frame niet voor mensen buiten onze doelgroep geschikt is. Dus het kan Mackers dat jij er ook prima op kunt rijden maar dat is niet waar het omdraait toch? Onze focus ligt bij de doelgroep vrouwen en daar proberen we hele goede fietsen voor te maken.

Fons Strada Disco
Forum-lid

Fons Strada Disco 31 jan 2019 10:54

Jaap Telder schreef: 31 jan 2019 09:32 Beste Jaap,

We hebben je eerder al een paar keer uitgenodigd dus je hoeft wat ons niet wachten tot de Bikemotion.
[/quote]
chrissiewizzie

Precies wat je ook iedere keer bij mij in Messenger deed. Je weet donders goed wat de vragen zijn, dus beantwoord ze gewoon. Ontwijken, duiken, vragen terug stellen. Alles om maar geen concreet en eerlijk antwoord te geven.

[/quote]

Het feit dat er een framepje wordt weggeven veranderd niets aan de gelogen feiten.
Ik nodig je hier uit om alle onbeantwoorde vragen eens te beantwoorden aan de forumleden, en hoe zit dat met Janneke.
Ik hoef niet naar Breda te gaan, ik ben een beetje gek, je kunt hier gewoon antwoorden.
Je bent gewoon bezig om alle gelogen feiten uit te wissen zodat je ze daarna leuk kunt ontkennen, framepje weggeven, de toffe peer uithangen.
Er is niets veranderd. Alleen dat Sqeezer nu in feite ook de mond gesnoerd is met een framepje denk ik nu.
Als iemand een framepje heeft verdiend is dat Janneke wel.
[/quote]

Beste Jaap,
Precies waar het omdraait, gelogen feiten. Daar ging de uitdaging om. Squeezer is daar het dichts bij gekomen.
Wij willen graag de antwoorden geven maar volgens ons hebben we er al een heleboel beantwoord. Om dubbeling te voorkomen hadden wij gevraagd om een overzichtje van welke vragen er nog openstonden. Mackers geeft daarvoor een aanzet en die beantwoorden wij.
Wellicht ben je niet zo goed op de hoogte maar via webarchive kun je onze site teruglezen tot aan het begin. Als daar expliciete leugens op staan dan zin die makkelijk aan te tonen en niet uit te wissen.
Dat je niet naar Breda komt verrast ons niet.
Wij vermoeden er hier maar weinigen zijn die ons een toffe peer gaan vinden en denken ook niet dat Squeezer nu de mond is gesnoerd. Dan heb je wel een erg lage dunk van je collega forum leden.
Janneke heeft niet meegedaan aan deze uitdaging en Squeezer wel. Je kunt een koers niet winnen als je niet aan de start verschijnt.

Wat bedoel je met "en hoe zit dat met Janneke.' is dit een vraag? wat wil je weten? Als je vraag wat specifieker maakt kunnen we hem wellicht beantwoorden. Nu zouden we wat aannames moeten doen en dat kan alleen maar tot nog meer onbedoelde discussie of misverstanden leiden.

Fons Strada Disco
Forum-lid

Fons Strada Disco 31 jan 2019 10:59

mackersv2.0 schreef: 31 jan 2019 10:49 De geometrie van het frame past perfect bij mij, maar ik heb bepaald geen vrouwelijke proporties.
Daarom vind ik dat er best geschiktere frames zijn voor jouw doelgroep.

Wat je nu in feite zegt is dat je compromissen t.o.v. geometrie hebt gesloten op basis van andere practische zaken.
Nee, wat ik zeg is dat wij onze keuzes op basis van een breder spectrum criteria hebben gemaakt. Compromissen zijn natuurlijk altijd een onderdeel van een selectie proces. De geometrie is. leading maar als ik niet voldoende maten kan leveren heeft dat geen waarde. Uiteindelijk is het alleen het eindresultaat wat telt.

jansen2.0
Forum-lid

jansen2.0 31 jan 2019 11:01

Hoofdvraag:
Zijn er juridische stappen -in welke zin dan ook- door Fons of vertegenwoordigers van Fons genomen tegen Janneke?

Ja
Nee
Previous name Jansen01

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 31 jan 2019 11:04

mackersv2.0 schreef: 31 jan 2019 10:12 Jos, doe ons nog een containertje!
:lol:

Van het voorjaar een FonsFietsForum rit organiseren??

:mrgreen:

Bianchi via Nirone 7

Plaats reactie