Ik denk dat beide partijen beter hun mond kunnen houden en lekker thuis moeten blijven.
Wielrenners in de Media (Geenstijl)
Zo zie je maar dat één filmpje om de zoveel jaar terug kan komen om de haatgevoelens jegens wielrenners in stand te houden.
Jammer dat wij als groep verantwoordelijk worden gehouden voor het op beeld verzamelde gedrag van over de hele wereld, en van jaren terug.
Jammer dat wij als groep verantwoordelijk worden gehouden voor het op beeld verzamelde gedrag van over de hele wereld, en van jaren terug.
ja daar baal ik ook wel van met mijn goeie gedrag op de fiets. Snap ook niet dat dumpert dit soort oude filmpjes blijft recyclen. Normaal gesproken alleen in de zomerperiode als de massa weer de fiets uit het vet heeft gehaald. Maar nu ook tijdens de winterperiode. de fiets haat het hele jaar up to date houden zeg maar. Die Dumpert reaguurders zijn natuurlijk suf en dom volk. Maar regelmatig tref je toch de verkeerde die jou op de fiets wel even een lesje zal leren. Liefst met filmpje zodat je de volgende keer zelf op dumpert staat (en in de kreukels)
https://www.dumpert.nl/mediabase/761845 ... _niet.html
https://www.dumpert.nl/mediabase/761549 ... logie.html
tja, tweemaal een behoorlijk fietspad (zo te zien zonder te veel drukte, kinderen en/of bejaarden) en toch weer zo nodig op de weg moeten fietsen.
tja, tweemaal een behoorlijk fietspad (zo te zien zonder te veel drukte, kinderen en/of bejaarden) en toch weer zo nodig op de weg moeten fietsen.
Dit soort acties zullen we blijven zien. Het gedrag van andere wielrenners hebben we zelf niet onder controle en dus is het enige wat je kan doen (tenminste wat ik doe) is zelf sociaal gedrag vertonen op de fiets. Helaas wordt je (door eikels uit zulke filmpjes en kortzichtige mensen die dit vervolgens veroordelen) alsnog op de weg geconfronteerd (afsnijden/toeteren) met de slechte naam die wielrenners hebben, maar laat dat alsjeblieft geen vrijbrief zijn om in dat gedrag mee te gaan.Sulla schreef: ↑31 jan 2019 12:16 https://www.dumpert.nl/mediabase/761845 ... _niet.html
Lekker focussen op jezelf. Daar slaap je niet alleen beter van, maar wellicht heeft dat ook ooit nog een positieve werking op het beeld van ons als wielrenners!
Zo! Genoeg moraalridder-gelul voor vandaag!
- Marcopfiets
- Forum-lid
Als het fietspad niet verplicht is gebruik ik het alleen als het niet vol hobbels en bochten ligt terwijl er op de weg mooi glad asfalt ligt. Als je in een groep rijdt is het veiliger op de weg te fietsen dan op een fietspad met allerlei traag verkeer en honduitlaters. Automobilisten denken soms dat ze meer rechten hebben dan mensen met minder pk's en gedragen zich ook zo. Van de week kwam ik op een of andere sluiproute terecht en werd voortdurend met grote snelheid ingehaald met weinig afstand, terwijl de weg duidelijk een smal landbouwweggetje was. Een stuk verder werd het nog erger omdat automobilisten de parallelweg namen, terwijl er naast een provinciale weg ligt waar je 100 mag. Uiteraard gaan ze op de smalle parallelweg ook gewoon honderd.
Ook nu is het gedrag van enkele wielrenners niet om over naar huis te schrijven. Als groep worden we daarop aangekeken en ik voel me daar niet prettig bij, merk ook dat als ik op de MTB zit ik veel vriendelijker behandeld wordt.vermeulen schreef: ↑31 jan 2019 11:58 Zo zie je maar dat één filmpje om de zoveel jaar terug kan komen om de haatgevoelens jegens wielrenners in stand te houden.
Hier in Spanje zijn er geen fietspaden dus lekker op de openbare weg
Hier is het vooral in de steden waar het "knalt" tussen voetgangers en fietsers, gelukkig is het nu de electrische step die als eerste in de mond wordt genomen. als ze het over verkeers irritaties hebben.
Die gasten slalommen met 30Km/u om iedereen heen en je hoort ze niet!
Hier is het vooral in de steden waar het "knalt" tussen voetgangers en fietsers, gelukkig is het nu de electrische step die als eerste in de mond wordt genomen. als ze het over verkeers irritaties hebben.
Die gasten slalommen met 30Km/u om iedereen heen en je hoort ze niet!
En zo had je mij vanmorgen ook kunnen filmen met opmerking erbij midden op de weg fietsen.
Langs de ringvaart (Haarlemmermeer) heb je van die mooie oranje fietsstroken aan de zijkant, blijven langer vochtig en icm vrieskou fiets ik dan niet op die strook.
Heb je ook auto's die dat niet waarderen/snappen en je dan inhalen met paar cm ruimte. (terwijl ze opzich ruimte zat hebben)
Langs de ringvaart (Haarlemmermeer) heb je van die mooie oranje fietsstroken aan de zijkant, blijven langer vochtig en icm vrieskou fiets ik dan niet op die strook.
Heb je ook auto's die dat niet waarderen/snappen en je dan inhalen met paar cm ruimte. (terwijl ze opzich ruimte zat hebben)
Wordt veel onbegrip niet vooral veroorzaakt door de beschikbare infrastructuur?
Ik heb het niet over asociaal gedrag gezien dat niet op te lossen is met infrastructuur maar meer op te smalle fietsapden waardoor een snellere wielrenner graag op de open weg wil rijden, of slecht wegdek vs. asfalt, verkeerd wegdek (je hebt het over geschilderde vlakken die juist opvriezen etc.)?
Ik heb het niet over asociaal gedrag gezien dat niet op te lossen is met infrastructuur maar meer op te smalle fietsapden waardoor een snellere wielrenner graag op de open weg wil rijden, of slecht wegdek vs. asfalt, verkeerd wegdek (je hebt het over geschilderde vlakken die juist opvriezen etc.)?