Mio Cyclo
Nice, dat gaan we proberen!
Ik ben een meelezer op dit forum, echter dit wil ik jullie niet onthouden.
Ik ben een tevreden gebruiker van een MioCyclo 315 HC echter is de batterij dramatisch slecht de laatste jaren.
Mio wil/kan deze niet vervangen en bied me een korting aan op een nieuwe.
Maar moet toch 240,00 euro bijleggen.
Nu op internet een nieuwe batterij gekocht, hard stukje plastic om de achterkant te openen,
Tork schroevendraaier nr. 6, batterij vervangen en klaar.
15 minuten werk, voor 16 euro kan ik weer jaren verder.
Niks 85 euro reparatiekosten, niet enkele weken je apparaat kwijt en niet verplichting tot kopen nieuwe,
succes.
Ik ben een tevreden gebruiker van een MioCyclo 315 HC echter is de batterij dramatisch slecht de laatste jaren.
Mio wil/kan deze niet vervangen en bied me een korting aan op een nieuwe.
Maar moet toch 240,00 euro bijleggen.
Nu op internet een nieuwe batterij gekocht, hard stukje plastic om de achterkant te openen,
Tork schroevendraaier nr. 6, batterij vervangen en klaar.
15 minuten werk, voor 16 euro kan ik weer jaren verder.
Niks 85 euro reparatiekosten, niet enkele weken je apparaat kwijt en niet verplichting tot kopen nieuwe,
succes.
https://www.supermagnete.nl/eng/pot-mag ... k-borehole
Hier heb ik hem gehaald samen met een rubber dopje tussen magneet/crank. Klein gaatje geboord en geschroefd.
Magneet is sterker dan orgineel, cadans sensor kan je dus rechter onder framebuis zetten (in mijn geval).
- alliance_0
- Forum-lid
- Berichten: 1437
- Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06
Magneetje op je pedaalas was eenvoudiger geweest, in ieder geval zonder beschadigingen. Heb ook een powermagneetje zodat sensor inderdaad veel verder van het magneetje kan zitten waardoor ook netter geplaatst kan worden
Heb ik dus ook gedaan na het advies en werkt inderdaad perfect.alliance_0 schreef: ↑09 jan 2019 21:27 Magneetje op je pedaalas was eenvoudiger geweest, in ieder geval zonder beschadigingen. Heb ook een powermagneetje zodat sensor inderdaad veel verder van het magneetje kan zitten waardoor ook netter geplaatst kan worden
Blijft zelfs op kasseien perfect zitten.
Op het werk zo'n magneetje gevraagd en rij-en maar
Een bekende van mij heeft een Mio 400. Hij wil hiermee gaan fietsen van Bordeaux naar Sete langs het Canal du Midi. Er is een site met de GPX bestanden: https://www.recreatief-fietsen.nl/canal ... al-du-midi
Heb de routes ingeladen via de website MioShare en daar bekeken. Routes lijken te kloppen. Afstanden, hoogtemeters en de te volgen weg.
Vervolgens synchroniseer ik met het Mio softwareprogramma de routes. Het programma geeft ook netjes aan dat hij de 8 tracks download naar de Mio en daarna dat het synchroniseren klaar is.
Vervolgens koppel ik de Mio los en staan maar 5 van de 8 routes op de Mio. Heb het meerdere malen geprobeerd en ook de routes direct in de map tracks van de Mio gezet, zonder resultaat.
Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?
Heb de routes ingeladen via de website MioShare en daar bekeken. Routes lijken te kloppen. Afstanden, hoogtemeters en de te volgen weg.
Vervolgens synchroniseer ik met het Mio softwareprogramma de routes. Het programma geeft ook netjes aan dat hij de 8 tracks download naar de Mio en daarna dat het synchroniseren klaar is.
Vervolgens koppel ik de Mio los en staan maar 5 van de 8 routes op de Mio. Heb het meerdere malen geprobeerd en ook de routes direct in de map tracks van de Mio gezet, zonder resultaat.
Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?
Hallo Obbe,
Ik gebruik enkel MioShare om mijn gereden ritten bij te houden. Automatisch in kalender of lijst.
Ik gebruik RouteYou om zelf ritten uit te stippelen. Ik kan ook GPS bestanden uploaden naar mijn profiel. Die GPS kan ik daarna aanpassen, langer of korter. Dat heb ik nu gedaan voor alle 16 bestanden. Voor alle bestanden zie ik de km's de hoogte, er zijn wel enkele routes die soms nogal eens bokkesprongen maakt, zie bijlage. Dwars door een meer rijden, op een weg waar geen weg is..
Ik gebruik enkel MioShare om mijn gereden ritten bij te houden. Automatisch in kalender of lijst.
Ik gebruik RouteYou om zelf ritten uit te stippelen. Ik kan ook GPS bestanden uploaden naar mijn profiel. Die GPS kan ik daarna aanpassen, langer of korter. Dat heb ik nu gedaan voor alle 16 bestanden. Voor alle bestanden zie ik de km's de hoogte, er zijn wel enkele routes die soms nogal eens bokkesprongen maakt, zie bijlage. Dwars door een meer rijden, op een weg waar geen weg is..
Cyclo305HC februari 2012 - V2.0
Cyclo505HC september 2014 - V5.0.9.22309
Cyclo Agent V2.2.29.1
Cyclo505HC september 2014 - V5.0.9.22309
Cyclo Agent V2.2.29.1
Mijn 505hc ligt inmiddels in de chemobak. Ik heb er behoorlijk wat ellende mee gehad, en was er onlangs helemaal klaar mee.
De druppels die mijn emmer met begrip en geduld deden overlopen waren: vol geheugen bij update en accuduur die is teruggelopen naar 3 a 4 uur. En dat na slechts ruim 2 gebruiksjaren. Naar enige garantie of coulance kan ik fluiten bij de winkel waar ik hem heb gekocht. De garantietermijn is enkele maanden geleden verlopen.
Ik ben voorlopig genezen van dure fietscomputers. Voor mijn snelheid en afstand heb ik een betrouwbaar draadloos tellertje van € 30 gekocht. Als ik wil navigeren of uitgebreider mijn trainingen wil analyseren gebruik ik mijn smartphone wel.
De druppels die mijn emmer met begrip en geduld deden overlopen waren: vol geheugen bij update en accuduur die is teruggelopen naar 3 a 4 uur. En dat na slechts ruim 2 gebruiksjaren. Naar enige garantie of coulance kan ik fluiten bij de winkel waar ik hem heb gekocht. De garantietermijn is enkele maanden geleden verlopen.
Ik ben voorlopig genezen van dure fietscomputers. Voor mijn snelheid en afstand heb ik een betrouwbaar draadloos tellertje van € 30 gekocht. Als ik wil navigeren of uitgebreider mijn trainingen wil analyseren gebruik ik mijn smartphone wel.
En nu ben ik fietsen.
Ik merkte dat ik na een tijd steeds dezelfde weggetjes nam. Mijn oriëntatie is desatreus.
Ik wil dus vooral zelf routes plannen en die dan zonder kopzorgen rijden.
Ik rij nu een stuk relaxter dan vroeger. Niet iedere 15 minuten stoppen en de weg naar huis checken op de smartphone.
Ik fietste vroeger vooral met muziek. Sinds de gps niet meer. En ook dat draagt bij aan ontspanner rijden.
Ik wil dus vooral zelf routes plannen en die dan zonder kopzorgen rijden.
Ik rij nu een stuk relaxter dan vroeger. Niet iedere 15 minuten stoppen en de weg naar huis checken op de smartphone.
Ik fietste vroeger vooral met muziek. Sinds de gps niet meer. En ook dat draagt bij aan ontspanner rijden.