Het grote woon-werk topic
-
- Forum-lid
Vandaag ook een leuk ritje gemaakt in de sneeuw.
- ophetkantje
- Forum-lid
Vanmorgen, droog, he lekker, fijn. Op de (gravel)racer. Oei dat was schrikken, hier en daar spekglad en soms niet weten of de wit uitgeslagen wegen wit waren van het opgevroren vocht of van een overdaad aan zout. Heel aangekomen, maar de bochtjes waren hier en daar redelijk link. Maar droog dus ik klaag niet,
Ach, ik zeg ook maar wat
Yep... gisterochtend om 9:00 gereden en toen was het ook glad,,, dus vandaag maar uit voorzorg de MTB gepakt. Morgen weer op de race-commuter
-
- Forum-lid
Vanmorgen wat eerder uit bed en wat extra kilometers meegepakt. Was op zich prima fietsweer, maar ik werkte al vrij snel dat de bochten toch wel glad waren (of in elk geval konden zijn). Dus toch maar wat rustiger de bochten door. In dat opzicht mag wat mij betreft de temperatuur wel omhoog. Andere optie is een echt lage temperatuur en geen neerslag, maar als ik kijk naar de voorspellingen zit dat er niet in.
Mijn Strava
Ik ben wel klaar met al die natte sneeuw in ieder geval, dan maar iets warmer en gewoon regen inderdaad. Vanmorgen was hier wel te doen met de woon-werk racer, een keer gemerkt bij aanzetten op een brug dar het behoorlijk glad was, voorwiel slipte door. Tot nu toe geven de Conti 4 seasons banden wel veel vertrouwen bij dit soort weer, maar ik ben ook wel extra voorzichtig in alle bochtjes.
Behalve dat; fiets je op de MTB ook langzamer en je kunt (daardoor) op een MTB beter en sneller corrigeren op het moment dat je wel glijd/slipt. Ijs blijft natuurlijk altijd heel tricky maar als het je overkomt dan zit ik op de MTB net even wat relaxter. Al was het maar omdat ik me er niet zo druk over maak dat de Alu MTB tegen de grond klapt. Carbon raceframe zie ik liever niet gaan
Ik zag de hoeveelheid ijs op de auto en de glinsteringen op straat. Omdat ik redelijk vroeg op was vanmorgen de gewone fiets van mijn vrouw gepakt. Met tegenwind en een fietsgeometrie van likmeversie met een deplorabele snelheid gefietst.
Na vanmiddag het stuur een flink stuk naar voren gezet te hebben,banden van wat meer lucht voorzien en windje mee ging het een stuk sneller. Scheelde meer dan 20 minuten op 22 km.
Maar goed in elk geval wel en stuf safer dan op de racer! Maar ook niet direct voor herhaling vatbaar.
Na vanmiddag het stuur een flink stuk naar voren gezet te hebben,banden van wat meer lucht voorzien en windje mee ging het een stuk sneller. Scheelde meer dan 20 minuten op 22 km.
Maar goed in elk geval wel en stuf safer dan op de racer! Maar ook niet direct voor herhaling vatbaar.
Bianchi Intenso
Koppie Coppi
Koppie Coppi
Maar de meeste MTB die ik nu rond zie rijden hebben noppenbanden.
Die hebben juist minder contactoppervlak.
Voor het vallen en de pekel heb ik wel een winterfiets maar het is wel gewoon een racer.
Mijn mening is dat als er echt ijs ligt, je toch wel op je plaat gaat.
Ik ben gevallen met brede en met smalle bandjes en ben bij alle keren van mening geweest dat het op die specifieke plekken niet uit had gemaakt waarmee ik fietste.
Dus voorzichtigheid en snelheid aanpassen geldt voor alle fietsen.
Die hebben juist minder contactoppervlak.
Voor het vallen en de pekel heb ik wel een winterfiets maar het is wel gewoon een racer.
Mijn mening is dat als er echt ijs ligt, je toch wel op je plaat gaat.
Ik ben gevallen met brede en met smalle bandjes en ben bij alle keren van mening geweest dat het op die specifieke plekken niet uit had gemaakt waarmee ik fietste.
Dus voorzichtigheid en snelheid aanpassen geldt voor alle fietsen.
Klopt ja, ik haal mijn MTB eigenlijk alleen bij sneeuw uit de schuur, of als ik gewoon zin heb om off-road te gaan natuurlijk . In alle andere gevallen de winter-racer.
Het viel me op de terugweg trouwens weer een keer mee, had natte sneeuw verwacht, want dat was hier voorspeld, maar lekker droog thuis gekomen. Wel veel wind, maar die had ik af en toe ook schuin mee.
Het viel me op de terugweg trouwens weer een keer mee, had natte sneeuw verwacht, want dat was hier voorspeld, maar lekker droog thuis gekomen. Wel veel wind, maar die had ik af en toe ook schuin mee.
- robbebopper
- Forum-lid HC
Ik doe ook weer mee met de fietsforensenclub. Een maand niet kunnen fietsen na een operatie aan mijn gebroken linkersleutelbeen. Dus, vanmorgen erg rustig en voorzichtig door de bochten. Ze zien me thuis of in het ziekenhuis weer aankomen met een nieuwe breuk, omdat ik niet meer kon wachten om met de fiets te gaan
https://www.strava.com/activities/2123973489
https://www.strava.com/activities/2123977336
https://www.strava.com/activities/2123973489
https://www.strava.com/activities/2123977336