Veilig fietsen bij windsnelheden
Vanaf welke windsnelheid gaan jullie niet meer buiten fietsen?
Dit weekend geven ze in Belgie 5 tot 6 Beaufort en regen wie gaat er dan nog de koersfiets op?
Dit weekend geven ze in Belgie 5 tot 6 Beaufort en regen wie gaat er dan nog de koersfiets op?
Als ik bij 5/6 al niet meer op de fiets kan stappen, dan kom ik deze week amper buiten.
Soms juist leuk om met harde wind te gaan fietsen, vanmorgen ook stuk waar ik niet boven de 15km/u kwam maar powermeter toch richting de 300w ging.
(Stond hier vandaag windkracht 7/8)
Gewoon oppassen en met windkracht 9 niet in de bossen gaan fietsen zegmaar.
Soms juist leuk om met harde wind te gaan fietsen, vanmorgen ook stuk waar ik niet boven de 15km/u kwam maar powermeter toch richting de 300w ging.
(Stond hier vandaag windkracht 7/8)
Gewoon oppassen en met windkracht 9 niet in de bossen gaan fietsen zegmaar.
-
- Forum-lid
Ik heb het nog niet meegemaakt dat ik niet op de fiets durfde te stappen vanwege de wind. Gewoon op instellen dat je veel tegen-/zij-/meewind hebt scheelt al een hele boel.
Mijn Strava
Ik fiets ook altijd, ongeacht de wind. Ik kan me zelfs niet herinneren dat ik ooit lage wielen heb gestoken omwille van de wind, altijd met de hoge carbon wielen. Gewoon handjes aan het stuur houden.
Het helpt natuurlijk dat ik een zwaargewicht ben.
Het helpt natuurlijk dat ik een zwaargewicht ben.
De sterkte van een strakke wind is tot daar aan toe (kun je je op instellen), maar rukwinden betekenen gewoon gevaar.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
met rukwinden, net als afdalen, lekker onderin de beugel pakken.
En wat kilo's aankomen kan ook helpen, 90kg slingert toch minder makkelijk het stuur uit de handen dan een 60kg
En wat kilo's aankomen kan ook helpen, 90kg slingert toch minder makkelijk het stuur uit de handen dan een 60kg
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
- Sweety2008
- Forum-lid
Met hoge velgen en wind van de zijkant is het ook zo'n dingetje. Echt zwaar ben ik ook niet met mijn 58 kgkg, dus de wind heeft vrij spel.
Ghost Nivolet 6LC
Vanmiddag Moerdijkbrug over gefietst , wind precies op de zij, dan nog rukwinden, was blij dat ik de brug af was, rest van de route nergens last van. Enkele stukken van 18-19 km/u met 320 watt! Denk altijd, het is net een berg beklimmen.