Framemaat
De huidige fiets lijkt mij ook een prima uitgangspunt. Zelf heb ik vorig jaar een nieuwe racer gekocht. Met behulp van bikegeo.net en wat stoeien met geometrie tabelletjes krijg je een prima inkijkje. Succes met het uitkiezen, Luc!
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Bij de 57 is de reach maximaal voor je, denk dat je dan een 10 cm stuurpen nodig hebt. Anderzijds vrees ik dat de stack van de 55 te weinig is voor je. Oltre X3 is niet het meest ideale frame voor je lichaamsmaten. Wil je toch absoluut deze Oltre zou ik de 57 nemen.
Maar als je nu een fiets hebt zou ik experimenteren met de maten, je kan ook eens zelf de reach en stack er van meten.
@Walter: een 53 kan perfect voor iemand van 177 maar wel met de juiste lichaamsverhoudingen.(korte benen en lang bovenlichaam) of de lenigheid van een slang.
Maar als je nu een fiets hebt zou ik experimenteren met de maten, je kan ook eens zelf de reach en stack er van meten.
@Walter: een 53 kan perfect voor iemand van 177 maar wel met de juiste lichaamsverhoudingen.(korte benen en lang bovenlichaam) of de lenigheid van een slang.
-
- Forum-lid
Is gewoon een super mooie fiets en ben verkocht aan bianchi . Rij nu met een bianchi S9 matta in titanium maat 57 van 2008. Denk dat het terug een 57 gaat worden.... Luc
- daniel1975
- Forum-lid HC
Denk dat het wijs is dat jij geen maatadviezen uitbrengt hier.....walter- schreef: ↑15 feb 2019 08:34 Nog even beetje jennen; de maat 53 van de xr4 (bijna zelfde geometry als de xr3) voor een 1m77 renner, met een 'normale' stuurpen. Wat er vooral op wijst dat het van zichzelf een redelijk lang frame is).
https://www.velo101.com/pros/article/le ... lic--20016
Bis: niet wat ik de ts aanraadt, tenzij hij wedstrijden wil rijden.
Less is bore
En kan je heel concreet zijn waarom niet?daniel1975 schreef: ↑15 feb 2019 18:48 ...
Denk dat het wijs is dat jij geen maatadviezen uitbrengt hier.....
N+1; al denk ik dat het belangrijker is dat er foto's gedeeld wordt... .absolutluc schreef: ↑15 feb 2019 18:19 Is gewoon een super mooie fiets en ben verkocht aan bianchi . Rij nu met een bianchi S9 matta in titanium maat 57 van 2008. Denk dat het terug een 57 gaat worden.... Luc
Van wat ik vind zijn de geometry van beide bijna gelijk; op 0.5 graden na op de hoek van de voorvork na.
Walter
- daniel1975
- Forum-lid HC
Zie dit bijvoorbeeld....walter- schreef: ↑15 feb 2019 18:54En kan je heel concreet zijn waarom niet?daniel1975 schreef: ↑15 feb 2019 18:48 ...
Denk dat het wijs is dat jij geen maatadviezen uitbrengt hier.....
Mijn reactie zou wel zijn dat je bij de meeste merken met jou grootte eerder op een 55 zou terecht komen dan op een 57.
Ik ben 1m74; en heb 80cm benen; ik zou de 53 nemen (met wat spacers ).
Als je serieus wil rijden zou ik je ook de 53 aanraden (dat zal zijn wat een prof neemt ).
Less is bore
En wat is daar fout aan? Ik leg gewoon uit dat er een hele reeks opties zijn. De belangrijkste opmerkingen neem je niet mee; waarop rijdt TS nu?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Zie ook Lcsmet en Klimmer.
Less is bore