kalkko
16 mei 2010 18:31
Heb de Waalse pijl ook gefietst, het was de bedoeling om de volledige afstand tedoen, maar heb ook al tijden last van mijn rug, en de laatste dagen voor de pijl was dat verergerd.De nacht voor de pijl heb ik een paar uur wakker gelegen en was tot de conclusie gekomen, dat ik beter niet kon starten. Ik was overtuigt ik zou niet starten, maar gistermorgen zag ik de jongens met wie ik was zich allen hijsen in hun wieler pakkie, dat ik toch om ben gegaan, heb me vol gestopt met pijnstillers, en ben op pad gegaan, tot 50 km heb ik steeds gedacht ik keerom en ga weer naar ons overnachtings adres, maar gaande weg ging het niet eens zo slecht, wel wat pijn in de rug maar was houdbaar. Tot 140 km ging het best goed, echter binnen vijf km was de pijp leeg, was niet meer vooruit tebranden, en natuurlijk heb je ook opeens veel meer last van je rug, gelukkig was er nog iemand van mijn ploeg die er genoeg van had, en zijn we ergens binnen door, weer naar spa gereden, in spa aankomend stond er toch nog 190 km op de teller. Achteraf heb ik toch een prachtige dag gehad, en is het heel verstandig geweest om niet dat laatste zware stuk terijden.
Organisatie was prima in orde, dus een pluim voor hun, volgens jaar nog even veel pijltjes opnieuw verfen en het is helemaal goed.