@havana: Ik snap ook wel dat je moet dubbelklikken op de junction om van shiftmodus te veranderen, maar hij staat in default modus (lichtjes gaan 1 keer aan en uit). Dus niet in (semi) synch-modus.
Di2
https://www.fiets.nl/2017/04/18/nieuwe- ... t-ultegra/
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Dank, maar dat weet ik dus al...nijkie schreef: ↑17 feb 2019 17:48https://www.fiets.nl/2017/04/18/nieuwe- ... t-ultegra/
- scubadiver
- Forum-lid
Vanmiddag eens aan het prutsen geweest met de Di2 instellingen via de E-Tube app op de telefoon. Ik wilde graag het automatische schakelpunt aanpassen waarbij het voorblad van groot naar klein gaat zodat de grootste 2 bladen (23, 25) achter worden overgeslagen bij terugschakelen.
Als ik in de app naar de schakelmodus ga kan ik echter alleen de cassettekeuzes 11-28, 11-30, 11-32 en 12-28 kiezen waarbij de 12-28 nog het dichtst bij mijn cassette komt. 12-25 staat er helemaal niet bij.
Vervolgens kan ik als ik een nieuw profiel aanmaak wel de keuze maken voor 50-34 en 12-25 maar als ik dat profiel opsla komt er een uitroepteken bij te staan omdat het geen geldige keuze is. Ik denk omdat 'het systeem' denkt dat er een 12-28 op zit maar aangezien ik bij de eerste stap geen 12-25 kan kiezen gaat dit nooit werken denk ik.
Zie ik nou ergens iets over het hoofd of kan wat ik wil niet?
Als ik in de app naar de schakelmodus ga kan ik echter alleen de cassettekeuzes 11-28, 11-30, 11-32 en 12-28 kiezen waarbij de 12-28 nog het dichtst bij mijn cassette komt. 12-25 staat er helemaal niet bij.
Vervolgens kan ik als ik een nieuw profiel aanmaak wel de keuze maken voor 50-34 en 12-25 maar als ik dat profiel opsla komt er een uitroepteken bij te staan omdat het geen geldige keuze is. Ik denk omdat 'het systeem' denkt dat er een 12-28 op zit maar aangezien ik bij de eerste stap geen 12-25 kan kiezen gaat dit nooit werken denk ik.
Zie ik nou ergens iets over het hoofd of kan wat ik wil niet?
Sensa Giulia G2 Matt Custom Full Ultegra Di2
De laatste keer dat ik checkte kon je dat niet zo instellen.
In feite is de instelling vanaf welk tandwiel achter de schakeling voor plaatsvindt. Volgens mij maakt het niet uit bij welk type cassette je dat instelt.
Als ik een andere cassette plaats dan pas ik mn di2 instellingen ook niet aan.
Als ik een andere cassette plaats dan pas ik mn di2 instellingen ook niet aan.
- scubadiver
- Forum-lid
Denk dat ik het eens met een andere combinatie ga proberen dan. Ik zou graag de 2 grootste kransjes niet gebruiken dus het schakelmoment naar het kleine blad voor eerder willen laten plaatsvinden. Maar dat kun je dus niet configureren bij 50-34 met 11-28. En helaas blinkt de handleiding ook niet uit in duidelijkheid.
Sensa Giulia G2 Matt Custom Full Ultegra Di2
hoi,
mijn shifter van DI2 schakelt niet meer. Ik heb mijn fiets aan e-tube gehangen en de shifter word ook niet herkent. Het zit hem in de shifter, want als ik de andere shifter aan de kabel van de ene hang word die wel herkent, dus het zit niet in de kabel.
Nu is mijn vraag of je een Di2 shifter nog kunt repareren?
mvg
Rob
mijn shifter van DI2 schakelt niet meer. Ik heb mijn fiets aan e-tube gehangen en de shifter word ook niet herkent. Het zit hem in de shifter, want als ik de andere shifter aan de kabel van de ene hang word die wel herkent, dus het zit niet in de kabel.
Nu is mijn vraag of je een Di2 shifter nog kunt repareren?
mvg
Rob
- amclassic-fan
- Forum-lid HC