Tandwiel van casette vervangen ?
Was het maar zo'n feest. Veel speed pedelecs met middenmotor jagen die 500 Watt lekker door weer en wind via een tere 11-speed drivetrain naar het achterwiel.
Dus in de winter ga je richting 1 nieuwe cassette per maand.
XT cassette tegen full MSRP + arbeidsloon voor montage = ka-chingggg $$$
Laatst gewijzigd door scepticus op 18 feb 2019 20:43, 3 keer totaal gewijzigd.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Op zo'n ding kruis je altijd tussen de 35 en 45 km/u dus je gebruikt altijd dezelfde kransjes, dus die slijten alsnog keihard.
De hele boel ombouwen naar 8-speed zou wel een goed idee zijn trouwens.
De hele boel ombouwen naar 8-speed zou wel een goed idee zijn trouwens.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
- Vieux chnoque
- Forum-lid
- Berichten: 613
- Lid geworden op: 25 jan 2014 10:23
- Locatie: STEYL
Meer tanden op voorblad, en dan grotere kransjes achter gebruiken.
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
Mijn vrouw heeft een (gewone) Ebike met 7 speed en die gebruikt ook uitsluitend de grootste versnelling (40x14 of zoiets)
Gelukkig een achternaafmotor, anders kon ik elke maand een nieuwe ketting en 14 monteren....
8 speed is nog zware overkill, zolang er prik in de accu zit.....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Toen ik de leasefiets kocht heb ik er direct een extra cassette + ketting bijgekocht.
Ik vind het alleen een beetje zonde om al na 1700 km deze te gaan vervangen.
Ik heb nog collega's met net hetzelfde probleem(dezelfde fiets) maar die hadden nog wat persoonlijke onderdelen liggen(tandwiel 11-13) en hebben dus alleen die twee tandwielen vervangen en zijn nu toch alweer een tijdje aan het fietsen.
Ik was ook al aan het overwegen om eventueel vooraan een 50T te leggen om dan achteraan vaker in het midden te kunnen fietsen. Misschien is ook nog wel een optie naast het vervangen van de beide tandwielen.
P.S: leasefiets, alles zit in het onderhoudscontract, behalve natuurlijk de tandwielen en ketting.
Ik vind het alleen een beetje zonde om al na 1700 km deze te gaan vervangen.
Ik heb nog collega's met net hetzelfde probleem(dezelfde fiets) maar die hadden nog wat persoonlijke onderdelen liggen(tandwiel 11-13) en hebben dus alleen die twee tandwielen vervangen en zijn nu toch alweer een tijdje aan het fietsen.
Ik was ook al aan het overwegen om eventueel vooraan een 50T te leggen om dan achteraan vaker in het midden te kunnen fietsen. Misschien is ook nog wel een optie naast het vervangen van de beide tandwielen.
P.S: leasefiets, alles zit in het onderhoudscontract, behalve natuurlijk de tandwielen en ketting.
-
- Forum-lid
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 16 jan 2019 21:11
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 41690
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Bij mij is de 11 nog helemaal schoon na 1500km en de 12 glimt ook nog aardig.
13-14-15 meest gebruikt.
Gewoon jezelf leren om met een acceptabelere trapfrequentie te fietsen én een fiets met achterwielmotor kopen. Al die SP's met middenmoter slijten de boel als een gek.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!