Welke van de 7 zal ik kiezen? tot 2500 euro
-
- Forum-lid
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 03 jun 2012 12:35
- Locatie: Zwolle
Nou Gurto wat een reacties op je onderwerp...ben je er wijzer van geworden en is de keuze al gemaakt?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Bb86 brackets hoeven echt niet te kraken, geen BSA is voor mij echt geen reden om een frame niet te willen. En tja schijfremmen, leuk dat het gepusht wordt, maar dat is toch geen reden om velg remmen af te schrijven.tom de groot schreef: ↑20 feb 2019 18:32 Isaac kaon disc die is volledig Ultegra afgemonteerd. Heeft bovendien nog een BSA trapas dus niet zoals een pressfit snel gekraak. Prijs is vanaf 2999€ zie ik op de site maar met goedkopere wielset zul je wel rond de 2500 uitkomen. Wielset kun je altijd later nog upgraden. Belangrijk om nu gewoon een goede basis te pakken.
Velg rem fiets zou ik nu niet meer kopen alles gaat over op disc.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5616
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Dat zag ik al aankomen!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Die direct mount remmen van Bontrager zijn prima. Ik heb ze op mijn 2018 SL6 en vooral met een paar goede blokken remmen ze als een malle. Dat gezegd hebbende, remmen zowel mijn Tiagra hydraulische remmen als mijn TRP Spyre remmen een heel stuk beter.
-
- Forum-lid
- Berichten: 904
- Lid geworden op: 03 jul 2011 11:53
BSA is voor mij altijd een plus. Als je van plan bent fiets op te rijden kun je prima velg kopen. Je kunt het pushen vinden maar disc gaat velg vervangen kwestie van tijd en dan brengt je velg fiets niks meer op.amclassic-fan schreef: ↑20 feb 2019 19:25Bb86 brackets hoeven echt niet te kraken, geen BSA is voor mij echt geen reden om een frame niet te willen. En tja schijfremmen, leuk dat het gepusht wordt, maar dat is toch geen reden om velg remmen af te schrijven.tom de groot schreef: ↑20 feb 2019 18:32 Isaac kaon disc die is volledig Ultegra afgemonteerd. Heeft bovendien nog een BSA trapas dus niet zoals een pressfit snel gekraak. Prijs is vanaf 2999€ zie ik op de site maar met goedkopere wielset zul je wel rond de 2500 uitkomen. Wielset kun je altijd later nog upgraden. Belangrijk om nu gewoon een goede basis te pakken.
Velg rem fiets zou ik nu niet meer kopen alles gaat over op disc.
- Desertstorm
- Forum-lid
- Berichten: 493
- Lid geworden op: 19 apr 2016 17:44
- Locatie: Gld
Lang leve n+1
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."
Ieder zo zijn eigen redenen... maar ik rij liever op een fiets die mij nu aanspreekt en waar ik lekker op fiets... wat die na verloop van tijd oplevert telt voor mij echt voor 0% mee in de besluitvorming. De uitgave is nu... alles wat ik er later nog van terug zie is mooi meegenomen.tom de groot schreef: ↑21 feb 2019 21:39 [Je kunt het pushen vinden maar disc gaat velg vervangen kwestie van tijd en dan brengt je velg fiets niks meer op.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6227
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Niets meer opbrengen is natuurlijk overdreven. Een fiets van een euro of 2500 zal altijd nog wel in de range van 250 tot 600 euro opleveren als je deze na een jaar of 5 probeert te verkopen. Meer moet je er niet van verwachten.
Als over 5 jaar alles alleen maar disc is, en niemand meer wat anders wil.., zal je dichter bij de 250 euro blijven hangen met je velgremfiets, en dichter bij de 600 euro met je disc fiets. Verschil = 350 euro.
Als al het andere hetzelfde is, heb je voor die discfiets bij aanschaf al meer betaald, zo werkt de marketing nou eenmaal, de 105 disc uitvoering is op dit moment gewoon net ff duurder dan de 105 velgrem uitvoering.
Het bruto verschil in verlies wat je maakt wordt daarmee nog een stuk kleiner. Gooi er voor de aardigheid nog een netto contante waarde berekening over heen, en het verschil in waardevermindering icm verschil in investering tussen die velgrem fiets en disc fiets is dusdanig klein geworden dat je je keuze er echt niet op zou moeten laten hangen. Al zeggen de marketing machines iets anders uiteraard.
Als over 5 jaar alles alleen maar disc is, en niemand meer wat anders wil.., zal je dichter bij de 250 euro blijven hangen met je velgremfiets, en dichter bij de 600 euro met je disc fiets. Verschil = 350 euro.
Als al het andere hetzelfde is, heb je voor die discfiets bij aanschaf al meer betaald, zo werkt de marketing nou eenmaal, de 105 disc uitvoering is op dit moment gewoon net ff duurder dan de 105 velgrem uitvoering.
Het bruto verschil in verlies wat je maakt wordt daarmee nog een stuk kleiner. Gooi er voor de aardigheid nog een netto contante waarde berekening over heen, en het verschil in waardevermindering icm verschil in investering tussen die velgrem fiets en disc fiets is dusdanig klein geworden dat je je keuze er echt niet op zou moeten laten hangen. Al zeggen de marketing machines iets anders uiteraard.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
-
- Forum-lid
- Berichten: 170
- Lid geworden op: 03 mei 2014 12:31
tom de groot schreef: ↑20 feb 2019 18:32 Isaac kaon disc die is volledig Ultegra afgemonteerd. Heeft bovendien nog een BSA trapas dus niet zoals een pressfit snel gekraak. Prijs is vanaf 2999€ zie ik op de site maar met goedkopere wielset zul je wel rond de 2500 uitkomen. Wielset kun je altijd later nog upgraden. Belangrijk om nu gewoon een goede basis te pakken.
Velg rem fiets zou ik nu niet meer kopen alles gaat over op disc.
En de bitcoin zou over de €100000 heen gaan. Tom heeft een glazen bolletje, verder niets meer dan een loze kreet.
Giant TCR Advanced 1
Disc is zwaarder, duurder, en minder onderhoudsvriendelijk dan velg. Zeker aan de onderkant van de markt zal de velgrem nog decennia blijven bestaan - of door iets anders dan disc worden verdreven.tom de groot schreef: ↑21 feb 2019 21:39 (...) Je kunt het pushen vinden maar disc gaat velg vervangen kwestie van tijd en dan brengt je velg fiets niks meer op.
In de ligfietswereld werden sommige racemodellen al in de vorige eeuw voorzien van schijfremmen. Je hebt er daar ook wat meer aan, waar het schier onmogelijk is om jezelf over je voorwiel heen te remmen. Maar toch is ook daar -ook bij de racemodellen- de velgrem nog altijd de norm.
(een beetje een n+1 post, maar toch...)