BRM 200 Maastricht – Festina Lente 23-2-2019
Festina Lente (Festina lente, cauta fac omnia mente)
Vertrek vanuit de Stayokay in Maastricht
We fietsen door Zuid-limburg richting Kerkrade. Het letterlijke hoogtepunt van dit traject is een klim van vier en een halve kilometer. De stijging is gemiddeld 3,5%. De weg biedt een prachtig uitzicht over de Belgische grensstreek, maar voert ook voor een groot deel door de Vijlener Bossen.
Vanaf Kerkrade rijden we via Schloss Rimburg langs de Wurm richting Geilenkirchen. Vanaf hier bereiken we via Kaldenkirchen Venlo. Langs de Maas en een stukje Peelrand bereiken we Maaseik. Na Maaseik fietsen we door dorpjes waarvan we alleen maar horen als de Maas buiten haar oevers treedt.
Aanmelding, GPS track en routebeschrijving op https://www.randonneurs.nl/event/brm-20 ... a-lente-2/
Voor een impressie van vorige keer zie: https://fotoalbum.dds.nl/ivo_m/brm200ma ... alente2017
Vertrek vanuit de Stayokay in Maastricht
We fietsen door Zuid-limburg richting Kerkrade. Het letterlijke hoogtepunt van dit traject is een klim van vier en een halve kilometer. De stijging is gemiddeld 3,5%. De weg biedt een prachtig uitzicht over de Belgische grensstreek, maar voert ook voor een groot deel door de Vijlener Bossen.
Vanaf Kerkrade rijden we via Schloss Rimburg langs de Wurm richting Geilenkirchen. Vanaf hier bereiken we via Kaldenkirchen Venlo. Langs de Maas en een stukje Peelrand bereiken we Maaseik. Na Maaseik fietsen we door dorpjes waarvan we alleen maar horen als de Maas buiten haar oevers treedt.
Aanmelding, GPS track en routebeschrijving op https://www.randonneurs.nl/event/brm-20 ... a-lente-2/
Voor een impressie van vorige keer zie: https://fotoalbum.dds.nl/ivo_m/brm200ma ... alente2017
-
- Forum-lid
Wat een teleurstelling. Wilde mij inschrijven maar blijkbaar is dat niet meer mogelijk? Zelfs geen dag inschrijvingen meer...
-
- Forum-lid
Niemand houd je tegen om te gpx te downloaden en te rijden toch ? Of je moet echt graag die stempel kaart willen hebben.
-
- Forum-lid
Ik heb een hotel geboekt dus ik zal zeker aan de start staan. In voorbereiding op PBP had ik graag de stempelkaart gehad. Fiets al 3 jaar regelmatig brm's vanuit Maastricht en nog nooit dit voorgehad.. Weet iemand wat het limiet is? Er stond ook nergens aangegeven dat de inschrijving een limiet hebben of heb ik het mis?
Volgens mij zijn de gele kaarten op...Daniel1989 schreef: ↑21 feb 2019 19:55 Niemand houd je tegen om te gpx te downloaden en te rijden toch ? Of je moet echt graag die stempel kaart willen hebben.
Ik geloof dat er in Zuid-Limburg een limiet is op het aantal deelnemers (Ivo zal ons het exacte aantal kunnen vertellen). De plaatselijke overheden hadden op een gegeven moment genoeg van de wildgroei aan grote toertochten in de regio.
-
- Forum-lid
Reactie van de organisator.
De inschrijving is in overleg met het bestuur van Randonneurs Nederland gesloten ivm het overschrijden van de door de gemeende Maastricht vastgesteld maximaal hoeveelheid deelnemers. Het spijt ons zeer, maar wij mogen geen aanmeldingen meer accepteren. Dat geldt helaas ook voor fietsers die spontaan komen opdagen op zaterdag ochtend.
Helaas heb ik geen beter nieuws maar wij willen niet het risico lopen, om van de gemeende een startverbod opgelegd te krijgen.
De inschrijving is in overleg met het bestuur van Randonneurs Nederland gesloten ivm het overschrijden van de door de gemeende Maastricht vastgesteld maximaal hoeveelheid deelnemers. Het spijt ons zeer, maar wij mogen geen aanmeldingen meer accepteren. Dat geldt helaas ook voor fietsers die spontaan komen opdagen op zaterdag ochtend.
Helaas heb ik geen beter nieuws maar wij willen niet het risico lopen, om van de gemeende een startverbod opgelegd te krijgen.
Al vanaf het eerste brevet in Maastricht in 2007 is aangegeven dat 99 het maximum aantal is. Dit in verband met de plaatselijke regels, die 100 deelnemers als grens stellen aan een tocht zonder speciale eisen. Groter mag maar dan worden de eisen steeds hoger. En daar moet je aan kunnen voldoen. Een kleine organsiatie kan dit niet. Die zijn hier in het verleden ook al eens in dit forum besproken.
Ik heb in het verleden al veel kritiek op deze regels gegeven, hier in het forum en informeel naar plaatselijke politici. De regels blijven helaas zoals ze zijn.
Pas deze winter komen we over de 100 deelnemers op een 200. Dat dit ook op een dag is met meerdere brevetten (ook in Herentals) is al helemaal een verrassing. Wij zijn er ook door verrast.
Ik heb in het verleden al veel kritiek op deze regels gegeven, hier in het forum en informeel naar plaatselijke politici. De regels blijven helaas zoals ze zijn.
Pas deze winter komen we over de 100 deelnemers op een 200. Dat dit ook op een dag is met meerdere brevetten (ook in Herentals) is al helemaal een verrassing. Wij zijn er ook door verrast.
Dit is dus nu wel een probleem. Oom agent of Oom handhaver zal niet kijken of je een stempelkaart op zak hebt.Daniel1989 schreef: ↑21 feb 2019 19:55 Niemand houd je tegen om te gpx te downloaden en te rijden toch ? Of je moet echt graag die stempel kaart willen hebben.
Even zoeken leverde me het topic op waar over de regels wordt gesproken: viewtopic.php?f=26&t=57129
-
- Forum-lid
Is Maastricht de enige regio (qua Nederlandse BRM's) waar ze dit soort limieten hebben Ivo? En, beetje subversief misschien, wat belet een wielerclub om twee evenementen op dezelfde dag te organiseren (met, ik noem maar wat, een uur verschil qua start tijd?).
Bij Borders of Belgium was er voor zover ik me herinner niet een limiet op het totaal aantal rijders, maar wel op het aantal mensen dat tegelijk mochten starten (50?)
Bij Borders of Belgium was er voor zover ik me herinner niet een limiet op het totaal aantal rijders, maar wel op het aantal mensen dat tegelijk mochten starten (50?)