Dag forumleden,
Ik heb een vraag i.v.m. de maat van beenstukken. Hoe vast moeten deze zitten? Ik heb onlangs Vermarc Roubaix beenstukken gekocht, maat L en deze lijken me redelijk strak te zitten bovenaan mijn been aan de "antislip" stook. Ik ben niet vel over been, Ik ben 192 cm en 88 kg.
Heeft iemand een maattabel die ik kan gebruiken voor de Vermarc Roubaix beenstukken, op de website van Vermarc staan de been- en armstukken niet in de maattabel.
Alvast bedankt
Maat beenstukken
-
- Forum-lid
-
- Forum-lid
Dag scottpch, ik heb het gekocht in de lokale wielerzaak, gepast en op aanraden van de verkoper maat L gekocht. Daar mijn vraag of het normaal is dat dit toch zeer strak aanvoelt en ik dit gewoon moet worden. Een maattabel van Van vind ik niet m.b.t. de been- en armstukken.
Grtz
Been en armstukken moeten strak zitten, omdat ze anders natuurlijk afzakken/afglijden.
Maar Te strak ook niet natuurlijk.
Ja dit is typisch weer erg persoonlijk.Hoe dik zijn je bovenbenen, en hoe dik zijn je onderbenen.
Welke stof dikte e.d.
De ene persoon heeft ook weer eerder last van dat ze te strak zitten en iemand anders hoor je daar niet over.
De ene stof is ook stugger dan een andere.
Het is toch een kwestie van proberen welke maat en welke stof je fijn vindt.
Ik zou nog even proberen ...lukt het niet ........maar bevallen ze wel goed(dit type van dit merk) dan de Xl of XXL passen en die kopen.
De L maat weer proberen te verkopen.
Kortom het valt niet te adviseren vanachter de computer(zoals met alle kleding eigenlijk)...omdat iedereen weer een andere lichaamsmaten heeft en voorkeuren ....qua hoe het moet zitten.
Ik zelf ...laat ze mijn vrouw innemen(klein werkje) als ze mochten afzakken.Ik zal nooit Te strak kopen.Zelfde met armstukken.
Maar Te strak ook niet natuurlijk.
Ja dit is typisch weer erg persoonlijk.Hoe dik zijn je bovenbenen, en hoe dik zijn je onderbenen.
Welke stof dikte e.d.
De ene persoon heeft ook weer eerder last van dat ze te strak zitten en iemand anders hoor je daar niet over.
De ene stof is ook stugger dan een andere.
Het is toch een kwestie van proberen welke maat en welke stof je fijn vindt.
Ik zou nog even proberen ...lukt het niet ........maar bevallen ze wel goed(dit type van dit merk) dan de Xl of XXL passen en die kopen.
De L maat weer proberen te verkopen.
Kortom het valt niet te adviseren vanachter de computer(zoals met alle kleding eigenlijk)...omdat iedereen weer een andere lichaamsmaten heeft en voorkeuren ....qua hoe het moet zitten.
Ik zelf ...laat ze mijn vrouw innemen(klein werkje) als ze mochten afzakken.Ik zal nooit Te strak kopen.Zelfde met armstukken.
Laatst gewijzigd door codex op 21 feb 2019 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb dezelfde beenstukken in dezelfde maat.
Mij passen ze perfect.
Ik ben 1.78 en weeg geen 70 kg.
In mijn andere Vermarc clubkleren heb ik: broek 4, en bovenstukken (shirt, vest, wintervest... ) maat 3.
Maat 4 komt overeen met L volgens onze lijst van clubkleding.
Mij passen ze perfect.
Ik ben 1.78 en weeg geen 70 kg.
In mijn andere Vermarc clubkleren heb ik: broek 4, en bovenstukken (shirt, vest, wintervest... ) maat 3.
Maat 4 komt overeen met L volgens onze lijst van clubkleding.
-
- Forum-lid
Bedankt allemaal voor de info! Ik geef het een poging en anders koop ik gewoon een maatje groter.
Grtz
Grtz
-
- Forum-lid
Update, na enkele keren proberen bevallen de beenstukken me enorm goed! Ze zitten redelijk strak, maar dit is tijdens het fietsen helemaal niet storend en ze blijven zeer goed zitten. Bedankt allemaal voor jullie raad.
- Sweety2008
- Forum-lid
De Beenstukken van Grip Grap vallen groter uit. Die van Sportful zijn iets krapper.
Ghost Nivolet 6LC