Ha ha! Was in de outskirts van Rotterdam-Zuid richting Spijkenisse net iets gecompliceerder. Pontje Rozenburg bleek enige alternatief binnen 20 km.
Wahoo Elemnt Bolt gps bike computer
-
- Forum-lid
Pontje via Oud-Beijerland was dichterbij geweest. Via Barendrecht zit je binnen 25km zo Spijkenisse-Maaswijk. Is één van mijn wekelijkse rondjes.Cobus Ridley schreef: ↑20 feb 2019 22:25Ha ha! Was in de outskirts van Rotterdam-Zuid richting Spijkenisse net iets gecompliceerder. Pontje Rozenburg bleek enige alternatief binnen 20 km.
Braun Beauty SL Dedacciai
-
- Forum-lid
Even een vraag voor de ervaringsdeskundigen:
Hoe is de GPS ontvangst in het bos onder een bladerdek?
Ik wil de Bolt als vervanger voor m’n oude Garmin aanschaffen, maar zal deze voor 80-90% van de tijd op de MTB gebruiken en ik lees hier en daar wat wisselende verhalen over de ontvangst onder de bomen. Momenteel is dat wat lastig uit te proberen met alleen kale bomen in het bos...
Hoe is de GPS ontvangst in het bos onder een bladerdek?
Ik wil de Bolt als vervanger voor m’n oude Garmin aanschaffen, maar zal deze voor 80-90% van de tijd op de MTB gebruiken en ik lees hier en daar wat wisselende verhalen over de ontvangst onder de bomen. Momenteel is dat wat lastig uit te proberen met alleen kale bomen in het bos...
Hij is beter dan mijn oude Garmin 810, waarbij dit een van de voornaamste redenen was om hem te vervangen. Bij de 810 kreeg ik bepaalde segmentjes waar veel bos is zoals de Oude Holleweg in Nijmegen en de Italiaanse weg in Doorwerth niet goed, dit gaat nu al een jaar zonder uitzondering perfect en foutloos met de Wahoo Elemnt Bolt.
Dat gezegd hebbende valt me op dat de actuele snelheidsmeting wel eens schommelt bij veel overhangende begroeiing wanneer ik hem op een fiets gebruik waar ik geen sensor op heb (dus GPS snelheid). Gemiddeld zit dat uiteindelijk wel goed, maar hij schommelt wat meer. Kan me voorstellen dat alle GPS daar wel tot op zekere hoogte moeite mee heeft.
Dat gezegd hebbende valt me op dat de actuele snelheidsmeting wel eens schommelt bij veel overhangende begroeiing wanneer ik hem op een fiets gebruik waar ik geen sensor op heb (dus GPS snelheid). Gemiddeld zit dat uiteindelijk wel goed, maar hij schommelt wat meer. Kan me voorstellen dat alle GPS daar wel tot op zekere hoogte moeite mee heeft.
Bij mij hebben met de app gemaakte routes turn by turn navigatie. App werkt prima, maar is vooral bedoeld om snel routes van A naar B te plannen. Routes bevatten overigens nogal eens onverharde stukjes.
-
- Forum-lid
@KLUUS: Tnx! Schommelingen in actuele snelheid kan ik mee leven, vooral accurate Strava segmenten zijn van levensbelang!
Heb de Bolt vanavond gehaald bij de LBS. Morgenavond maar eens uitproberen en dit weekend proberen wat dichte dennenbossen op te zoeken.
Heb de Bolt vanavond gehaald bij de LBS. Morgenavond maar eens uitproberen en dit weekend proberen wat dichte dennenbossen op te zoeken.
Ik overweeg ook een Bolt (de 820 gaat echt niet lang genoeg mee op 1 batterij, voor de rest erg tevreden van de Garmin)
Ik had nog 1 ding: komen de versnellingen van de DI2 al deftig op de Bolt (dus met het aantal tandjes en niet als de nummer van de versnelling)
Ik had nog 1 ding: komen de versnellingen van de DI2 al deftig op de Bolt (dus met het aantal tandjes en niet als de nummer van de versnelling)
Nee je weet niet welk je verzet je rijdt...., dus het wordt weergegeven als nummer.
Daar je nu een Garmin gebruiker bent zou ik eens kijken naar de 520Plus, die geeft het wel aan hoe je dat wenst.
YFood !!!
Maar niet in 50x12 formaat en dat is heel irritant dat dit niet kan.