PassoEira schreef: ↑04 mar 2019 20:26
Misverstandje: wat jij wielerclub noemt is denk ik geen wielerclub maar een toerclub.
Ik bedoelde de echte wielerverenigingen die zich voornamelijk bezig houden met wedstrijdsport en die een afgesloten trainingsparkoers hebben. Voorbeelden in mijn regio WV Schijndel , Maas en Waal en de Antilopen met hun parkoers in Nieuwkuijk.
Nee hoor, ik bedoel hetzelfde. De vereniging waar ik lid van ben heeft beide afdelingen, renners en toerfietsers, maar de renners trainen vaker op de 'openbare weg', dan op het afgesloten circuit. En als je dan op de openbare weg max 25 zou mogen kan je dus niet meer serieus trainen. En toerfietsen rijden vaak ook harder dan 25 gemiddeld. Dat is toch een deel van de reden om een racefiets aan te schaffen.
Onze afdeling 'krasse knarren', met een gemiddelde leeftijd boven de 70, zou er ook van balen als ze niet harder zouden mogen dan 25km/u.
Kan mij niet voorstellen dat een maximum snelheid van 25km/u nieuwe leden gaat opleveren. Integendeel, dan is de lol er voor een hoop mensen vanaf.
Er wordt al zoveel betutteld in dit land, laten we dit alsjeblieft niet gaan doen.
Daarbij zijn er steeds meer mensen die gaan fietsen de laatste jaren. Ze worden misschien niet meer zo snel lid van een vereniging, maar dat heeft vooral met de huidige maatschappij te maken (individualisering/geen tijd), en geldt niet alleen voor wielerclubs.