Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Buitenband voor bergritten

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 05 mar 2019 10:19

Weer_begonnen schreef: 05 mar 2019 09:54
matthiav schreef: 25 feb 2019 12:32 De beste racebandjes bieden veel grip, ook op natte wegen. Logisch maar. Het verschil zit hem eerder in lekbestendigheid, duurzaamheid etc. In mijn ogen is de GP4000 SII ook een 4season band want je kan er het hele jaar door overal met rijden ;)
Verder is het ook een kwestie van eigen ervaring en hier en daar eens een ervaring van een andere fietser.
Heb zelf vaak genoeg met banden gereden die in de ogen van de toetsenbordkenners prut zijn, maar voelde mij daar niet onprettig mee.
..
Wel grappig dat je eerst zegt dat het een kwestie is van ervaringen, van jezelf en van anderen. En vervolgens de ervaringen van forummers op dit fietsforum afdoet als "toetsenbordkenners". Terwijl juist de actieve leden hier veel persoonlijke ervaringen hebben die je, in je eigen woorden, kunt gebruiken.

Als je argumentatie dan gebasseerd is op het feit dat je zelf persoonlijk ook wel eens lekker gereden hebt op banden die anderen niet lekker vonden rijden. Met een N=1 als steekproef. Zet dat ook weinig zoden aan de dijk.
Enige dat dit bewijst is dat als je 10 mensen op een mening vraagt je waarschijnlijk 11 meningen toegespeeld krijgt en je als topic starter nog steeds zelf iets moet kiezen en dat zelf moet gaan ervaren.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Weer_begonnen
Forum-lid

Weer_begonnen 05 mar 2019 10:35

MarkVeenstra schreef: 05 mar 2019 10:19
Weer_begonnen schreef: 05 mar 2019 09:54
matthiav schreef: 25 feb 2019 12:32 De beste racebandjes bieden veel grip, ook op natte wegen. Logisch maar. Het verschil zit hem eerder in lekbestendigheid, duurzaamheid etc. In mijn ogen is de GP4000 SII ook een 4season band want je kan er het hele jaar door overal met rijden ;)
Verder is het ook een kwestie van eigen ervaring en hier en daar eens een ervaring van een andere fietser.
Heb zelf vaak genoeg met banden gereden die in de ogen van de toetsenbordkenners prut zijn, maar voelde mij daar niet onprettig mee.
..
Wel grappig dat je eerst zegt dat het een kwestie is van ervaringen, van jezelf en van anderen. En vervolgens de ervaringen van forummers op dit fietsforum afdoet als "toetsenbordkenners". Terwijl juist de actieve leden hier veel persoonlijke ervaringen hebben die je, in je eigen woorden, kunt gebruiken.

Als je argumentatie dan gebasseerd is op het feit dat je zelf persoonlijk ook wel eens lekker gereden hebt op banden die anderen niet lekker vonden rijden. Met een N=1 als steekproef. Zet dat ook weinig zoden aan de dijk.
Enige dat dit bewijst is dat als je 10 mensen op een mening vraagt je waarschijnlijk 11 meningen toegespeeld krijgt en je als topic starter nog steeds zelf iets moet kiezen en dat zelf moet gaan ervaren.
Wel grappig dat ik niet om jou mening vraag en dat je die toch ongevraagd geeft.

Met ervaringen van anderen bedoelde ik niet de aannamens ("volgens mij", of "ik heb ze niet maar ik vind") van inderdaad de toetsenbordkenners.
The mind is like a parachute; it only works when it is open.

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 05 mar 2019 10:45

Ah, excuus, ik had niet moeten reageren want je vroeg er niet om.
Ow wacht, dan moet ik dit ook niet typen natuurlijk. Het is een forum, maar alleen als er om gevraagd wordt. Anders moet je maar niet reageren.
Maakt ook niet uit dat je een hele groep over 1 kam scheert en negatief wegzet. Dat is wel makkelijk vanachter je eigen toetsenbord (eigen ervaring). En ze zouden er toch niet op moeten reageren, want ja, daar vraag je niet om.

Ik chargeer het nu natuurlijk, maar ondanks dat ik jouw post relativeer, sluit ik hem ook positief af met wat je er, in mijn ogen, zeker uit kunt halen. Ondanks dat je jezelf in 1 zin al tegen gesproken had, zat er een kern in je verhaal die zeer nuttig is.
Jammer dat je dan zo kinderachtig reageert.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Plaats reactie