Afsluiting fietspad afsluitdijk 1-4-2019 tot 2025 (was 1-4-2022)
-
- Forum-lid
In de bus kunnen “minimaal 15 fietsen en 25 personen”. Dat vind ik er toch vreemd staan. Met 14 fietsen en/of 24 personen komt de bus niet op gang?
Lijkt er op alsof daar “maximaal” had moeten staan.
-
- Forum-lid
Een bus waar maar 14 fietsen/24 personen in kunnen, zal dus nooit op de route rijden....Swedish Chef schreef: ↑05 mar 2019 21:50 In de bus kunnen “minimaal 15 fietsen en 25 personen”. Dat vind ik er toch vreemd staan. Met 14 fietsen en/of 24 personen komt de bus niet op gang?
-
- Forum-lid
Haha, dat maakt het echt interessant. De bus zal ook minimaal 1 x per uur gaan rijden. Dan moeten ze dus wel minimaal 15 fietsen/25 personen hebben. Dan mag je wel een uitzendbureau inschakelen op rustige momenten
Ik neem aan dat die extra plekken voor tandemrijders zijn. Althans dat hoop ik want anders moet je berijder 1 aan het begin van de afsluitdijk in de gewone bus zetten om berijder 2 de tandem naar de pendelbus te laten fietsen....
-
- Forum-lid
Kunnnen.... kunnen... niet moeten! Het zegt iets over de minimale capaciteit van het voertuig niet over de bezetting..Swedish Chef schreef: ↑05 mar 2019 22:27Haha, dat maakt het echt interessant. De bus zal ook minimaal 1 x per uur gaan rijden. Dan moeten ze dus wel minimaal 15 fietsen/25 personen hebben. Dan mag je wel een uitzendbureau inschakelen op rustige momenten
-
- Forum-lid HC
Inderdaad, het kan dus ook een bus zijn waar 50 fietsen en 50 personen in kunnen
Als het dezelfde busje is als afgelopen jaar op de houtribdijk reken er dan maar op dat met 15 mensen en 10 fietsen de bus bomvol zit. Je moet denken aan een schoolbus/buurtbus. De fietsen moesten via zo een liftje voor invaliden zijn worden ingeladen.....
In de Antwerpse haven rijdt ook een fietsbus, deze is best redelijk uitgerust en makkelijk te gebruiken:
Bron: Het Nieuwsblad (de idioot op de foto is onze minister van mobiliteit die denk dat alle problemen op de Belgische wegen op te lossen zijn met flitscamera's en trajectcontroles )
De bus is gratis. Ze komt echter niet altijd op tijd (soms helemaal niet) en ze doet ook niet altijd alle haltes aan. Ik zou er niet dagelijks op willen rekenen (ze is er trouwens gekomen omdat ze het veer hebben afgeschaft en de stijger afgebroken, deze zijn ze nu terug aan het opbouwen omdat er blijkbaar toch veel vraag naar was )
Bron: Het Nieuwsblad (de idioot op de foto is onze minister van mobiliteit die denk dat alle problemen op de Belgische wegen op te lossen zijn met flitscamera's en trajectcontroles )
De bus is gratis. Ze komt echter niet altijd op tijd (soms helemaal niet) en ze doet ook niet altijd alle haltes aan. Ik zou er niet dagelijks op willen rekenen (ze is er trouwens gekomen omdat ze het veer hebben afgeschaft en de stijger afgebroken, deze zijn ze nu terug aan het opbouwen omdat er blijkbaar toch veel vraag naar was )